FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tog mig ut på kvällskvisten som lovat och idag var det ett annat fiske. En gädda på 97 cm som säkert vägde 6 kg och en som var mellan 98 och 99 cm men smalare, helt omöjligt att få till det med en hand och en urstark gädda som försökte bryta nacken av sig själv. Den får gå in som 98 och hela 2 cm uppgradering. Tappade även en tredje men den kändes mindre. Alla tre högg inom en halvtimmes utrymme, resten av tiden var det dött.
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg
      Tog mig ut på kvällskvisten som lovat och idag var det ett annat fiske. En gädda på 97 cm som säkert vägde 6 kg och en som var mellan 98 och 99 cm men smalare, helt omöjligt att få till det med en hand och en urstark gädda som försökte bryta nacken av sig själv. Den får gå in som 98 och hela 2 cm uppgradering. Tappade även en tredje men den kändes mindre. Alla tre högg inom en halvtimmes utrymme, resten av tiden var det dött.
      Då behöver jag bara en på 112 och en på 110cm så är jag med i matchen :enter smiley here:

      Kommentera


      • Vad har kylan gjort med fisket sista veckan, har ni samma fiske eller sämre?

        Kommentera


        • Vart en tur idag med, vädret var schizofrent dvs spöregn, snö och storm och helt vindstilla med sol så varmt så man fick ta av sig jackan... Lyckades iallafall nöta upp två gäddor en på 85cm som får vara med på pappret ett litet tag. Sedan fick vi två fina gösar med..
          Tror nog det blir en tur i skitvädret imorgon med, självplågare som man är;-)

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av abe Visa inlägg
            Vad har kylan gjort med fisket sista veckan, har ni samma fiske eller sämre?
            Absolut sämre! Tror fisken bara står och tjurar i dom här snabba väder växlingarna, Vänta tills det kommer ett riktigt högtryck med "rätt vind" efter detta skitväder.. då kommer det nog lossna ordentligt;-)

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg

              Absolut sämre! Tror fisken bara står och tjurar i dom här snabba väder växlingarna, Vänta tills det kommer ett riktigt högtryck med "rätt vind" efter detta skitväder.. då kommer det nog lossna ordentligt;-)
              TACK,, jag är så fiskesugen som FN.
              men tror som du i denna kylan o blåsten så väntar jag.

              hmm, vad tror ni om 7cm mört, är det helt kass på gädda,, har ett grymt abborvatten som ska testas men där finns fin gädda med?

              Kommentera


              • 7cm mört fugerar även om lite större är att föredra, brukar få stora gäddor när vi metar abborre med löja..

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                  7cm mört fugerar även om lite större är att föredra, brukar få stora gäddor när vi metar abborre med löja..
                  Ok, Tack
                  Tar väl med och kör 2 med småmört och ett spö med större mört kanske, eller varierar o byter mörtstorlek efter några timmar.
                  Tisdag så skall vinden mojna en vecka, så det blir att ladda för en veckas abborrefiske/gädda då.
                  mina cirkelkrokar är väl kanske lite stora, 3,0-5,0 iallafall på 5-7cm mört, MEN bara abborrarna inte hinner svälja hela kroken om jag byter till 1-1,0?

                  Kommentera


                  • Blev en eftermiddagstur ialla fall igår.. precis när jag kom fram till båten började det regna körde iallafall ett par timmar utan resultat, jo en liten snipa kom det upp. Hoppas vädret vänder snart då tror jag fisket lossnar igen..

                    Kommentera


                    • Varför lägger man haspelspöt med rulle över gäddan när man ska fotografera endast fisk och mätplanka?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 972 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 966 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X