Fiskesnacks Abborrefemma 2022 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks Abborrefemma 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg

    Jag bor i Stockholm och får stå och trängas i en vik för eventuellt fånga ett par små fiskar

    Det jag menade med det jag skrev var en reflektion ifrån när jag var ute på en guidad fisketur (efter gädda dock) och han valde att åka i iallafall 25-30 minuter minst till en annan kommun för att lägga sig i en vik, av oklar anledning för mig givetvis. När vi kom dit så hittade han någon han "kände" där som legat och sovit över en hel natt i en mindre husbåt typ för att kunna få fiska där. Under dagen så kom det ganska många båtar som kom och gick i samma vik. Viken var ju stor om man jämför med en vik i en liten skogssjö som jag gillar att fiska i men knappast så stor att man enkelt kan fördela många båtar på det utan att inkräkta på samma område. Uppenbarligen fanns det någon tanke bakom det och visst fick vi en del fisk där men detta var trots allt i slutet utav maj så något slagsmål om att fånga den största romstinna honan i hela Mälaren var det inte fråga om. Nej, jag vettefan, men jag gillar inte att komma till en fiskeplats och se att det är en massa andra fiskare där eller har varit där. För mig är fiske lite utav en helig stund och ju mer isolerat och ensamt det är desto bättre trivs jag, men jag är å andra sidan rätt introvert.
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

    Kommentera


    • #32
      Vem gillar att trängas. Tyvärr är det trängsel på många ställen, även de utan stor fisk, iallafall runt våra större städer.

      Kommentera


      • #33
        Spöklikt lite folk där jag fiskat nu i helgen... meeeennn... det är även ont om abborre just där jag väljer att fiska så det spelar ju mindre roll... inte ett pet på 7 timmars fiske idag... inte ens en liten gädda.

        Kommentera


        • #34
          Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
          Spöklikt lite folk där jag fiskat nu i helgen... meeeennn... det är även ont om abborre just där jag väljer att fiska så det spelar ju mindre roll... inte ett pet på 7 timmars fiske idag... inte ens en liten gädda.
          9 h fiske, 2 gäddor och en abborre på typ 30 cm blev resultatet. Alla på morgonen sen nappa det inget mer. Man får bita ihop över och underkäken ibland. Förhoppningsvis är isen borta på mina vanliga sjöar nu så man kan börja fiska på riktigt!

          Bifogade filer

          Kommentera


          • #35
            Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg

            9 h fiske, 2 gäddor och en abborre på typ 30 cm blev resultatet. Alla på morgonen sen nappa det inget mer. Man får bita ihop över och underkäken ibland. Förhoppningsvis är isen borta på mina vanliga sjöar nu så man kan börja fiska på riktigt!
            Skam den som ger sig :-)

            Kommentera


            • #36
              Kom hem från Mallis förr-förra veckan och drog med mig hem en riktig jädra mancold. Så hela förra veckan, när det var flera fina dagar, låg jag hemma och hostade lungorna ur mig.

              Men nu idag kom jag till slut iväg på premiärturen. Då var det friska nordliga vindar, 10 grader i luften och 7-8 grader i vattnet. Fiskade igenom de vanliga ställena, men allt jag fick var några abborrpinnar och en gös på runt 1,5 kg. Kanske hade borrarna fullt upp med lekbestyr eller så var de på alla andra platser utom där jag fiskade...:-)

              Kommentera


              • #37
                Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
                Kom hem från Mallis förr-förra veckan och drog med mig hem en riktig jädra mancold. Så hela förra veckan, när det var flera fina dagar, låg jag hemma och hostade lungorna ur mig.

                Men nu idag kom jag till slut iväg på premiärturen. Då var det friska nordliga vindar, 10 grader i luften och 7-8 grader i vattnet. Fiskade igenom de vanliga ställena, men allt jag fick var några abborrpinnar och en gös på runt 1,5 kg. Kanske hade borrarna fullt upp med lekbestyr eller så var de på alla andra platser utom där jag fiskade...:-)
                Skönt att höra att du är på bena igen, en mancold skojar man inte bort! Hur var nya lodet, funka det bra?

                Kommentera


                • #38
                  Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg

                  Skönt att höra att du är på bena igen, en mancold skojar man inte bort! Hur var nya lodet, funka det bra?
                  Jodå, lodet funkade väl bra, men tycker kanske inte det var någon större skillnad på 2-D resp. DownVü jämfört med det gamla. SideVü var lite rolig, inte för att jag kunde se fisk/fiskstim, men jag upptäckte en del nya bottenstrukturer jag inte sett tidigare. Quickdraw fick jag inte alls att funka, har skrivit en fråga under elektronik.

                  Kommentera


                  • #39
                    Var ute i veckan och körde lite. Fick ett gäng borrar med snitt på 500g. Hade inte en tanke på att mäta så det sket sig men kan bjuda på lite här iallafall. Var grymt kul att köra på bfs.
                    Bifogade filer

                    Kommentera


                    • #40
                      Ursprungligen postat av Jema Visa inlägg
                      Var ute i veckan och körde lite. Fick ett gäng borrar med snitt på 500g. Hade inte en tanke på att mäta så det sket sig men kan bjuda på lite här iallafall. Var grymt kul att köra på bfs.
                      Har exakt samma kombo som du har ser jag. Har både UL och L varianten av Benkei spöt. Benkei UL har jag parat ihop med alphas air och Benkei L har jag pratat ihop med currado bfs. Så jävla roligt med bfs :-)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 971 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 966 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X