Fiskesnacks Gäddfemma 2022 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks Gäddfemma 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #51
    Yes ! Plötsligt händer det ! Fick en riktig gris idag på 112 cm och 10 + kilo . Westin jätte håll men blev rejält tilltuggat.
    Bifogade filer
    1:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
    1:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
    1:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

    Kommentera


    • #52
      Fan vad grym du är bbrolle !
      Grattis till en riktigt fin fisk samt första registrering över 500cm i år och det med råge.

      Det börjar ju bli skapligt härligt ute och jag är så jävla sugen på fiske men har inte kunnat komma ut på bra länge nu.. :'(
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
      8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

      Kommentera


      • #53
        Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg
        Fan vad grym du är bbrolle !
        Grattis till en riktigt fin fisk samt första registrering över 500cm i år och det med råge.

        Det börjar ju bli skapligt härligt ute och jag är så jävla sugen på fiske men har inte kunnat komma ut på bra länge nu.. :'(
        Tack BrainDisorder för dem fina orden , vi saknar dig i tävlingen och hoppas du hittar tid att fiska lite .
        1:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
        1:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
        1:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

        Kommentera


        • #54
          Grymt fina fångster du levererar i år bbrolle
          den här säsongen tar du hem segerbucklan räknar jag med :⁠-⁠)
          Här har det inte blivit gäddfiske på månader, blivit en del gösfiske i sommar istället och nu verkar man ha trillat dit helt på abborrefisket istället. Får se framåt senhösten/vintern om man drar till med några gäddpass :⁠-⁠)

          Kommentera


          • #55
            Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
            Grymt fina fångster du levererar i år bbrolle
            den här säsongen tar du hem segerbucklan räknar jag med :⁠-⁠)
            Här har det inte blivit gäddfiske på månader, blivit en del gösfiske i sommar istället och nu verkar man ha trillat dit helt på abborrefisket istället. Får se framåt senhösten/vintern om man drar till med några gäddpass :⁠-⁠)
            Tack Reekie , Jag gissar på @tomsve , han
            registrera bara meter fiskar i år och hösten har i inte ens börjat
            Senast ändrad av bbrolle; 2022-09-08, 17:06.
            1:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
            1:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
            1:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

            Kommentera


            • #56
              Ursprungligen postat av bbrolle Visa inlägg
              Yes ! Plötsligt händer det ! Fick en riktig gris idag på 112 cm och 10 + kilo . Westin jätte håll men blev rejält tilltuggat.
              Grattis bbrolle till 10 kilo+Gäddan !

              Westins Jätte som Ingvar Westin i Skutskär både konstruerat och introducerat på den svenska fiskemarknaden var en riktig superwobbler när det gällde att fånga stora gäddor...

              År 1974 tänkte Ingvar Westin i Skutskär, söder om Gävle lägga ner tillverkningen av Westins Jätte. Den wobblern var min absoluta favorit vid spinnfiske efter monstergädda innan jag hittade Homer LeBlanc´s Swim Whizz i amerikanska muskietidningar. Jag skrev flera artiklar i Svenskt Fiske (1969-1974) och FiskeJournalen (1974-1977) och berättade om fångster av monstergäddor just på Westins Jätte.
              Innan jag kom i kontakt med Ingvar Westin ringde jag runt till många butiker och frågade efter Westins Jätte. De flesta köpte jag hos Wollmar Nilsson, Wollmars Sportfiske i Borås. Idag finns det många fler färger på Westins Jätte...men den nya är inte alls samma wobbler som det gamla originalet. Den nya Westins Jätte simmar inte lika kort och rullar inte likadant från sida till sida och är definitivt inte samma supermagnet på monstergäddor som Ingvar Westins original Westins Jätte var. Originalet var betydligs smalare över rygg och stjärt och flöt inte upp till ytan som en kork utan höll sig på det djup man spann in den på. Många av mina gamla Westins Jätte byggde jag om till svävande och långsamt sjunkande wobbler.

              https://www.google.com/search?q=Bild...hrome&ie=UTF-8

              Ett jättestort Tack Ingvar Westin för presentationen av alla dina superwobbler genom åren...
              Med vänlig fiskehälsning,
              Old Firehand
              Senast ändrad av Old Firehand; 2022-10-17, 09:11.

