FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Snyggt där att få det på foto, holden! Har hänt mig många gånger vid både abborre, harr och gäddfiske.
    En gång klippte en storgädda på säkert 120cm min 80cm gädda på mitten. Fick som vanligt inte upp den. Men det var en häftig upplevelse och gäddan klara sig bra med några bitmärken.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
      Vad säger reglerna om det här..

      Click image for larger version  Name:	EDF849CB-77CD-46D6-B6BC-991AC20CBFAA.jpeg Views:	21 Size:	219,1 KB ID:	2554087
      Hej Holden;

      Reglerna säger att du är en sjutusan till skicklig fotograf... Grattis!

      Old Firehand
      Leif Engström

      http://www.trumman.com/fisketips.htm

      Kommentera


      • Tackar, mer tur är skicklighet skulle jag säga. Det roliga var att den större gäddan vägrade släppa taget och när vi skakade loss den så stod den kvar vid sidan av båten medan jag krokade av lillen så den fick en chans till.

        Kommentera


        • Imorgon skall det både åkas båt och spinnfiskas, båda två var väldigt längesen sist. Jag var ute häromdagen på det stället vi ska vara på och då hörde jag ett par rejäla gäddor slå i näckroskanterna, jag håller tummar och tår att dom står kvar där och inväntar lite härliga McRubbers och Westin Swim. Vädret ser ju att bli ett riktigt skitfiskeväder.

          holden Bara den minsta fisken räknas.
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
          8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

          Kommentera


          • Nu har jag äntligen fem gäddor med den här, mitt livs näst längsta, på 92 cm. Tog på en avbiten mcrubber som jag lagat med en mchybridtail.

            Click image for larger version

Name:	IMG_20200715_205309_465.jpg
Views:	240
Size:	170,8 KB
ID:	2554269

            Kommentera


            • När tävlingen drog igång i början av året skrev jag följande:
              Jag har anmält mig till årets tävling - inte för att vara med i toppstriden, men siktar åtminstone på att slå mitt resultat från 2019 års upplaga (334cm).
              Dock eftersom det bara var knappt halva året som ingick i 2019 års tävling är nog ett bättre mål att jag ska försöka slå mina 5 längsta från hela 2019 vilket blev 370cm totalt.
              Förutom mitt uttalade mål på 370cm hade jag även min "drömgräns" som var 400cm, men det vågade jag inte riktigt tro på, det brukar inte trilla upp mer än max en eller två 80+ under ett år för mig.
              Det började trögt, långt in i juni hade jag inte ens 300cm totalt har jag för mig.
              Men sedan så lossnade det, både slutet av juni och hela juli nu har jag haft ganska bra gäddfiske, och idag så fick jag drömfisken, nytt PB (6.98 kg och 104cm) och den tog mig även en bra bit över 400cm totalt - 414 är jag uppe i nu!
              Målet klarat med råge, och det är dessutom flera månaders potentiellt bra fiske kvar, så det kanske kan bli några centimeter till!

              Click image for larger version

Name:	gammelgäddan.jpg
Views:	215
Size:	142,9 KB
ID:	2554759

              Kommentera


              • Fina fiskar, man blir fiskesugen.

                Det roligaste med såna här tävlingar är ju nästa att tävla mot sig själv, sätta upp mål, och så vidare.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Honkamaa Visa inlägg
                  Fina fiskar, man blir fiskesugen.

                  Det roligaste med såna här tävlingar är ju nästa att tävla mot sig själv, sätta upp mål, och så vidare.
                  Ja man blir sugen av att läsa
                  Skall nog hoppa in i tävlingen snart med.
                  Mest för att få en anledning och en plan att komma ut hela hösten och fiska med!
                  Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                  &

                  Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                  ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                  Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                  -Okänd

                  Kommentera


                  • Grattis till PB Sdw !! Massor med månader att uppgradera fisk på. Gäddorna blir bara större och större också framöver.

                    Jag var faktiskt ute idag också och spinnfiskade lite från båt. Elmotorn (som var allt vi hade, förutom årorna) gav upp redan efter första kröken upp emot sjön så det blev att glida runt och drifta på amatörvis i den relativt hårda vinden nere i åsystemet istället. Mycket trögt till en början men sen kom en period med hugg och jävlar i mig vilka hugg. Inga stora fiskar kom upp men det var så längesen jag spinnfiskade och fick ordentliga hugg att jag trodde jag fått en riktig bjässe när en 70-cm klev på och slukade ett 25 cm-bete. Tokiga små fanskap dom där gäddorna. Passade givetvis på att spana efter ställen att sitta och meta vid framöver när jag får hem min karpstol och rod pod-tjofräs. Längesen man fick uppgradera något nu.. *ledsen smiley*
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                    Kommentera


                    • Det är något fel på mitt fiske... idag hade jag siktet inställt på abborre... fick såklart ingen abborre.

                      Innan jag skulle lägga till båten ville jag testa en ny riggning av en Ricky the Roach 14 cm... kastade ut fem meter för att se gången på betet... hinner veva en meter så smäller det till och damen tokrusar... fick givetvis inga fler när jag försökte få gädda...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 973 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 966 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X