FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Väl talat Braindisorder håller fullständigt med, nu är gäddorna som tjockast och goast.
    Imorgon gör jag ett försök till uppgradering, måtte det bara vara isfritt.
    Termometern visar just nu på -4 och det är en liten skogsjö som ska fiskas, däremot är den ganska djup så Förhoppningsvis tar det ett tag innan vattnet kylts ner såpass att isen lägger sig.

    Kommentera


    • Blev ett eftermiddagspass idag.
      Fortfarande öppet vatten bara is i kanterna och vikarna än så länge.
      Måste ha kommit precis vid en huggperiod, gädda på första kastet, några kast senare andra gäddan och kastet efter det tredje gädda och snart 4 landade.
      Sen blev det stiltje två timmar innan nästa huggperiod infann sig och några snipor till fick syna båtens insida.
      Kul fiske men inga storlekar alls att prata om tyvärr.

      Kommentera


      • Försökte mig på ett sista ryck i helgen och fick ett helt gäng gäddor, 12-13 stycken, men ingen som höjde mig. Om jag har tid blir det förmodligen några kast från land men förhoppningen om att höja topp 5 är låg.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Gäddfisk Visa inlägg
          Försökte mig på ett sista ryck i helgen och fick ett helt gäng gäddor, 12-13 stycken, men ingen som höjde mig. Om jag har tid blir det förmodligen några kast från land men förhoppningen om att höja topp 5 är låg.
          Då gick det betydligt bättre för dig än mig, jag lyckades landa en minigädda och missade två då man stod och sov när det var så trögt.
          Fiskekompisen gick det lika illa för och han hade bara ett hugg så gick över till abbore istället.
          Han lyckades nästan kroka en gädda över ryggen när han släpade sin jigg på botten. Kände att något tog i på botten och trodde det var en gren eller något, men på kroken satt två stora gäddfjäll så dom står där nere iaf.

          Kommentera


          • Inte varit ute sen jag skrev inlägget sist men kul att se andra fortfarande kämpar. Det här gråa och mörka och regniga vädret sög musten ur en rejält i kombination med arbete och sjuka barn. Men nu börjar det bli illa, nästan så jag funderar på att ge mig ut och meta med ett spö ikväll en stund bara för att.
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
            8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

            Kommentera


            • Så länge det finns öppet vatten kommer jag hålla igång fisket, och kanske att man söker sig till rinnande vatten om det blir is på sjöarna här omkring.
              Hur gick det för dig BrainDisorder blev det något fiske?
              ​​​​​​Jag har planerat o komma ut några timmar på lördag.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
                Så länge det finns öppet vatten kommer jag hålla igång fisket, och kanske att man söker sig till rinnande vatten om det blir is på sjöarna här omkring.
                Hur gick det för dig BrainDisorder blev det något fiske?
                ​​​​​​Jag har planerat o komma ut några timmar på lördag.
                Nej, jag bangade tillslut då tiden drog iväg så förbannat. Hade funderingar på ikväll istället men det lär väl bli samma sak, kallare idag dessutom.
                Men i helgen, precis som du, tänkte jag komma ut någonting iallafall.

                I övrigt sitter jag och försöker färdigställa mina första hemmagjorda beten, en del är viktade och klara och ska egentligen bara målas och lackas men sitter just nu och väntar på epoxi och en massa andra grejer och sen blir det att hitta en lämplig skyddsmask innan man går loss. Till våren ska nog något vara klart iallafall. *host host* En sak är säker, snygga kommer dom inte vara.
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg

                  Nej, jag bangade tillslut då tiden drog iväg så förbannat. Hade funderingar på ikväll istället men det lär väl bli samma sak, kallare idag dessutom.
                  Men i helgen, precis som du, tänkte jag komma ut någonting iallafall.

                  I övrigt sitter jag och försöker färdigställa mina första hemmagjorda beten, en del är viktade och klara och ska egentligen bara målas och lackas men sitter just nu och väntar på epoxi och en massa andra grejer och sen blir det att hitta en lämplig skyddsmask innan man går loss. Till våren ska nog något vara klart iallafall. *host host* En sak är säker, snygga kommer dom inte vara.
                  För många år sedan, när jag var i yngre tonåren, höjde jag mitt Pb på gädda från 2,1 till 8 kg med ett skeddrag jag hade gjort i metallslöjden några år tidigare. Jag var usel i slöjd så draget var inte särskilt vackert, men gäddan verkade inte bry sig...eller så högg den av ren barmhärtighet :-)

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg

                    För många år sedan, när jag var i yngre tonåren, höjde jag mitt Pb på gädda från 2,1 till 8 kg med ett skeddrag jag hade gjort i metallslöjden några år tidigare. Jag var usel i slöjd så draget var inte särskilt vackert, men gäddan verkade inte bry sig...eller så högg den av ren barmhärtighet :-)
                    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                    Hej TiSo;

                    Det finns nog 15 kilo+ Gäddor i Ralången som väntar på just dina drag...
                    Trevlig Lucia!

                    Old Firehand
                    Leif Engström

                    http://www.trumman.com/fisketips.htm

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                      ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

                      Hej TiSo;

                      Det finns nog 15 kilo+ Gäddor i Ralången som väntar på just dina drag...
                      Trevlig Lucia!

                      Old Firehand
                      Leif Engström

                      http://www.trumman.com/fisketips.htm
                      Ralången har jag aldrig fiskat i, men gädd-pb:et har jag uppgraderat många gånger sedan dess...:-)

                      Önskar dig också en trevlig Lucia!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 180 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      3 008 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      48 svar
                      3 094 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
                      10 svar
                      726 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Arbetar...
                      X