FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Mätplankan blåste ur båten efter 15 minuters fiskande... 5 timmar senare får jag fisk... som tur är var tumstocken med.... 7 timmar. En fisk...

    Kommentera


    • Fy tusan, sju timmar och EN fisk! Det är precis så jag föreställer mig att senhöstfiske brukar arta sig, och varför jag också mer eller mindre lagt ner för året. Att frysa i timmar en blåsig och regnig novemberdag och knappt ha någon action alls är inte för mig.

      Kommentera


      • Jag hade säkert fått fler med mindre beten men jag vill bara få upp dom större nu. Skönt att slippa kroka av snipor i blåsten.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Sdw Visa inlägg
          Fy tusan, sju timmar och EN fisk! Det är precis så jag föreställer mig att senhöstfiske brukar arta sig, och varför jag också mer eller mindre lagt ner för året. Att frysa i timmar en blåsig och regnig novemberdag och knappt ha någon action alls är inte för mig.
          Nu och några månader framåt är ju bästa tiden för gäddfiske :-) bara vattnet håller sig öppet.

          Kommentera


          • Som fågel Fenix reser han sig ur askan med en 97 cm. Bra jobbat, inte lika kul med 7 timmar dock. Bra kämpat får man lov att säga i det här vädret.
            Har blåst ner en massa träd i den sjön jag fiskar i bl.a, om dom får ligga kvar kan det ju bli framtida hotspots!
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
            8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

              Nu och några månader framåt är ju bästa tiden för gäddfiske :-) bara vattnet håller sig öppet.
              Brist på öppet vatten är det aldrig härnere, blir ju aldrig is överhuvudtaget (vilket är supertråkigt när man gillar pimpelfiske).
              Däremot verkar den där myten om att "höstgäddfisket" ska vara så bra helt sakna verklighetsanknytning.
              Jag är rätt så ny på gäddfisket, och minns fortfarande min första säsong, började rätt sent på året (var nog september när jag fick min allra första gädda) och hade bra fiske hela september och även början av oktober, fick gädda nästan varje gång man var ute. Sedan hade man ju läst så mycket om att "hösten är den bästa tiden för gädda", så jag trodde att det skulle fortsätta så. Inte fasen gjorde det det, det var blankpass på blankpass i november och december. Till sist fick jag så äntligen en fisk den 27:e december, och det var inte någon större upplevelse, den högg lite lojt, sedan åkte den mest med, ungefär lika spännande som att drilla en träbit. Så min första smak av "höst/vinterfiske" var mest av kallt, tråkigt och dåligt fiske.
              Inte har de blivit mycket bättre de efterföljande åren heller, nej, i min mening är gäddsäsongen från maj och så sträcker den sig ungefär oktober ut.

              Kommentera


              • November till mars kan vara lite segt men vet man vart man ska leta så går det ändå att få dom större till att hugga.

                Skönast är ju sommarfisket.

                Kommentera


                • Gjorde ett försök till idag, inte ett liv. Sist jag fick en gädda överhuvudtaget var 28:e oktober...
                  Tror jag ger mig för säsongen nu - mycket nöjd med mitt totalresultat för året ändå!

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Sdw Visa inlägg
                    Gjorde ett försök till idag, inte ett liv. Sist jag fick en gädda överhuvudtaget var 28:e oktober...
                    Tror jag ger mig för säsongen nu - mycket nöjd med mitt totalresultat för året ändå!
                    Det ser ut att kunna bli kallare häromkring från och med nu med minusgrader på nätterna och runt 2 grader på dagarna så jag kanske också får ge mig ifall det inte ordentligt väderomslag.

                    Kommentera


                    • Inte ge upp nu, tänk så runda och goda gäddorna börjar bli nu.

                      Jag gav mig ut idag, man får ta chansen när den kommer helt enkelt och även om det var - 3 grader och att jag höll på att få en hjärnblödning innan jag lyckats med att få iväg ungen till förskolan. Dock så släppte all frustration och onda tankar då jag fick sätta mig ner med ett spö ute och öppna upp kaffetermosen. Solen lyste som aldrig förr dagen till ära och redan efter en kvart så får jag ett hugg. En gädda på 2,5 kg som fightas på rätt bra! Sedan dröjer det innan andra hugget och också sista för dagen kommer.

                      Upp kommer en arg gädda på 6,2 kg och 95 cm-ish. Var tvungen att kolla vikt/längd för kände att jag inte hade en aning om vad det var för fisk, såg längre ut. Efter att jag fått onda ögat utav den så simmade den iväg för att åter ställa sig på botten och tjura igen antar jag.

                      Vad ville jag komma med det här inlägget då?
                      Jo, idag var en sån där dag då bara grejen att få komma ut och få lite frisk luft och sol i ansiktet var värt så mycket mer än ett napp eller två. Men även kul att det nappar när det börjar bli kyligt, för idag var det kallt om både fingrar och tår. Vattnet var INTE badtemperatur.

                      Skitfiske på er, snart en månad kvar tills vi alla kan säga grattis Honka.
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                      8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 971 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 965 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X