Ursprungligen postat av Spow
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
FS GäddFemma 2020
Collapse
X
-
Misströsta inte! Polarn droppa ett Westin W8 med en Stella på i helgen. 12m djupt. Trots försök att dragga upp det och iaf kunna rädda rullen så ligger det grannt kvar i dyn på botten..
-
Du är allt värd några bamsingar som kompensation!Ursprungligen postat av Spow Visa inläggMåtte detta bli ett bra fiskeår för mig! nu har jag offrat ännu en grej till fiskegudarna!
min mätbräda åkte i vattnet o sjönk som en sten innan jag ens hann reagera igår haha. känns som det är dags att säkra varenda liten grej i en lina från och med nu, annars har jag väl snart inga saker kvar.
Lämna en kommentar:
-
Att mätbrädan åkte i vattnet kan du ta som ett gott omen...Ursprungligen postat av Spow Visa inläggMåtte detta bli ett bra fiskeår för mig! nu har jag offrat ännu en grej till fiskegudarna!
min mätbräda åkte i vattnet o sjönk som en sten innan jag ens hann reagera igår haha. känns som det är dags att säkra varenda liten grej i en lina från och med nu, annars har jag väl snart inga saker kvar.
Själv har jag aldrig ägt någon mätbräda...
När det gäller att väga Gäddorna duger ett 20-kilos Besman bra för flertalet Gäddfiskare ett sådant Besman kan du se på bilden här..http://www.trumman.com/fisketips/galleri_17.htm ...
Old Firehand
Leif Engström
https://www.google.se/search?q=leif+...=1579014837409 ...Senast ändrad av Old Firehand; 2020-01-14, 16:53.
Lämna en kommentar:
-
Måtte detta bli ett bra fiskeår för mig! nu har jag offrat ännu en grej till fiskegudarna!
Lämna en kommentar:
-
Två iskalla men korta bompass i helgen. Svårt att hitta öppningar i iskanten från land
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
-
Vad surt, ibland har man bara sådana dagar!Ursprungligen postat av Spow Visa inlägg
Tack så mycket allihopa!
Nej tyvärr så var det min ca 1.5 år gamla samsung galaxy telefon som jag fortfarande betalar av.. jag försökte logga in på samsung account på datorn men det fanns ingenting uppladdat där, man var tydligen tvungen att aktivera något i telefonen innan vilket jag självklart inte gjort. riktigt surt att förlora alla bilder & minnen.
Sista gången jag åker ut utan att ha telefonen i ett vattentätt fodral, säkrat någonstans med en lina.
Ja kajak är rätt så bökigt när det kommer till att hantera fisk ombord, man har så liten yta att jobba på, funderar på om man kanske kan använda sin gopro kamera istället för telefonen o ta bilder med, den har tydligen röstkommandon.
Jag är ganska säker på att din Galaxy också hade röststyrning, det har min och den är äldre än vad din var. Så din nya mobil kommer säkert ha det också, i alla fall om du köper en Samsung igen...Senast ändrad av TiSo; 2020-01-13, 07:32.
Lämna en kommentar:
-
Jag hade det också förbannat segt idag, tappade två stycken och fick upp en som jag registrerade in som 5:e fisk iallafall.Ursprungligen postat av Kr0nbl0m Visa inlägg
Men som du säger, man får hoppas att man fångat något större än 70 cm vid årets slut.
Kul med hemmagjorda (?) beten!
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
-
Tack så mycket allihopa!Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inläggEdit: Det råkade inte vara en Iphone och att du har iCloud som lagringsenhet? Isåfall skulle du möjligtvis kunna komma åt bilderna från datorn om dom nu blev sparade.
Nej tyvärr så var det min ca 1.5 år gamla samsung galaxy telefon som jag fortfarande betalar av.. jag försökte logga in på samsung account på datorn men det fanns ingenting uppladdat där, man var tydligen tvungen att aktivera något i telefonen innan vilket jag självklart inte gjort. riktigt surt att förlora alla bilder & minnen.
Sista gången jag åker ut utan att ha telefonen i ett vattentätt fodral, säkrat någonstans med en lina.
Ja kajak är rätt så bökigt när det kommer till att hantera fisk ombord, man har så liten yta att jobba på, funderar på om man kanske kan använda sin gopro kamera istället för telefonen o ta bilder med, den har tydligen röstkommandon.
Lämna en kommentar:
-
Grattis till en fin fisk får man börja med att säga. Tyvärr är det inte bara spön och beten som kostar utan ibland blir det extraomkostnader lite sådär plötsligt.Ursprungligen postat av Spow Visa inläggDet blev en kall och blåsig färd hemåt i mörkret..
Jag tappade själv min nyss avbetalda mobil igenom ett ishål förra vintern så jag vet exakt. Dyrt och framförallt omständigt. Kajak måste vara bökigt på det viset.
Nu vet du iallafall vart hon bor.
Jag åkte också på istäckta sjöar nu under gårdagen och jag vettefan om det hinner försvinna tills imorgon, skulle vara trevligt att fiska hursomhelst.
Skitfiske på er alla.
Edit: Det råkade inte vara en Iphone och att du har iCloud som lagringsenhet? Isåfall skulle du möjligtvis kunna komma åt bilderna från datorn om dom nu blev sparade.
- Gillar 1
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av MaxximJo, sesong 2025 är nog ny klappad och klar. Sjöarna här börjar frysa till. Sista fisketuren gav sex...1 Foto
-
Kanal: Fisketävlingar
2025-11-19, 23:07 -
-
av MrRodarchTjenare alla fiskesugna!
Jag tillsammans med några klasskamrater på Forshagaakademin har startat...-
2025-11-08, 13:31 -
-
av MaxximFina fiskar har registrerats. Har fått en hel del själv också, men ingen updatering på gäddfemman. Har...3 Foton
-
2025-10-02, 18:19 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Fiskefuralles, 2025-01-07, 09:18
|
15 svar
991 visningar