              Kommentera


              • #57
                Ursprungligen postat av bbrolle Visa inlägg

                Tack BrainDisorder för dem fina orden , vi saknar dig i tävlingen och hoppas du hittar tid att fiska lite .
                Vad lustigt att du skulle skriva så, för idag var första gången jag lyckades ta mig ut sen i början på juli.
                Blev en båtfärd i en mindre sjö med bra abborrestånd och även gös (även om jag aldrig fått någon).
                Runt 07.30 var vi på vattnet och runt 13.30 var vi på väg hem igen men jag lyckades med att fånga 4 gäddor och tappa två samt dra en borre på 33 cm som jag kunde slänga in FS borretävling (inget jag kommer komma ens på 10:e plats med men några cm uppgradering för mig)..
                Mitt båtsällskap fick ingenting förutom ett hugg så jag är nöjd även om ingen utav gäddorna var mer än 50 cm eller ens vägde 1 kg. :'D

                Jag har gett mig fan på att komma ut på några gäddmetepass i höst och innan årsskiftet iallafall, vi får se hur det blir med den saken.

                Tror det kan bli jämt skägg mellan bbrolle och svenberg! Vart är HONKAN?!
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                Kommentera


                • #58
                  bbrolle det var en fin wobbler du tog 112an på. Den har du dragit mycket fisk på det syns! BrainDisorder Alex har ju giltigt skäl för att inte kunna fiska så mycket i år. Meta gädda vill jag också komma igång med igen. Får bli nästa års projekt.

                  Kommentera


                  • #59
                    Ursprungligen postat av tomsve Visa inlägg
                    bbrolle det var en fin wobbler du tog 112an på. Den har du dragit mycket fisk på det syns! BrainDisorder Alex har ju giltigt skäl för att inte kunna fiska så mycket i år. Meta gädda vill jag också komma igång med igen. Får bli nästa års projekt.
                    Grym är du iallafall, drar du bara metersfiskar eller har du sållat ut snipor hela året?
                    Och bbrolle drar iväg lite till men det finns ju två st med lite högre snitt än andra just nu, spännande.

                    En 90+ ska jag lyckas fånga innan året är slut iallafall, om det så är det sista jag gör.
                    Det är ju trots allt typ 2 veckor och 2 månader innan det är ett nytt år, igen.
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                    Kommentera


                    • #60
                      Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg

                      Grym är du iallafall, drar du bara metersfiskar eller har du sållat ut snipor hela året?
                      Och bbrolle drar iväg lite till men det finns ju två st med lite högre snitt än andra just nu, spännande.

                      En 90+ ska jag lyckas fånga innan året är slut iallafall, om det så är det sista jag gör.
                      Det är ju trots allt typ 2 veckor och 2 månader innan det är ett nytt år, igen.
                      Får väl citera mig själv helt enkelt, bara 6 sidor skrivna på strax över 10 månader.
                      Skitsamma, jag lyckades ta mig ut i torsdags förra veckan och det var mig ett rejält varierande väder. Tokmörk himmel varierades med nästan molnfritt och sol för att sedan vända till rejäl vind och regn. Kanadagäss var överallt.

                      Det tog någon timme men sen så nappade det och det visade sig vara en riktigt bra fisk. Tog ingen vikt, tyckte den såg tjock ut i håven men via bild så är den ju inget monster direkt. 6+ iallafall.

                      Sedan skulle det dröja ytterligare timmar och precis som det har varit i samma sjö tidigare år så brukar runt kl 15 på e.m vara en het tid. Nu är det lite tidigt ändå för senhöstfiske men runt 15.30 så har jag på en fisk i en kort stund innan den sliter sig. Sen dröjer det inte många minuter innan det hugger på ett helt annat ställe och denna fisk får jag upp, tyvärr är det kontra 101-cm ingenting jag vill mäta. Den får simma tillbaka och växa till sig.

                      Från och med nu så är varje ledig stund från jobbet en battle med min sambo om hur jag ska lyckas fiska men ändå ta tillvara på familjelivet, samt dela på egentid och lyckas få ihoptid också. Jag kommer inte att vinna men någon fin fisk till ska jag lyckas slänga in, sanna min ord kära gäddfemmamedlemmar.

                      Amen.
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
                      8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
                      2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 180 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      3 008 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      48 svar
                      3 094 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
                      10 svar
                      726 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Arbetar...
                      X