FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Förrförra passet var ett sånt där riktigt skitpass när allting bara jävlades, alla grejer blev blöta och det enda hugget som kom bommade.

    Igår var det dock ett riktigt roligt fiske och gäddorna var verkligen på hugget! Vid ett tillfälle så högg det på alla tre metspöna i rad samtidigt, en jävla tur att alla inte krokades. 11 kontakter och 4 fisk upp varav en på 6,6kg och en på 7kg, båda två strax under metern. Lite bukfetma börjar det bli.

    Har kört en del riktigt små betesfiskar med bara en trekrok och då blir det fler missade fiskar men det är jäkligt skönt vid avkrokning.

    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

    Kommentera


    • Fina gäddor, precis så där ska dom helst se ut.
      Nästa år får vi köra midjemått istället för längd :-D vet vem som vinner då!

      Själv hade jag ett ganska trögt fiske igår, en 95a och två snipor sen blev det två timmar utan hugg. Sen högg samma 95a igen på samma plats. Första gången jag med säkerhet vet att det är samma gädda som högg om.
      Har alltid hört att gäddor blir inaktiva i några dagar men gäddstackarn var väl utsvulten.


      ​​​​​​

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg

        "
        På tal om något annat, vart är/hur mår Xerup ?
        Jag är här och mår bra tack, hur mår du?

        yttempen har sjunkit lite sen sist så nu börjar det väl bli dags att fiska lite igen... kan ju inte ligga lika med Matte :-)

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

          Jag är här och mår bra tack, hur mår du?

          yttempen har sjunkit lite sen sist så nu börjar det väl bli dags att fiska lite igen... kan ju inte ligga lika med Matte :-)
          Härligt och se dig här igen! Vi har saknat dig, det handlar om en cm nu;-) men i mitt nya vatten så slutar gäddorna växa vid 80cm.....
          Senast ändrad av Matte77; 2020-11-18, 22:05.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg

            Härligt och se dig här igen! Vi har saknat dig, det handlar om en cm nu;-) men i mitt nya vatten så slutar gäddorna växa vid 80cm.....
            Tack!

            Fortsätt fiska i ditt nya vatten året ut du ;-)

            Kommentera


            • Jaha... så fort jag bestämmer mig för att fiska blir det storm... 2020 i ett nötskal...

              Kommentera


              • Gav mig ut och kastade efter abborre från land på lunchen idag... fick givetvis inga abborrar men 4 gäddor med en på 72 cm i topp... precis när jag krokat av den sista och packat ihop började det regna och tempen sjönk från 13 grader ner till 3 grader på tio minuter när jag åkte tillbaka... jag fick ändå lite av abstinensen stillad.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                  Gav mig ut och kastade efter abborre från land på lunchen idag... fick givetvis inga abborrar men 4 gäddor med en på 72 cm i topp... precis när jag krokat av den sista och packat ihop började det regna och tempen sjönk från 13 grader ner till 3 grader på tio minuter när jag åkte tillbaka... jag fick ändå lite av abstinensen stillad.
                  Kul att se dig igen!

                  Ja jävlar vilket väder det var idag. Att fiska fanns inte ens på kartan, får se hur det blir i veckan som kommer!
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                  8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                  2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                  Kommentera


                  • Jag orkade inte sätta mig i en båt idag... 6-8m/s och bortåt 18 i byarna. Medvind ut till den djupare delen men med endast åror hade jag nog blivit kvar på sjön till nån annan dag. Jag får försöka hinna med en heldag på sjön nån helgdag framöver och hoppas på mildväder december ut... har isen lagt sig för honken i norr nu? :-)

                    Kommentera


                    • Blev en heldags gäddfiske i stormen igår, vi sökte upp en grund skogsjö för att slippa allt för mycket blåst. Hade inga förväntningar alls då temperaturen sjunkit så pass mycket under kort tid och räknade med riktigt trögt fiske.
                      Döm om min förvåning när det blev den totala motsatsen.
                      Hade landat tre gäddor redan vid första ankrinngen och det bara fortsatte, dom flesta gäddor vi fick låg runt 4 kg och dagens längsta på 92cm.
                      Ibland behöver man inte jaga stor fisk för att ha roligt! :-)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 972 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 966 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X