Fiskesnacks Abborrefemma 2022 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks Abborrefemma 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

    Har exakt samma kombo som du har ser jag. Har både UL och L varianten av Benkei spöt. Benkei UL har jag parat ihop med alphas air och Benkei L har jag pratat ihop med currado bfs. Så jävla roligt med bfs :-)
    Ja då är det precis likadan. Riktigt rolig att fiska med som sagt. Framförallt skönt att det knappt väger något med när man är ute och springer och fiskar.

    Kommentera


    • #42
      Verkar som att jag missade vårens topperiod med två-tre veckor. Förra året hade jag kanonfiske i hemmasjön direkt efter islossningen när vattentemperaturen bara var några grader. Nu är vattnet 8-9 grader och precis som förra veckan fick jag idag nästan bara abborrpinnar och gäddslipsar.

      Till slut förbarmade sig en 35 cm abborre över mitt bete, tyvärr så blev bilden med mätbrädan för dålig för att kunna anmäla till tävlingen :-(

      Ska nog prova lite nya sjöar nu tror jag...

      Kommentera


      • #43
        Jag hittar varken stora eller små... inte ens nån liten gädda hugger.

        Kommentera


        • #44
          Inget monster och inget jag vägde eller mätte men en liten tröst när man väntar på att trailern till nya båten ska komma.

          Hann bara fiska en knapp timme, tog på första kastet sen var de stendött…

          Hur går det för er?

          mvh Zagrag
          Bifogade filer

          Kommentera


          • #45
            Går dåligt. Men inte fiskat mycket heller. Drog en 37 förra helgen, fast det satt långt inne. Funderar på att ta ledigt på fredag och köra en tre dagars i mina bättre vatten. Får se hur vädret artar sig.
            Bifogade filer

            Kommentera


            • #46
              Jag måste ordna en stabil mätplanka...

              Kommentera


              • #47
                Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
                Verkar som att jag missade vårens topperiod med två-tre veckor. Förra året hade jag kanonfiske i hemmasjön direkt efter islossningen när vattentemperaturen bara var några grader. Nu är vattnet 8-9 grader och precis som förra veckan fick jag idag nästan bara abborrpinnar och gäddslipsar.

                Till slut förbarmade sig en 35 cm abborre över mitt bete, tyvärr så blev bilden med mätbrädan för dålig för att kunna anmäla till tävlingen :-(

                Ska nog prova lite nya sjöar nu tror jag...
                Abborren börjar leka vid 8°C, de tänker nog på annat

                Kommentera


                • #48
                  Trots hårda byvindar, där det i motvinden kändes som att kajaken åkte snabbare bakåt än vad jag paddlade framåt, så lyckades jag idag äntligen lura upp en lite bättre abborre på precis under 42 cm och 940 gram.

                  Skönt att jag inte helt tappat greppet :-)

                  Kommentera


                  • #49
                    För varje skaplig abborre får jag nog upp bortåt 30 gäddor... ja, jag kan byta sjö... men jag trivs i den här lilla pölen och jag har nära till den. Jag har många ggr funderat på om beståndet av abborre skulle gynnas av att jag tog hem alla gäddor i ätbar storlek eller om jag bara skulle tröttna på att äta gädda :-)

                    Vad tror ni som kollar genesis sociala maps? Sök på "glupen" så hittar ni "min" favoritgöl.

                    Det är klart vatten men te-färgat och ganska näringsfattigt med få vattenväxter. Lite stråvass och lite braxengräs samt lite näckrosor där botten är grund och lite dyig.

                    Den enda vitfisken jag har sett är mört och sarv men det borde väl kunna finnas fler arter.

                    Bör jag börja "bonka" och ta hem gäddor? Kommer jag lyckas hjälpa beståndet av abborre eller kommer jag bara föräta mig på gädda?

                    Kommentera


                    • #50
                      Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
                      För varje skaplig abborre får jag nog upp bortåt 30 gäddor... ja, jag kan byta sjö... men jag trivs i den här lilla pölen och jag har nära till den. Jag har många ggr funderat på om beståndet av abborre skulle gynnas av att jag tog hem alla gäddor i ätbar storlek eller om jag bara skulle tröttna på att äta gädda :-)

                      Vad tror ni som kollar genesis sociala maps? Sök på "glupen" så hittar ni "min" favoritgöl.

                      Det är klart vatten men te-färgat och ganska näringsfattigt med få vattenväxter. Lite stråvass och lite braxengräs samt lite näckrosor där botten är grund och lite dyig.

                      Den enda vitfisken jag har sett är mört och sarv men det borde väl kunna finnas fler arter.

                      Bör jag börja "bonka" och ta hem gäddor? Kommer jag lyckas hjälpa beståndet av abborre eller kommer jag bara föräta mig på gädda?
                      Tror du får bonka jävla massa snipor innan du ser någon skillnad. Du får nåt helt enkelt acceptera gäddor som "bonusfångt". Vissa sjöar är abborre sjöar och vice versa. Ska du främja abborre är det miljöerna och biotoperna som behöver ändras i sjön :-)

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 180 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      3 010 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      48 svar
                      3 095 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      107 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
                      10 svar
                      726 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Arbetar...
                      X