FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg

    Hatten av och grattis! Bra fiskat.
    Mina fiskepass blir mest parodier på mina egna förväntningar, dessutom tycker jag inte gäddorna verkar ha kommit igång än då dom är loja och har iglar på sig.
    Passet i tisdags började bra med en följare och en som var på och nafsade ganska så omgående men poff sa det och så dog allting.
    Idag prövade jag att meta igen och det gick knappt att få upp en liten bytesfisk att agna med men tillslut så fick jag en braxen som åkte och sen dröjde det 2½ timme innan en snipa ändade stackarns liv. Det blev också allt som hände, åkte t.om ut nu på kvällen för att pröva meta lite igen men lyckades bara få en mört som var ca 2 cm lång..... ........

    Måtte det bli bättre.
    Har du prövat mörtstuga?

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av abe Visa inlägg

      Har du prövat mörtstuga?
      Nej men jag bor i en liten lägenhet ihop med två barn, sambo och 2 katter så möjligheterna att kladda runt med stora anordningar är lite sisådär. Fisklukten uppskattas inte av någon annan än mig själv och just nu stinker frysen gammal sill, luktar som kaviar ungefär. Lukten sätter sig i all plast och barnmatsburkar och så vidare, trots 20 minus. Mycket uppskattat av sambon. Allt ska ju dessutom transporteras i bilen, nu har vi bara en gemensam bil och det är inte jag som står på lånet. :-P

      Ska försöka införskaffa en hink med syrepump istället och kastnät att ha med istället tror jag. Så kan man meta upp lite mörtar kvällen innan och förvara på balkongen eller något. Ju bättre väder det blir desto enklare att meta upp på plats men fan om man ska satsa en heldag och så skiter sig det med betesfisken, då är olyckan gjord.

      Inte lätt att vara fiskare heller..
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
      8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg

        Nej men jag bor i en liten lägenhet ihop med två barn, sambo och 2 katter så möjligheterna att kladda runt med stora anordningar är lite sisådär. Fisklukten uppskattas inte av någon annan än mig själv och just nu stinker frysen gammal sill, luktar som kaviar ungefär. Lukten sätter sig i all plast och barnmatsburkar och så vidare, trots 20 minus. Mycket uppskattat av sambon. Allt ska ju dessutom transporteras i bilen, nu har vi bara en gemensam bil och det är inte jag som står på lånet. :-P

        Ska försöka införskaffa en hink med syrepump istället och kastnät att ha med istället tror jag. Så kan man meta upp lite mörtar kvällen innan och förvara på balkongen eller något. Ju bättre väder det blir desto enklare att meta upp på plats men fan om man ska satsa en heldag och så skiter sig det med betesfisken, då är olyckan gjord.

        Inte lätt att vara fiskare heller..
        hehe, absolut.
        jag har varit där så jag vet o då hade jag hus.....
        hink med syrepump är bra,, kör det själv.

        Kommentera


        • Har fått ca 20 feta gäddor under veckan, ett gäng var runt 80-85cm men orka inte alltid hålla på och "kladda" med gäddorna..och gör oftast en snabb release istället. Tappa en riktigt stor gädda idag, linan gick av, vilket inte har hänt mig på flera år.. jäkligt surt och jag har ågren över att den simmar med betet kvar i käften.. men vad ska man göra.. Fick i alla fall en fin fet på 101cm som var värd att regga.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
            Har fått ca 20 feta gäddor under veckan, ett gäng var runt 80-85cm men orka inte alltid hålla på och "kladda" med gäddorna..och gör oftast en snabb release istället. Tappa en riktigt stor gädda idag, linan gick av, vilket inte har hänt mig på flera år.. jäkligt surt och jag har ågren över att den simmar med betet kvar i käften.. men vad ska man göra.. Fick i alla fall en fin fet på 101cm som var värd att regga.
            ----------------------------------

            "Lost Monster" kallas en sådan Gädda...
            Old Firehand
            Leif Engström

            http://www.trumman.com/fisketips.htm

            Kommentera


            • Körde i måndags i skitväder med 14 m/s nordanvind fick iallafall upp 5 gäddor efter mycket slit.
              Idag skulle det vara ganska bra, 3-7 m/s sv.. istället var det riktigt jäkla skitväder det börjde bla snöa, spöregna och kallt var det.. inte en fisk i båten på 5timmar.

              Smhi har inte haft ett rätt denna vecka..

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                Körde i måndags i skitväder med 14 m/s nordanvind fick iallafall upp 5 gäddor efter mycket slit.
                Idag skulle det vara ganska bra, 3-7 m/s sv.. istället var det riktigt jäkla skitväder det börjde bla snöa, spöregna och kallt var det.. inte en fisk i båten på 5timmar.

                Smhi har inte haft ett rätt denna vecka..
                Samma skitfiske här...

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                  Körde i måndags i skitväder med 14 m/s nordanvind fick iallafall upp 5 gäddor efter mycket slit.
                  Idag skulle det vara ganska bra, 3-7 m/s sv.. istället var det riktigt jäkla skitväder det börjde bla snöa, spöregna och kallt var det.. inte en fisk i båten på 5timmar.

                  Smhi har inte haft ett rätt denna vecka..
                  Vädret har varit knas i ett par dagar nu, kallt som f-n, brrrrr.......
                  Hoppas våren kommer tillbaka i normala gängor igen snart men det verkar dröja lite, minusgrader på nätterna i prognosen! Om dom nu spår rätt förstås.....

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Nextline Visa inlägg

                    Vädret har varit knas i ett par dagar nu, kallt som f-n, brrrrr.......
                    Hoppas våren kommer tillbaka i normala gängor igen snart men det verkar dröja lite, minusgrader på nätterna i prognosen! Om dom nu spår rätt förstås.....
                    Lite minus på natten gör inte mig så mycket, fiskar ju inte så mycket då ändå just nu men när det switchar 50/50 på dagarna från snöfall till solsken så känns det ju sisådär med fisket. Jag var också ute igår i det högst ostabila vädret och det var mycket trögt meta både mört och se någon gäddaktivitet, fick tillslut en snipa.
                    Vädret idag gjorde ju även ett rejält omslag så man kanske kan sticka ut ikväll när det blåser som minst och pröva lite, är ju ljust till kl 22 typ iallafall.

                    Skulle så gärna uppgradera en cm eller två i tävling, börjar känna mig aningen hotad (*host* Samuel *host*)
                    Och vem vet när förra årets gäddkung dyker upp?
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                      Körde i måndags i skitväder med 14 m/s nordanvind fick iallafall upp 5 gäddor efter mycket slit.
                      Idag skulle det vara ganska bra, 3-7 m/s sv.. istället var det riktigt jäkla skitväder det börjde bla snöa, spöregna och kallt var det.. inte en fisk i båten på 5timmar.

                      Smhi har inte haft ett rätt denna vecka..
                      Misströsta inte Matte 77...

                      Smågäddorna har börjat leka. De Stora Gäddorna står lite längre ut i lekvikarna på 3 - 5 meters djup och väntar på högre vattentemperatur och på att rommen ska mogna...

                      Go for the Big Ones!

                      Old Firehand
                      Leif Engström

                      http://www.trumman.com/fisketips.htm








                      Senast ändrad av Old Firehand; 2020-05-13, 15:01.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 973 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 966 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X