FS GäddFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS GäddFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Xerup
    replied
    Jaha... så fort jag bestämmer mig för att fiska blir det storm... 2020 i ett nötskal...

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg

    Härligt och se dig här igen! Vi har saknat dig, det handlar om en cm nu;-) men i mitt nya vatten så slutar gäddorna växa vid 80cm.....
    Tack!

    Fortsätt fiska i ditt nya vatten året ut du ;-)

    Lämna en kommentar:


  • Matte77
    replied
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

    Jag är här och mår bra tack, hur mår du?

    yttempen har sjunkit lite sen sist så nu börjar det väl bli dags att fiska lite igen... kan ju inte ligga lika med Matte :-)
    Härligt och se dig här igen! Vi har saknat dig, det handlar om en cm nu;-) men i mitt nya vatten så slutar gäddorna växa vid 80cm.....
    Senast ändrad av Matte77; 2020-11-18, 22:05.

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg

    "
    På tal om något annat, vart är/hur mår Xerup ?
    Jag är här och mår bra tack, hur mår du?

    yttempen har sjunkit lite sen sist så nu börjar det väl bli dags att fiska lite igen... kan ju inte ligga lika med Matte :-)

    Lämna en kommentar:


  • Reekie
    replied
    Fina gäddor, precis så där ska dom helst se ut.
    Nästa år får vi köra midjemått istället för längd :-D vet vem som vinner då!

    Själv hade jag ett ganska trögt fiske igår, en 95a och två snipor sen blev det två timmar utan hugg. Sen högg samma 95a igen på samma plats. Första gången jag med säkerhet vet att det är samma gädda som högg om.
    Har alltid hört att gäddor blir inaktiva i några dagar men gäddstackarn var väl utsvulten.


    ​​​​​​

    Lämna en kommentar:


  • BrainDisorder
    replied
    Förrförra passet var ett sånt där riktigt skitpass när allting bara jävlades, alla grejer blev blöta och det enda hugget som kom bommade.

    Igår var det dock ett riktigt roligt fiske och gäddorna var verkligen på hugget! Vid ett tillfälle så högg det på alla tre metspöna i rad samtidigt, en jävla tur att alla inte krokades. 11 kontakter och 4 fisk upp varav en på 6,6kg och en på 7kg, båda två strax under metern. Lite bukfetma börjar det bli.

    Har kört en del riktigt små betesfiskar med bara en trekrok och då blir det fler missade fiskar men det är jäkligt skönt vid avkrokning.

    Lämna en kommentar:


  • BrainDisorder
    replied
    Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
    Grattis till fina gäddor sdw och mr braindisorder!

    Idag vart det en kortare tur och några till 80cm gäddor att lägga till okoberfisket... det är nästan som Groundhog Day.. likadana fiskar varje gång feta och goa men mellan 80-87cm!
    Ibland går det bra!

    Skulle tro att det släpper på där ute förr eller senare, då är det nog en aningens större än 80 cm som kommer så kämpa på. Gäddorna som tar för sig blir bara fetare och fetare för var dag som går också, det är över en och en halv månad kvar tills det är avgjort och jag skulle nog tro att man kan köra i öppet vatten iallafall fram till jul någon gång. Sen att en viss herre kanske sitter relativt säkert på gäddtronen är en annan femma men vi andra kan ju göra ett försök åtminstone!

    Är inne på tredje gäddan nu på 105 cm i år, sammanlagt 4 st, vilket också är längd-PB. Får se när det ger med sig. Något fiske lär det inte bli på ett par dagar om man inte ger sig ut på en kvällstur då. :'(

    Skitfiske på er!

    Lämna en kommentar:


  • Reekie
    replied
    Imorgon har man ledig fredag o jäklar vad jag tänkte klättra upp till en andraplats imorgon igen.
    Men idag åkte man på ryggskott från helvetet, blev ett besök hos kiropraktorn och låsningarna släppte men är långt ifrån bra.
    Hoppas på en förbättring till imorgon så min plan går som planerat.

    ​​​​​​Någon mer som tänker uppgradera sig i helgen?

    Lämna en kommentar:


  • Matte77
    replied
    Grattis till fina gäddor sdw och mr braindisorder!

    Idag vart det en kortare tur och några till 80cm gäddor att lägga till okoberfisket... det är nästan som Groundhog Day.. likadana fiskar varje gång feta och goa men mellan 80-87cm! I Oktober har jag bara fiskat pelagiskt och inte fiskat vass en enda gång vilket är ovanligt för mig, snittvikten och storlek har blivigt betydligt högre än vid vassfisket, men de större uteblir som brukar komma då och då vid vassfiske. Men är glad att det kommer fisk av de ädlare sorten ändå. Får se vad november har att bjuda på.

    Click image for larger version  Name:	20201031_112023.jpg Views:	0 Size:	2,26 MB ID:	2563290

    Lämna en kommentar:


  • Old Firehand
    replied
    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg


    Jag har nästan bara erfarenhet av insjögädda och den säger mig att ingen sjö är den andra lik.
    I dom flesta sjöar jag fiskat i finns dom största i dom djupaste delarna av sjön, men även sund och undervattensåsar har visat sig väldigt bra på senhösten i vissa vatten.

    Har ingen erfarenhet alls av ismete, men när man anglade med farsan i ungdomens dagar gjorde vi precis som du och körde i grunda vikar eller strax utanför vassen och det funkade väldigt bra.

    Isfiske har säkert sin charm men ​​​​​​för mig får det gärna bli ännu en varm vinter så man kan lirka upp tunga damer ur sjöns djuphålor ifrån båt istället :-)
    Hej Reekie;

    Vinterfiskemetoden ismete har blivit populär under senare år.. Själv har jag inte bedrivit ismete utan det var mer angelfiske vi sysslade med vid isfiske efter Gädda i Mälaren och Östersjön förr...

    Old Firehand
    Leif Engström

    http://www.trumman.com/fisketips.htm

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
109 svar
6 181 visningar
4 gillar
Senaste inlägg Fiskefuralles  
Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
38 svar
3 010 visningar
5 gillar
Senaste inlägg Najad
av Najad
 
Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
48 svar
3 098 visningar
5 gillar
Senaste inlägg TiSo
av TiSo
 
Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
0 svar
107 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mrfisker  
Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
12 svar
831 visningar
5 gillar
Senaste inlägg Najad
av Najad
 
Arbetar...
X