Fiskesnacks Gäddfemma 2021 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks Gäddfemma 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av hnkm Visa inlägg
    Jag entrar årets tävling med en bonusgädda fångad på göstrolling under midnattssolen.


    ​​​​​​​
    Ser ut o va en rejäl wobbler till stor gös.
    ​​​​​

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
      Ser ut o va en rejäl wobbler till stor gös.
      20 cm wobbler, mina största gösar har jag fått på samma modell av wobbler fast 30 cm men ibland måste man ju testa downsiza också.
      - 1a plats Fiskesnacks Gäddfemma 2020
      - 1a plats Fiskesnacks Gäddfemma 2019

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av hnkm Visa inlägg

        20 cm wobbler, mina största gösar har jag fått på samma modell av wobbler fast 30 cm men ibland måste man ju testa downsiza också.
        Ja man ska inte vara rädd för att testa stort, mina största gösar har jag fått på buchertail depthraider och westins jätte.

        Kommentera


        • Kul att se att folk drar gädda då och då, man får gratulera gäddkungen hnkm till en bra första gädda. Vi vet hur det brukar bli därefter.

          Själv så har jag som tidigare sagt fiskat väldigt sporadiskt, mestadels har jag provat att meta vitfisk och sutare samt fiskat efter abborre och regnbåge. Ingen sutare, ingen regnbåge och även om jag faktiskt lyckats överlista abborre i ett svårt vatten så var det nog ingen över 100g för min del. Den sista gäddan var när jag försökte få en regnbåge och den var ca 15-20 cm lång och imponerande inte särskilt.

          Rent fiskemässigt så längtar jag verkligen till riktigt sunkigt höstväder, desto kallare desto bättre. Jag har inte gett upp Fiskesnacks Gäddfemma, utan jag ligger med T-shirts och shorts i skuggan och inväntar den rätta tiden.

          Skitfiske på er, vore som sagt kul med lite bilder från era pass. Själv känns det som att jag inte skulle lyckas fånga en gädda om så mitt liv stod på spel.
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
          8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Maxxim
            Et par av de första gäddorna(efter sommarens gösfiske) från förra veckan. Största hittills har varit precis en meter.


            Grattis till fina fiskar!
            Du har väl registrerat dom?

            Skulle precis skriva och fråga hur fisket går för herrskapet, själv har jag både haft lite pass och väldigt dålig utdelning. Kunde inte motstå lite gäddmete i värsta regnkaoset förra veckan, tisdagen blev bompass men på torsdagen lyckades jag tillslut fånga en gädda men den höll inte måttet. Första på länge iaf och glad för det får man vara.
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
            8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
            2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

            Kommentera


            • Här har det inte varit riktat gäddfiske på två månader men har blivit ett antal snipor under abborre fisket. Samt några bättre gäddor vid gösfisket, någon var säkert en uppgradering men fiskar som är obetydliga när hösten kommer och min högsäsong på gädda drar igång igen.

              ​​​​​​Kul iaf att få se era fina rapporter :-)

              Kommentera


              • Äntligen börjar sommaren ta slut, +6 grader på termometern i morse och vattentemperaturerna sjunker hastigt nu. Nog har man börjat rota fram sina Westin Jättar och RB Hillbilly-wobblers och gjort en del mer eller mindre nogranna rek på Google Maps.

                Planen för hösten är väl som vanligt att kunna lägga en 3-4 helger på gäddfiske under September och Oktober, får jag ihop 5-6 heldagar är jag nöjd. Första helgen i September är redan bokad så om inte nåt går fel så sparkar jag loss årets gäddfiske då. Finns som vanligt långt fler spännande vatten att fiska än det finns tid och det kommer som vanligt bli en blandning av nya och gamla vatten, spännande!

                När det kommer till gäddfemman så är väl målet att dra 4 godkända fiskar så man fyller pappret, blir väl inte helt enkelt men man får göra sitt bästa.
                - 1a plats Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                - 1a plats Fiskesnacks Gäddfemma 2019

                Kommentera


                • Sparkade loss gäddfiskesäsongen med ett tvådagarsfiske i helgen. Tre olika vatten, noll större fiskar. Bjuder på en bild iallafall. Som kuriosa kan nämnas att jag på ett av de tre vatten jag testade såg en annan båt som var ute och fiskade så det är ju en lite oroväckande utveckling...

                  Click image for larger version

Name:	241550359_567041657676007_4757857455154381980_n.jpg
Views:	130
Size:	137,4 KB
ID:	2585742
                  Bifogade filer
                  - 1a plats Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                  - 1a plats Fiskesnacks Gäddfemma 2019

                  Kommentera


                  • Bara 94 cm men ! Vilken skalle! Click image for larger version

Name:	Screenshot_20210906-164958_Gallery.jpg
Views:	326
Size:	287,6 KB
ID:	2585779
                    1:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                    1:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                    1:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                    Kommentera


                    • bbrolle Du är on fire som man brukar säga! Kom inte med någon supersize-gädda nu bara för då måste vi andra gå och lägga oss.

                      Själv är jag nog uppe i mitt sämsta fiskeår hitills, under den varmare vår och sommardelen utav året har jag tamigfan nästan fångat noll och ingenting. Så fort vi klev in i september och lite kyligare grader så blev gäddfisket genast intressant igen och jag kände mig faktiskt taggad på riktigt för första gången på länge att satsa och fiska ordentligt, tyvärr utan någon större utdelning. Några mindre gäddor som jag ej behövt väga eller mäta har fått syna insidan utav håven samt så har jag och en vän försökt fiska både abborre och gös i en för mig tidigare okänd sjö men ingen gös har kommit upp än samt jag har varken lyckats fått upp en enda borre eller gädda på 3 pass medans han igår drog en på 1150g och 700+ medans jag satt i en å i 6 timmar och metade storgäddan, bara för att få en liten blyg rackare på kanske 75-80 cm.

                      Livet är inte alltid rättvist, eller så är det det, eller så är livet bara som det är. De två föregående dagarna har varit gäddväderlek för mig och ju mer den generella temperaturen sjunker desto bättre blir det. Rejält mulet, knappt så att solen tar sig igenom, duggregn pö om pö, lagom med vind och lufttemperatur på runt 10 grader eller mindre. Då kan jag stå och kasta hur länge som helst, eller sitta och meta, och bara sukta efter att den där riktigt feta grovgäddan väljer att ta mina saker.

                      Jag vet att jag är på rätt plats, jag lovar att återkomma när betesfisken samlas återigen. (som varje år vid denna tidpunkt). Men det är inte alltid lätt för det.
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                      8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 180 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      3 010 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      48 svar
                      3 095 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
                      10 svar
                      726 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Arbetar...
                      X