Fiskesnacks Gäddfemma 2022 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks Gäddfemma 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Sköna färger på Tomas 103:a!

    Kommentera


    • #42
      Jag var ute en stund mitt på fagen, en 5,3kg på 96 cm och en abborre på 1,1 på 48 cm, sen en tappad abborre som var större.
      men
      Jag trodde fan gäddan var THE ONE, vilken fight.

      reggade den men funderar på att regga abborren i abborfemman?

      Kommentera


      • #43
        Hur tunn flourcarbontafs skulle ni våga ha när man kör med cirkelkrok?
        Kroken sitter till 99% i mungipan, så det är ju bara sten o bråte som kan skada tafsen, eller om gäddan rullar..
        kör 070 idag funderar på 0,50-0,54.

        Kommentera


        • #44
          Ursprungligen postat av abe Visa inlägg
          Hur tunn flourcarbontafs skulle ni våga ha när man kör med cirkelkrok?
          Kroken sitter till 99% i mungipan, så det är ju bara sten o bråte som kan skada tafsen, eller om gäddan rullar..
          kör 070 idag funderar på 0,50-0,54.
          Fungerar det inte bra med 0.70?

          Kommentera


          • #45
            Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg

            Fungerar det inte bra med 0.70?
            Jo, men 050 är ännu smidigare.....

            Kommentera


            • #46
              BrainDisorder grattis till nya familje medlem !

              Senaste reggade fisk , " bara 97 cm " men vilken skalle! Click image for larger version

Name:	VideoCapture_20220610-172246.jpg
Views:	332
Size:	135,2 KB
ID:	2601765
              Click image for larger version

Name:	VideoCapture_20220610-194646.jpg
Views:	294
Size:	89,4 KB
ID:	2601766
              1:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
              1:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
              1:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

              Kommentera


              • #47
                Påminner alla deltagare i tävlingen att bilder på godkända fiskar ska vara fotograferade på så sätt att man ser hela fisken tillsammans med individuellt vald mätbräda.
                Att hålla en fisk i luften/fronta eller bara ta ett kort där stjärtspolen slutar är inte godkända fotografier.

                Tack vare appens grundare profilen så kan vi lägga upp mer än ett foto per fångst och hur det ser ut bryr jag mig inte ett dugg om. Men med tanke på att det är en tävling så vore det uppskattat om man lade upp ett foto med korrekt mätlängd på sin fisk i foto nr 1 och sedan övriga foton därefter.

                Det händer inte så mycket i gäddtävlingen och det glädjer mig. Man ser fiskeprofiler på t.ex instagram som varit idoler för en själv och som "aldrig" skulle fiska gädda i dessa tider/temperaturer. Men så fort det är lite moln på himlen så är dom ute med gänget eller t.om guidar folk efter gädda, det är ju trots allt bara en grad under den rekommenderade temperaturen för att fiska gädda enligt deras egna instagram så då är det okej.

                Jag skulle gärna också dra ut och sikta efter gädda men jag har vid ett flertal tillfällen varit förstahandsupplevare till hur dom inte orkar simma tillbaka eller ens orkar med en avkrokning vid en sommardrillning. Det är lite emotsägelsefullt att säga att man gillar att fiska och inte vill skada fisken.

                Skitsamma, upp med korrekta längdbilder i både Gädd & Borre-femman via bilder. Jag har förhoppningar att jag ska kunna komma ut och köra lite rejält gäddmete i höst men det känns som att med små barn så krusas alla ens drömmar ganska omgående. Vore tråkigt att hamna på 22:a plats när man legat på 2:a plats i 3 år.
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                Kommentera


                • #48
                  Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg
                  Påminner alla deltagare i tävlingen att bilder på godkända fiskar ska vara fotograferade på så sätt att man ser hela fisken tillsammans med individuellt vald mätbräda.
                  Att hålla en fisk i luften/fronta eller bara ta ett kort där stjärtspolen slutar är inte godkända fotografier.

                  Tack vare appens grundare profilen så kan vi lägga upp mer än ett foto per fångst och hur det ser ut bryr jag mig inte ett dugg om. Men med tanke på att det är en tävling så vore det uppskattat om man lade upp ett foto med korrekt mätlängd på sin fisk i foto nr 1 och sedan övriga foton därefter.

                  Det händer inte så mycket i gäddtävlingen och det glädjer mig. Man ser fiskeprofiler på t.ex instagram som varit idoler för en själv och som "aldrig" skulle fiska gädda i dessa tider/temperaturer. Men så fort det är lite moln på himlen så är dom ute med gänget eller t.om guidar folk efter gädda, det är ju trots allt bara en grad under den rekommenderade temperaturen för att fiska gädda enligt deras egna instagram så då är det okej.

                  Jag skulle gärna också dra ut och sikta efter gädda men jag har vid ett flertal tillfällen varit förstahandsupplevare till hur dom inte orkar simma tillbaka eller ens orkar med en avkrokning vid en sommardrillning. Det är lite emotsägelsefullt att säga att man gillar att fiska och inte vill skada fisken.

                  Skitsamma, upp med korrekta längdbilder i både Gädd & Borre-femman via bilder. Jag har förhoppningar att jag ska kunna komma ut och köra lite rejält gäddmete i höst men det känns som att med små barn så krusas alla ens drömmar ganska omgående. Vore tråkigt att hamna på 22:a plats när man legat på 2:a plats i 3 år.
                  Jag antar detta var menat till mig, jag la in tre bilder men bara en bild kom med, men jag testar att lägga in den gäddan igen på 89cm, så den ska tas bort som ej var ok.

                  Kommentera


                  • #49
                    Ursprungligen postat av abe Visa inlägg

                    Jag antar detta var menat till mig, jag la in tre bilder men bara en bild kom med, men jag testar att lägga in den gäddan igen på 89cm, så den ska tas bort som ej var ok.
                    Det var inte endast menat till dig. Jag tar bort dom där som har samma längd, vikt men som saknar bild som efterföljande post. Alternativt kan man göra det själv (tror jag) om man kommer på sig själv med någon tabbe.

                    Det är för att den registrerar längden var gång för vardera bild, så det blir lite rörigt om man får en superfin gädda och lyckas få med denna längd ggr 3.

                    Det är många nya i båda tävlingarna så det tåls att påminnas om, kanske mest för att jag är dålig på att ha koll när det kommer in nya registreringar.

                    Edit: för att klargöra så en registrering utan bild kommer inte godkännas övh, oavsett om man postar en bild här på forumet efteråt eller dubbelpostar.
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                    Kommentera


                    • #50
                      Känns som jag har tappat mitt livs storsta gädda igår . Visst , fick en 104 cm , bifoga bilden , men tappade den stora 2 meter under båten och kunde inte få upp den till yta och såg alldrig den , ratade ut en 1/0 trekrok . Bifoga bilden från igår
                      Bifogade filer
                      1:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                      1:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                      1:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 973 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 966 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X