FS MängdGädda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FS MängdGädda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • FS MängdGädda

    Vad tror ni? Vi drar nog tillsammans upp en himla stor mängd snipor tillsammans... men vem drar upp flest gäddor totalt?

    Orkar man fota alla gäddor man drar upp? Det hela behöver ju inte ses som en tävling utan mer som en dagbok för oss alla när det kommer till gäddfisket och en snabb bild utan mätsticka hinner man väl med ändå.

    Jag skapade en "tävling" med koden " mängdgädda " utan " " ifall nån vill och orkar anmäla alla sina gäddor...

    Kan vi komma upp i 500 st tillsammans fram till sista oktober?

  • #2
    Det kunde kanske vara något för mig som aldrig få några stora gäddor!
    Jag bokför varje fångad fisk, under 2019 blev det totalt 53 gäddor, så några ska det väl kunna bli i år också.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
      Vad tror ni? Vi drar nog tillsammans upp en himla stor mängd snipor tillsammans... men vem drar upp flest gäddor totalt?

      Orkar man fota alla gäddor man drar upp? Det hela behöver ju inte ses som en tävling utan mer som en dagbok för oss alla när det kommer till gäddfisket och en snabb bild utan mätsticka hinner man väl med ändå.

      Jag skapade en "tävling" med koden " mängdgädda " utan " " ifall nån vill och orkar anmäla alla sina gäddor...

      Kan vi komma upp i 500 st tillsammans fram till sista oktober?
      Hej Xerup;

      Inte behöver du fota alla stora Gäddor du drar upp varje år!
      Det räcker med att du fotar dina Gäddor över tio kilos vikt och tar någon extra bild på Monstergäddorna över 13 kilo samt visar bilderna för oss andra gäddfiskare här på Fiskesnack. Dina bilder av Stora Gäddor ser vi andra verkligen fram emot att få se ...

      Ännu har jag inte sett en enda bild på dina Gäddor trots att du har skrivit 950 inlägg här på Fiskesnack sedan juni 2019...

      Det var någon tjej på TV som sa: "Mycket snack och liten verkstad!"

      Old Firehand
      Leif Engström

      http://www.trumman.com/fisketips.htm


      https://www.fiskejournalen.se/etikett/leif-engstrom/
      Senast ändrad av Old Firehand; 2020-02-25, 20:34.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
        Ännu har jag inte sett en enda bild på dina Gäddor trots att du har skrivit 950 inlägg här på Fiskesnack sedan juni 2019...

        Det var någon tjej på TV som sa: "Mycket snack och liten verkstad!"
        Årets sågning klar och då är vi bara i februari!

        Bjussar du Old Firehand i gengäld på bilder av en jättegädda från denna sida millennieskiftet?

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Gäddfisk Visa inlägg

          Årets sågning klar och då är vi bara i februari!

          Bjussar du Old Firehand i gengäld på bilder av en jättegädda från denna sida millennieskiftet?
          Hej Mr Gäddfisk:n;
          Några av dina önskade bilder på en egen jättegädda kan jag inte "bjussa" dig på, fast bilder på några av mina genom åren fångade betydligt mindre Gäddor kan du se här..https://www.google.se/search?q=%C2%B...iw=960&bih=480 ..

          Jag har aldrig fångat någon jättegädda, dvs en Gädda över 20 kilos vikt i hela mitt liv.
          Den enda fiskare jag personligen känner som fångat en jättegädda över 20 kilos vikt heter Fredrik Johansson på bilden nedan med en svensk Rekordgädda vägande 21,07 kilo och Fredrik bor i Enköping...



          Senast jag själv var ute och fångade en godkänd Gädda vägande 13,5 kilo på en HEDDON LUCKY 13-GRA var den 26 juli 2008 när jag var ute och trollade Gös tillsammans med min älskade hustru Ulla (in memoriam).

          Old Firehand
          Leif Engström

          http://www.trumman.com/fisketips.htm
          Senast ändrad av Old Firehand; 2020-02-26, 19:02.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
          109 svar
          6 181 visningar
          4 gillar
          Senaste inlägg Fiskefuralles  
          Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
          38 svar
          3 010 visningar
          5 gillar
          Senaste inlägg Najad
          av Najad
           
          Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
          48 svar
          3 098 visningar
          5 gillar
          Senaste inlägg TiSo
          av TiSo
           
          Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
          0 svar
          107 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg mrfisker  
          Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
          12 svar
          831 visningar
          5 gillar
          Senaste inlägg Najad
          av Najad
           
          Arbetar...
          X