Fiskesnacks abborrefemma 2021 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks abborrefemma 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    Snålblåst, 5 grader i luften och runt 8-9 i vattnet, så det blev det till att ta fram one pieceunderstället och torrdräkten.

    Redan på första stoppet fick jag 4 abborrar på 37 - 39 cm, den största vägde 800 g. Sedan blev det bara småborrar och ett par gäddor på 1-2 kg samt lite senare på eftermiddagen också ett par gösar (i den här sjön verkar gösen, precis som abborrarna, komma igång när vattnet kyls ner).

    Click image for larger version  Name:	0_20211018_154910.jpg Views:	3 Size:	200,9 KB ID:	2588576

    Ingen uppgradering idag, men en härlig tur blev det i alla fall.
    Senast ändrad av TiSo; 2021-10-18, 20:03.

    Kommentera


    • #62
      Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
      Snålblåst, 5 grader i kuften och runt 8-9 i vattnet, så det blev det till att ta fram one pieceunderstället och torrdräkten.

      Redan på första stoppet fick jag 4 abborrar på 37 - 39 cm, den största vägde 800 g. Sedan blev det bara småborrar och ett par gäddor på 1-2 kg samt lite senare på eftermiddagen också ett par gösar (i den här sjön verkar gösen, precis som abborrarna, komma igång när vattnet kyls ner).

      Click image for larger version

Name:	0_20211018_154910.jpg
Views:	245
Size:	200,9 KB
ID:	2588576

      Ingen uppgradering idag, men en härlig tur blev det i alla fall.
      Härligt, och kul att det nappar på fortfarande! Bäst att passa på när det är väder! Siktar på att köra nytt race på lördag igen, ny sjö där det ska finnas stora…

      Hur är det med torrdräkt, blir det inte väldigt varmt?

      Kommentera


      • #63
        Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg

        Härligt, och kul att det nappar på fortfarande! Bäst att passa på när det är väder! Siktar på att köra nytt race på lördag igen, ny sjö där det ska finnas stora…

        Hur är det med torrdräkt, blir det inte väldigt varmt?
        Torrdräkten skyddar inte särskilt bra mot vind. Är det som idag 5 grader och snålblåst så måste jag, trots att jag har ett tjockt underställ och en tunn fleecejacka under dräkten, ha en vindtät jacka utanpå, annars börjar jag frysa.

        Kommentera


        • #64
          Fin dag på sjön och borrarna var pigga. Fick ett 20-tal, de flesta dock små. Men en och annan lite bättre blev det, de tre största låg på 37-38 cm, så det saknas några centimeter för uppgradering.

          Bladebeten är verkligen heta nu, de senaste turerna har framför allt SG Vib Blade varit helt överlägset alla andra betestyper.

          Click image for larger version

Name:	Snip-it_1635185323825.jpg
Views:	218
Size:	66,0 KB
ID:	2589029

          Kommentera


          • #65
            Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
            Fin dag på sjön och borrarna var pigga. Fick ett 20-tal, de flesta dock små. Men en och annan lite bättre blev det, de tre största låg på 37-38 cm, så det saknas några centimeter för uppgradering.

            Bladebeten är verkligen heta nu, de senaste turerna har framför allt SG Vib Blade varit helt överlägset alla andra betestyper.

            Click image for larger version

Name:	Snip-it_1635185323825.jpg
Views:	218
Size:	66,0 KB
ID:	2589029
            Härligt! Svårt att förstå att det är sån skillnad på sjöarna och beten. Du kör sommarbeten när jag kör höst vinter. Du får köra finess på sommaren haha

            Kommentera


            • #66
              Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg

              Härligt! Svårt att förstå att det är sån skillnad på sjöarna och beten. Du kör sommarbeten när jag kör höst vinter. Du får köra finess på sommaren haha
              Ha ha du kanske har en poäng där, får väl dra en fet Z-man-mask lååååångsamt längs med botten nästa sommar. Det kanske är det som är koden jag inte lyckats knäcka ännu :-)

              Kommentera


              • #67
                Hemmasjön levererade idag igen, 1 060 g och 41 cm blev dagens största vilket innebär en uppgradering med någon centimeter :-)

                Click image for larger version  Name:	Snip-it_1635441399074.jpg Views:	0 Size:	69,6 KB ID:	2589233

                Kommentera


                • #68
                  Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
                  Hemmasjön levererade idag igen, 1 060 g och 41 cm blev dagens största vilket innebär en uppgradering med någon centimeter :-)
                  Härligt att höra och kul med uppgradering. Behöver en cm jag med. Få se vad helgen kan ge…

                  Kommentera


                  • #69
                    Fin senhöstdag, flödande sol, 5-6 grader i luften och 5,5-6 grader i vattnet. Men fisket var trögt, de ställen där jag de senaste veckorna haft bra fiske gav inget.

                    Provade alla möjliga (och omöjliga) beten och inte förrän jag häktade på en nyinköpt 8 cm Pulse Shad i den nya färgen Whitefish (som får duga som ersättning för Smelt som tyvärr verkar ha utgått :-( ) så kände jag äntligen ett rejält hugg. Ingen abborre, däremot en gös på dryga kilot.

                    Click image for larger version  Name:	Snip-it_1636739874761.jpg Views:	0 Size:	165,2 KB ID:	2590286

                    Efter ytterligare någon timme lyckades jag sedan ändå peta upp en liten borre på en långsamt twitchad Shadow Rap Deep som en liten stund senare följdes av en lite större och fetare 38 centimetare som högg på ett SG Vib Blade.

                    Click image for larger version  Name:	Snip-it_1636739789125.jpg Views:	0 Size:	200,5 KB ID:	2590285

                    Ingen uppgradering idag m a o och även om jag hoppas komma ut några gånger till i år så har jag på känn att jag förmodligen har nått mitt slutresultat i årets tävling...
                    Senast ändrad av TiSo; 2021-11-12, 19:48.

                    Kommentera


                    • #70
                      Härligt att du fortsätter kämpa! Ska ut imorgon men förväntar mig knappast någon uppgradering. Glad om de nappar! Vi har ju samma favorit jigg Pulse shad smelt. När jag förstod vad som var på väg att hända köpte jag på mig ett litet lager. Tur det…

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 972 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 966 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X