Fiskesnacks Gäddfemma 2021 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks Gäddfemma 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • bbrolle
    replied
    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

    Ser fram emot att få höra om resultatet från dessa turer :-)
    Hade gärna gett mig ut varje dag den kommande veckan då månadsskiftet oktober/november är min toppvecka när jag tittar tillbaka på mina fångster i fiskekalendern.
    Till helgen blir det ett pass iaf och förhoppningsvis blir man rikligt belönad.
    Var ute idag, 10C i luften och 7.5C i vattnet . Det blev 4 90+ gäddor , bifogar bilder på 94an och 96an . Har tagit ledigt hela veckan så det blir fler turer. Inga uppgradering idag men jätte trevligt dag på sjön .


    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • BrainDisorder
    replied
    Ursprungligen postat av tomsve Visa inlägg
    Stort grattis till Braindisorder. En fin gädda och jag antar att känslorna var på topp när det lossnade. Du har ju bevisligen fångat stora fiskar förr och då vet man också att ibland kommer det sega perioder. En sådan är jag själv i just nu.
    Ja, men det är ingen som skulle bli förvånad när du kommer in med en supersize-gädda i tabellen heller. Det är inte så ofta man ser tillägg från dig men då brukar det å andra sidan vara ruskigt fina gäddor när dom väl kommer. Hoppas din fiskeolycka upphör snart också!

    Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
    Hur går det för er? Verkar väldigt lugnt på listan just nu.
    Själv har jag väldigt bra fiske och får många fina och feta fiskar men tyvärr ingen längre än 95 så ingen uppgradering, men gör absolut ingenting då det blir väldigt trevliga fisketurer.
    Jag har hunnit med två fiskepass, blandat med förkylningar, och då valde jag att spinnfiska bara. Segt, kallt och dött kändes det som. Det ena passet gav en gädda på strax under 90 cm iaf, medans det andra var ute med båt i Dalälven. Tyvärr var det stört omöjligt att knäcka någon kod för mig och jag fick titta på när mitt sällskap drog dagens enda och inte så jättestora gädda.

    Lämna en kommentar:


  • Reekie
    replied
    Ursprungligen postat av bbrolle Visa inlägg
    Inga uppgraderingar, fått en fet 97 förra veckan . Ska ut några gånger kommande veckan och testa några ny målade och moddade wobbler, det blir kul oavsett men man vet aldrig .
    Ser fram emot att få höra om resultatet från dessa turer :-)
    Hade gärna gett mig ut varje dag den kommande veckan då månadsskiftet oktober/november är min toppvecka när jag tittar tillbaka på mina fångster i fiskekalendern.
    Till helgen blir det ett pass iaf och förhoppningsvis blir man rikligt belönad.

    Lämna en kommentar:


  • bbrolle
    replied
    Inga uppgraderingar, fått en fet 97 förra veckan . Ska ut några gånger kommande veckan och testa några ny målade och moddade wobbler, det blir kul oavsett men man vet aldrig .

    Lämna en kommentar:


  • Letho
    replied
    Själv blev jag tvungen att ta upp båten för ett par månader sen så det har inte blivit något fiske på länge nu :/

    Blir ett pass på Lördag äntligen och hoppas då kunna rapportera in något nytt!

    Lämna en kommentar:


  • Reekie
    replied
    Hur går det för er? Verkar väldigt lugnt på listan just nu.
    Själv har jag väldigt bra fiske och får många fina och feta fiskar men tyvärr ingen längre än 95 så ingen uppgradering, men gör absolut ingenting då det blir väldigt trevliga fisketurer.

    Lämna en kommentar:


  • tomsve
    replied
    Stort grattis till Braindisorder. En fin gädda och jag antar att känslorna var på topp när det lossnade. Du har ju bevisligen fångat stora fiskar förr och då vet man också att ibland kommer det sega perioder. En sådan är jag själv i just nu.

    Lämna en kommentar:


  • TiSo
    replied
    Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg
    Tack!

    Ett nytt längd-PB för min del, var bara något inlägg sen jag skrev om att jag hade önskemål om att lyckas med det. Den där rackaren måste ju lätt nå 10kg+ i januari/februari någon gång, tyckte den var grov som fan men har bara sett smågäddor i 6 månader typ så man blir ju lite blind. Men på bild kan man se att den inte är överdrivet tjock (än).

    Fick den en halvtimme innan jag bestämt för att ge upp, då hade jag varit ute i lite mer än 6 timmar med en tappad och ett pet dessförinnan. Men det räcker som bekant med ett hugg ibland.

    Nu börjar min gäddtid (förhoppningsvis, jinx)

    Click image for larger version

Name:	IMG_20211013_173624.jpg
Views:	314
Size:	1,86 MB
ID:	2588350
    Grattis! Vilket huvud, i bättre kondition hade den lätt varit en 10-plussare!

    Lämna en kommentar:


  • BrainDisorder
    replied
    Tack!

    Ett nytt längd-PB för min del, var bara något inlägg sen jag skrev om att jag hade önskemål om att lyckas med det. Den där rackaren måste ju lätt nå 10kg+ i januari/februari någon gång, tyckte den var grov som fan men har bara sett smågäddor i 6 månader typ så man blir ju lite blind. Men på bild kan man se att den inte är överdrivet tjock (än).

    Fick den en halvtimme innan jag bestämt för att ge upp, då hade jag varit ute i lite mer än 6 timmar med en tappad och ett pet dessförinnan. Men det räcker som bekant med ett hugg ibland.

    Nu börjar min gäddtid (förhoppningsvis, jinx)

    Click image for larger version

Name:	IMG_20211013_173624.jpg
Views:	314
Size:	1,86 MB
ID:	2588350

    Lämna en kommentar:


  • bbrolle
    replied
    Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg
    så jag försöka knäcka koden genom att skriva nonsens på forum..
    @BrainDisorder
    Det verkar funka , ska prova det nästa gång jag är ute och fiskar . Grattis till den fina 110an .
    Senast ändrad av bbrolle; 2021-10-13, 14:41.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
109 svar
6 181 visningar
4 gillar
Senaste inlägg Fiskefuralles  
Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
38 svar
3 010 visningar
5 gillar
Senaste inlägg Najad
av Najad
 
Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
48 svar
3 095 visningar
5 gillar
Senaste inlägg TiSo
av TiSo
 
Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
0 svar
107 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mrfisker  
Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
12 svar
791 visningar
5 gillar
Senaste inlägg Najad
av Najad
 
Arbetar...
X