FS AbborreFemma 2020 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS AbborreFemma 2020

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • husbehov
    replied
    Nu är det isfritt här.
    Har en del sjöar jag ska kartlägga. En av dom är känd för bra abborrfiske. Ingen brukar dock fiska där då fisken har varit märkt som otjänlig pga kvicksilver. Senaste tester har dock godkänt den. Sjön ser ut som en crossbana på botten. Grynnor och djuphål som avlöser varandra. Spännande!
    En annan sjö. I FVO pappren. Så är det enda sjön som dom skrivit "varning för stor abborre". Finns en del sjöar här där jag skulle påstå att en abborre på 2 kg inte är omöjligt. Så vad simmar i denna sjö! Läst den texten sen jag har var i tonåren och vi har alltid haft roligt åt den.
    Snart kommer jag med i leken!

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
    Nästa vecka har jag efter ett längre ofrivilligt uppehåll planerat att äntligen komma ut på sjön igen.

    Jag har använt tiden till minutiös planering och förberedelse. Nya linor på de nysmorda rullarna, köpt ett nytt dräparspö, städat och sorterat i betesboxen, rengjort kajaken samt köpt ny jacka.

    Det verkar som att alla fiskar gädda nu. Bra, fortsätt gärna med det ett tag till så att jag får chans att klättra upp något steg i resultatlistan.
    Jag försöker få abborre men jag får bara gös och gädda... Jag hoppas det går bättre för dig än för mig!

    Lämna en kommentar:


  • TiSo
    replied
    Nästa vecka har jag efter ett längre ofrivilligt uppehåll planerat att äntligen komma ut på sjön igen.

    Jag har använt tiden till minutiös planering och förberedelse. Nya linor på de nysmorda rullarna, köpt ett nytt dräparspö, städat och sorterat i betesboxen, rengjort kajaken samt köpt ny jacka.

    Det verkar som att alla fiskar gädda nu. Bra, fortsätt gärna med det ett tag till så att jag får chans att klättra upp något steg i resultatlistan.

    Lämna en kommentar:


  • abe
    replied
    Anmäld, så nu väntar jag på värmen.

    Lämna en kommentar:


  • Sdw
    replied
    En annan hade ju varit nöjd om man lyckats få någon abborre till överhuvudtaget. Har fått *en* hittills i år, på mäktiga 23cm den 2:e februari.
    Sedan dess har jag 11 bompass...

    Lämna en kommentar:


  • holden
    replied
    Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg

    Att fiska abborre i Stockholmssjöar och tävla mot Kalmarsundsfiskare gör att man känner sig lite som längdhopparna måste ha känt sig på OS -68 när Bob Beamon hoppade 8,90 och slog världsrekordet med över en halvmeter :-)
    Precis som att fiska i Stockholms skärgård och jämföra sig med insjöfiskare..

    Lämna en kommentar:


  • TiSo
    replied
    Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg

    Jäklar vilka fina fiskar, Stort grattis till nytt pb!! Ni kalamarsunds fiskare kan bli svårslagna... med vet att de finns hos mig med.... men VAR är den stora frågan;-)
    Att fiska abborre i Stockholmssjöar och tävla mot Kalmarsundsfiskare gör att man känner sig lite som längdhopparna måste ha känt sig på OS -68 när Bob Beamon hoppade 8,90 och slog världsrekordet med över en halvmeter :-)

    Lämna en kommentar:


  • Matte77
    replied
    Ursprungligen postat av Kr0nbl0m Visa inlägg
    ja kalmarsundborrar från land

    Mitt livs abborrfiske, 3x PB, 7st över kilot och alla på min egengjorda jigg!
    Jäklar vilka fina fiskar, Stort grattis till nytt pb!! Ni kalamarsunds fiskare kan bli svårslagna... med vet att de finns hos mig med.... men VAR är den stora frågan;-)

    Lämna en kommentar:


  • TiSo
    replied
    Ursprungligen postat av Kr0nbl0m Visa inlägg
    ja kalmarsundborrar från land

    Mitt livs abborrfiske, 3x PB, 7st över kilot och alla på min egengjorda jigg!
    Fantastiskt, stort grattis!

    Lämna en kommentar:


  • Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av Kr0nbl0m Visa inlägg
    ja kalmarsundborrar från land

    Mitt livs abborrfiske, 3x PB, 7st över kilot och alla på min egengjorda jigg!
    10 ggr GRATTIS! :-)

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
109 svar
6 173 visningar
4 gillar
Senaste inlägg Fiskefuralles  
Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
38 svar
2 971 visningar
5 gillar
Senaste inlägg Najad
av Najad
 
Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
46 svar
2 966 visningar
5 gillar
Senaste inlägg TiSo
av TiSo
 
Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
3 svar
325 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
0 svar
104 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mrfisker  
Arbetar...
X