FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Den dynamiska duon :-)

    Kommentera


    • Med ljudeffekter som syns! :-D

      Kommentera


      • Maxxim verkar ha varit en riktigt härlig dag, det behöver inte vara några grisar för det ska vara kulfiske!

        Skulle fiskat abborre i skärgården idag, men det vart inställt så jag åkte ut och fiskade gädda pelagiskt och vilken fantastisk dag det blev 20 grader milda sv vindar stod i t shirt nästan hela dagen.
        Trodde det skulle bli svårt i solen.. men icke, efter en timme sög det tag i spöt och jag trodde jag hade nytt pb på efter en härlig fight så landar jag en riktigt grov gädda på 93cm runt 6kg. Sedan fortsatte det komma smällfeta 80-85cm gäddor under dagen. Precis innan det blev mörkt så nöp det en lite smalare gädda 91cm på en nilsmaster fiskad över 22meter. Det vart en lyckad dag med 10st fina gäddor och en bonus gös på 2,6kg.

        Click image for larger version

Name:	20201005_145055_003.jpg
Views:	230
Size:	3,31 MB
ID:	2561126

        Kommentera


        • Maxxim Inte illa med 50 fisk, haha. Skapligt kul när det är så mycket händelse.

          Matte77 Den där såg riktigt fin ut, borde nästan vägt mer tycker man. Låter som en härlig fiskedag iaf.

          Jag ska ut imorgon bitti iaf, även om det ska bli dimma och och hällregn. Har man bara en dag på sig så.
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
          8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

          Kommentera


          • BrainDisorder jag väger sällan fisk, det blev stressig och jag ville ha tillbaka den snabbt i vattnet.
            Men vägde en gös för gösfemman, som jag leder ;-)
            Är också galet taggad att fiska i morgon trots regn och nordan vind... borde egentligen göra annat.. men är beroende:-) och nu när gäddorna är så grova finns det potential att fånga drömgäddan.

            Kommentera


            • Det har blivit några turer de senaste tiden har spöregnat några gånger fast det inte ska enligt pognosen (tack smhi) Fortsätter dra mängder med smällfeta 80+ gäddor, inga snipor eller 70cm fiskar. Skulle säga att alla är över 80cm snittet är typ 85cm. Det brukar inte vara så, har varit så hela hösten, vete fan varför.. Lyckades iallfall till slut idag peta upp en 91cm som tog upp mig till en delad 7-e plats med Xerup , att slå honom är mitt mål med tävligen ;-)
              Fick en fin bonus gös på 82cm idag med.
              Är det ingen annan som fiskar, rapportera gärna!
              Click image for larger version  Name:	20201016_154442.jpg Views:	0 Size:	2,16 MB ID:	2562295
              Bjuder på en naturbild från Stockholm city..
              Senast ändrad av Matte77; 2020-10-17, 22:54.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                Är det ingen annan som fiskar, rapportera gärna
                Åtta bompass i rad är inte så mycket att rapportera …
                De flesta visserligen smita-ifrån-korta men ändå frustrerande. Mitt 4m mål känns avlägset just nu
                Non é pericoloso sporgersi

                Kommentera


                • Bompass och flera på raken har vi alla ibland
                  även våra "Youtube superstar sportfiskeprofiler"
                  fast det erkänner dom aldrig, då de ska kränga prylar, som gör att vi slipper bompass:-)
                  Kan kännas hopplöst med fisket ibland men plötsligt vänder det och allt är bortglömt på några sekunder. Bara kämpa på! Och glöm inte en dag på sjön med eller utan fisk är ALLTID bättre än en dag på jobbet.
                  Senast ändrad av Matte77; 2020-10-18, 14:38.

                  Kommentera


                  • Har blivit ett tvåtimmarspass tidigare i veckan och en heldag på sjön idag.
                    Kört gäddmete blandat med lite spinn, i torsdags blev det 7 gäddor första timmen och alla på mete.
                    Sen dog det ut helt och lyckades bara dra en liten snipa på spinn.
                    Mete gäddorna låg på vikter från 2 till 4 kilo och ingen längre än 85 cm

                    Idag var det de omvända, en snipa på mete så till slut gav jag upp och lyckades spinnfiska upp tre gäddor på 75 - 80 cm så fortfarande ingen uppgradering sen i maj.
                    Men hade iaf en trevlig dag på sjön med nordanvind, äggmackor, kaffe och kanelbullar :-)

                    Click image for larger version

Name:	DSC_0251.JPG
Views:	253
Size:	1,43 MB
ID:	2562364
                    ​​​​
                    ​​

                    Kommentera


                    • Tredje bompasset i rad nu, dagens var en kort tur vid en sjö med familjen och endast en microgädda följde atomen in och nafsade lite.
                      Före det var det två morgonpass med spinnfiske som gav var sitt hugg men ingen i båten.
                      Lördagens tur bjöd på dimma enda fram till halv tio på förmiddagen :o

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 180 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      3 008 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      48 svar
                      3 094 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
                      10 svar
                      726 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Arbetar...
                      X