Fiskesnacks abborrefemma 2021 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks abborrefemma 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #51
    Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg

    Kul att se att det fortfarande finns stora borrar i Stockholmssjöarna. Jag har i år med något undantag koncentrerat mig på den pöl där jag nu under flera år fiskat som mest för att lära mig så mycket som möjligt om den sjön. Det blir för splittrat att fiska i massa olika sjöar, man lär sig ingen sjö ordentligt då tänker jag.
    Känner lite samma jag. Eftersom jag också mestadels kör kajak och kan komma ner i nästan vilken sjö som helst så vill man ju teoretiskt fiska massa sjöar. Men så fort jag gör det så vill jag tillbaka till min supersjö/hemmasjö som jag nästan kan som min bakficka. Varje gång jag kommer dit känns det som att komma hem. Av alla otaliga sjöar jag fiskat på skulle jag bara kunna guida på två. Tar en hel del tid att lära sig en sjö.

    Kommentera


    • #52
      Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg

      Känner lite samma jag. Eftersom jag också mestadels kör kajak och kan komma ner i nästan vilken sjö som helst så vill man ju teoretiskt fiska massa sjöar. Men så fort jag gör det så vill jag tillbaka till min supersjö/hemmasjö som jag nästan kan som min bakficka. Varje gång jag kommer dit känns det som att komma hem. Av alla otaliga sjöar jag fiskat på skulle jag bara kunna guida på två. Tar en hel del tid att lära sig en sjö.
      Känner verkligen igen detta. Första året med kajaken så for jag som en skottspole mellan olika sjöar men kände hela tiden att det skulle vara rena slumpen om jag skulle få någon större borre... vilket jag heller aldrig fick förrän jag ett år senare efter ett tips hamnade i "hemmasjön" (som ligger en bra bit hemifrån, men ändå...). I den sjön känns det att jag nu efter 3 år har börjat knäcka koden under årets kalla perioder, nu gäller det också att knäcka "sommarkoden" :-)

      Kommentera


      • #53
        Ingen uppgradering idag, bara småabborrar och en kilogädda intresserade sig för dragen jag serverade idag. Men en fin höstdag blev det när morgondimman lättade.

        Click image for larger version

Name:	0_20211008_082437.jpg
Views:	210
Size:	416,8 KB
ID:	2587999

        Kommentera


        • #54
          Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
          Ingen uppgradering idag, bara småabborrar och en kilogädda intresserade sig för dragen jag serverade idag. Men en fin höstdag blev det när morgondimman lättade.

          Click image for larger version

Name:	0_20211008_082437.jpg
Views:	210
Size:	416,8 KB
ID:	2587999
          Själv tog man en uppgradering men slängde i den igen. Trodde 38 cm var min minsta så slängde in 38an igen. Visade sig att min minsta var på 37 cm :-)





          Kommentera


          • #55
            Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

            Själv tog man en uppgradering men slängde i den igen. Trodde 38 cm var min minsta så slängde in 38an igen. Visade sig att min minsta var på 37 cm :-)




            Nej, vilken osis! Det är bara att bryta ihop och komma igen :-)

            Kommentera


            • #56
              Trots molnfri himmel var det lite bistert på sjön idag, 5 grader i luften och 4-5 sekundmeter blåst, det känns efter några timmar i kajaken. Men å andra sidan så var abborrarna pigga idag vilket är typiskt för hemmasjön när vattentemperaturen kryper ner mot 10 grader.

              Fick sammanlagt ett 10-tal bättre abborrar mellan 3 - 7 hg. De två största var runt 36 cm och vägde 720 resp. 760 gram. Någon uppgradering blev det inte, men en förbaskad trevlig tur blev det!

              Click image for larger version

Name:	0_20211013_135106.jpg
Views:	172
Size:	279,2 KB
ID:	2588356

              Kommentera


              • #57
                Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
                Trots molnfri himmel var det lite bistert på sjön idag, 5 grader i luften och 4-5 sekundmeter blåst, det känns efter några timmar i kajaken. Men å andra sidan så var abborrarna pigga idag vilket är typiskt för hemmasjön när vattentemperaturen kryper ner mot 10 grader.

                Fick sammanlagt ett 10-tal bättre abborrar mellan 3 - 7 hg. De två största var runt 36 cm och vägde 720 resp. 760 gram. Någon uppgradering blev det inte, men en förbaskad trevlig tur blev det!

                Click image for larger version

Name:	0_20211013_135106.jpg
Views:	172
Size:	279,2 KB
ID:	2588356
                Härligt att höra! Ska köra hela helgen från fredag i min sk hemmasjö(10 mil bort haha). Lite orolig när det redan är så kallt för min sjö brukar stänga ner. Dock var den väldigt bra i oktober förra året. Måste ju också få över 42 cm för uppgradering så vi får hoppas att de vill vara med.

                Kommentera


                • #58
                  Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg
                  Härligt att höra! Ska köra hela helgen från fredag i min sk hemmasjö(10 mil bort haha). Lite orolig när det redan är så kallt för min sjö brukar stänga ner. Dock var den väldigt bra i oktober förra året. Måste ju också få över 42 cm för uppgradering så vi får hoppas att de vill vara med.
                  Det är lustigt det där med att vissa sjöar stänger ner när det börjar bli kallare i vattnet medans fisket i andra bara blir bättre. Det var 5 grader i vattnet när jag hade det bästa fisket hittills i sjön, så jag har lite förhoppningar att kunna uppgradera några centimeter framöver.

                  Kommentera


                  • #59
                    Uppdatering, helt fantastisk dag på sjön. Kallt på morgonen, minus 3. Blev orolig när jag såg att ytvattnet var 6 grader. Gick ut med kajaken när solen gick upp. Glatt överraskad drog jag en abborre på tredje kastet, en på typ 500 g, blev den minsta för dagen. Uppgraderade med en på 43 och en på 44 cm. Den största 1,1 kilo, tre över kilot. Blev väl totalt ca 20 borrar och kanske 5 små gäddor. Gäddorna skötte sig bra idag, vanligtvis i denna sjö brukar de hugga mest hela tiden. Nu måste jag uppgradera 1 cm till för att nå andra platsen…
                    Bifogade filer

                    Kommentera


                    • #60
                      Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg
                      Uppdatering, helt fantastisk dag på sjön. Kallt på morgonen, minus 3. Blev orolig när jag såg att ytvattnet var 6 grader. Gick ut med kajaken när solen gick upp. Glatt överraskad drog jag en abborre på tredje kastet, en på typ 500 g, blev den minsta för dagen. Uppgraderade med en på 43 och en på 44 cm. Den största 1,1 kilo, tre över kilot. Blev väl totalt ca 20 borrar och kanske 5 små gäddor. Gäddorna skötte sig bra idag, vanligtvis i denna sjö brukar de hugga mest hela tiden. Nu måste jag uppgradera 1 cm till för att nå andra platsen…
                      Vad kul, grattis!

                      Det är verkligen en strid på kniven nu både mellan andra och tredjeplatsen och mellan oss på fjärde till åttonde platsen där det också skiljer 1 cm. Jag ska göra ett försök att klättra uppåt ett snäpp i listan på måndag, vi får se hur det går med det....

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 971 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 965 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X