Fiskesnacks abborrefemma 2021 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks abborrefemma 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Och hjälpa mig att få bort det från resultatet? Vet inte hur man gör. Bara för att vara överrydlig, det ska alltså vara en 37 cm och en 44 cm som jag har tagit idag :-)

    Kommentera


    • #42
      Nu när jag tittar på mina fem längsta så verkar den ändå inte ha räknats med. Då var det inget :-)

      Kommentera


      • #43
        Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
        Och hjälpa mig att få bort det från resultatet? Vet inte hur man gör. Bara för att vara överrydlig, det ska alltså vara en 37 cm och en 44 cm som jag har tagit idag :-)
        Hej, jag tog bort din bild på 37an som låg reggad som 44. Du får lägga ut 44an på korrekt bild gen.

        Kommentera


        • #44
          Ursprungligen postat av Spow Visa inlägg

          Hej, jag tog bort din bild på 37an som låg reggad som 44. Du får lägga ut 44an på korrekt bild gen.
          Nu är det fixat. Tack så mycket för hjälpen :-)

          Kommentera


          • #45
            Härlig dag på sjön, lite blåsigt så det blev till att ankra mest hela tiden.

            Vattentemperaturen har sjunkit ytterligare någon grad sedan förra veckan, så nu har borrarna börjat komma igång i hemmasjön. Redan på första stället, samma grundrygg där jag fick 37:an förra veckan, small det på en halvkilos borre som en stund senare följdes av ytterligare två stycken i samma storlek.

            Click image for larger version

Name:	0_20210927_100627.jpg
Views:	140
Size:	171,8 KB
ID:	2587184

            Resten av dagen blev det några mindre abborrar och ett par smågäddor. När jag paddlade hemåt stannade jag till på grundryggen igen och efter ett par kast klev det på en ordentlig fisk som jag först trodde var en gädda. Men till min glädje var det dagens största abborre, 40 cm och 960 g (fisken på bilden ovan är en av halvkilos fiskarna.)

            Kommentera


            • #46
              Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
              Härlig dag på sjön, lite blåsigt så det blev till att ankra mest hela tiden.

              Vattentemperaturen har sjunkit ytterligare någon grad sedan förra veckan, så nu har borrarna börjat komma igång i hemmasjön. Redan på första stället, samma grundrygg där jag fick 37:an förra veckan, small det på en halvkilos borre som en stund senare följdes av ytterligare två stycken i samma storlek.

              Click image for larger version

Name:	0_20210927_100627.jpg
Views:	140
Size:	171,8 KB
ID:	2587184

              Resten av dagen blev det några mindre abborrar och ett par smågäddor. När jag paddlade hemåt stannade jag till på grundryggen igen och efter ett par kast klev det på en ordentlig fisk som jag först trodde var en gädda. Men till min glädje var det dagens största abborre, 40 cm och 960 g (fisken på bilden ovan är en av halvkilos fiskarna.)
              Grattis till fina fisken, ser att du har hoppat upp några placeringar. Grymt jobbat. Jag såg dig i drevan tror jag i somras. Kände igen dig på solhatten du brukar ha :-)

              Kommentera


              • #47
                Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                Grattis till fina fisken, ser att du har hoppat upp några placeringar. Grymt jobbat. Jag såg dig i drevan tror jag i somras. Kände igen dig på solhatten du brukar ha :-)
                Tack! Och grattis själv till dina fiskar, har du tagit dem i någon av Stockholmssjöarna?

                Nu blir det dock allt svårare för mig att kliva uppåt i resultatlistan, särskilt om jag ska ha något att göra med topplaceringarna. Då krävs det en rejäl putsning av pb:et...men man vet aldrig :-)

                Drevan har jag inte fiskat i i år, det måste vara någon annan du såg som har en lika ful hatt som jag ha ha.

                Kommentera


                • #48
                  Tack.

                  Då är det väl fler gubbar i kajak som fiskar i drevan med vackra solhattar :-)

                  Jo alla borrarna är tagna i Stockholms insjöar. Har tyvärr inte så mycket tid till fiske för tillfället så det blir samma pölar varje gång pga tidsbrist.

                  Kommentera


                  • #49
                    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
                    Tack.

                    Då är det väl fler gubbar i kajak som fiskar i drevan med vackra solhattar :-)

                    Jo alla borrarna är tagna i Stockholms insjöar. Har tyvärr inte så mycket tid till fiske för tillfället så det blir samma pölar varje gång pga tidsbrist.
                    Kul att se att det fortfarande finns stora borrar i Stockholmssjöarna. Jag har i år med något undantag koncentrerat mig på den pöl där jag nu under flera år fiskat som mest för att lära mig så mycket som möjligt om den sjön. Det blir för splittrat att fiska i massa olika sjöar, man lär sig ingen sjö ordentligt då tänker jag.

                    Kommentera


                    • #50
                      Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg

                      Kul att se att det fortfarande finns stora borrar i Stockholmssjöarna. Jag har i år med något undantag koncentrerat mig på den pöl där jag nu under flera år fiskat som mest för att lära mig så mycket som möjligt om den sjön. Det blir för splittrat att fiska i massa olika sjöar, man lär sig ingen sjö ordentligt då tänker jag.
                      Jag gör precis samma, har fiskat i samma sjö i tre år nu förutom något enstaka tillfälle, och det är inte förens det här året som jag börjar känna att det inte endast någon enstaka stor borre som dyker upp, utan nu vet jag vart jag ska hitta dom beroende på årstid, väder osv.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 181 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      3 010 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      48 svar
                      3 098 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
                      12 svar
                      832 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Arbetar...
                      X