Fiskesnacks Gäddfemma 2022 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks Gäddfemma 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #81
    Ja ni, nu bor vi i olika delar av landet men här ser det ut som att minusgraderna kommer med besked i början på veckan. Jag ska jobba i helgen och det går ju dessvärre fort för mina små vatten att frysa. Man kanske hinner med ett pass nästa vecka i bästa fall så det börjar kännas tufft att komma med så mycket mer för detta år.

    Nu planerar jag inte att skaffa några fler barn så förhoppningsvis ökar fisketiden sakta men säkert för vart år som går fr.om nu.

    Men vi har ju några riktigt duktiga med imponerande resultat här i tråden som är väl värda att firas, men som sagt, det är inte riktigt över än.

    Var så jävla sugen på spinnfiske idag men mina fingrar pallar inte riktigt trycket i sånt här väder.

    Skitfiske på er!
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

    Kommentera


    • #82
      Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg

      Var så jävla sugen på spinnfiske idag men mina fingrar pallar inte riktigt trycket i sånt här väder.
      Jag brukar använda latexhandskar som jag köper på apoteket... hygienhandskar för hantering av föda... typ när jag styckar och så. Dom håller händerna torra vid fiske och det är ett jäkla plus. Dessvärre värmer dom ingenting eftersom dom är så tunna så efter en stund blir jag lite kall ändå.

      Jag köpte därför ett par vattentäta montagehandskar... det är ett jävulskt... rentav jobbigt bra grepp i dom... jag kan inte köra ner handen i jackfickan med hanskarna på... det fastnar direkt...

      Jag hoppas att dom värmer händerna lite... torr lär jag vara... nu saknas bara tiden...

      https://www.engelsons.se/3395-granbe...dske-vattentat

      Kommentera


      • #83
        Hmm
        vet inte åldern på era/erat barn men räkna inte upp fisketiden allt för tidigt...
        Här har jag längtat efter isen men dog av förra veckan men nu blir det is som håller så siktar på några pass innan nyår ...om det inte blir för kallt.
        Prognosen ligger på 10-15 men vet att prognoserna haltar ganska ofta så nåt "fönster" räknar jag med.
        Mvh.

        Kommentera


        • #84
          Isen är nära här med, ska försöka få till ett sista spinnfiskepass i helgen i hopp om att öka med några centimeter till.

          Kommentera


          • #85
            Tre timmar på sjön och det mest spännande under dagen var en gren som högg.

            Kommentera


            • #86
              Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
              Tre timmar på sjön och det mest spännande under dagen var en gren som högg.
              Försöka duger!

              Här hotar SMHI med minusgrader dygnet runt dom närmsta tio dagarna så nu lägger sig isen på merparten av sjöarna och jag kan gå i ide utan dåligt samvete :-)

              Kommentera


              • #87
                Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

                Försöka duger!

                Här hotar SMHI med minusgrader dygnet runt dom närmsta tio dagarna så nu lägger sig isen på merparten av sjöarna och jag kan gå i ide utan dåligt samvete :-)
                Ja det känns som det är slutfiskat på öppet vatten för i år, lika bra det blir rejält kallt så vi får duglig is nu istället :⁠-⁠)

                Kommentera


                • #88
                  Perkele...kyligt på isen i dag inte snorkallt -7 men med en frisk nordan så vill man hålla igång cirkulationen.
                  Inget mete i den kylan..

                  ​​​​​​​
                  Bifogade filer

                  Kommentera


                  • #89
                    Jag var inte med och tävlade via appen i år (har ju ändå aldrig något med topplaceringarna att göra) men har givetvis noterat längderna på mina fiskar ändå.
                    Min topp-5 för 2022 slutade på 411cm, vilket jag ändå är nöjd med, målet är alltid att komma över 4m. Toppfisken var en riktigt fin (nytt längd-PB) på 105cm.

                    Kommentera


                    • #90
                      Hatten av för alla som har kämpat under 2022! Bra jobbat alla!

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 971 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 965 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X