Fiskesnacks Abborrefemma 2022 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks Abborrefemma 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    Click image for larger version

Name:	D77D66A6-EBB7-4980-B2D4-1B58A14FF05C.jpeg
Views:	341
Size:	3,06 MB
ID:	2601707Click image for larger version

Name:	FFCDEEE4-EBB1-4CD6-9D0F-D83BE4F4FC2B.jpeg
Views:	348
Size:	2,30 MB
ID:	2601706 Äntligen lite flyt och 3 över 40 med en topp på 44. Allt skedde på en halvtimme. Drog till en sjö jag bara fiskat en gång tidigare men hört att det ska finnas fina borrar där. La kajaken vid en badplats och trampa iväg. Lite blåsigare än utlovat så ganska snart åkte jag mot ån som sjön har utlopp i. Fick några 30 cm och ett par gäddor. Kom fram till ett litet bredare parti men mer strömt i slutet. Just där det övergick till det strömmande sprätte det våldsamt i ytan. Väldigt mycket fisk på lodet, först en gädda men sen 2 bättre borrar på 41 och 42. Fanns en fin sten alldeles där all fisk var så jag klev iland och kasta lite från land. Alldeles in till land klev 44 cm 1010 g på, min första plus kilo från land så det var ju kul.

    Kommentera


    • #62
      Ursprungligen postat av Fiskefuralles Visa inlägg
      Click image for larger version

Name:	D77D66A6-EBB7-4980-B2D4-1B58A14FF05C.jpeg
Views:	341
Size:	3,06 MB
ID:	2601707Click image for larger version

Name:	FFCDEEE4-EBB1-4CD6-9D0F-D83BE4F4FC2B.jpeg
Views:	348
Size:	2,30 MB
ID:	2601706 Äntligen lite flyt och 3 över 40 med en topp på 44. Allt skedde på en halvtimme. Drog till en sjö jag bara fiskat en gång tidigare men hört att det ska finnas fina borrar där. La kajaken vid en badplats och trampa iväg. Lite blåsigare än utlovat så ganska snart åkte jag mot ån som sjön har utlopp i. Fick några 30 cm och ett par gäddor. Kom fram till ett litet bredare parti men mer strömt i slutet. Just där det övergick till det strömmande sprätte det våldsamt i ytan. Väldigt mycket fisk på lodet, först en gädda men sen 2 bättre borrar på 41 och 42. Fanns en fin sten alldeles där all fisk var så jag klev iland och kasta lite från land. Alldeles in till land klev 44 cm 1010 g på, min första plus kilo från land så det var ju kul.
      Vad kul, grattis!

      Har tyvärr inte blivit särskilt många fisketurer för min del, men hoppas komma ut veckan som kommer. Har dock inte så stora förhoppningar eftersom sommarfiske efter större abborre aldrig lyckats för mig...

      Kommentera


      • #63
        Paddlade ut på hemmasjön i strålande solsken, svag vind, 18-19 grader i vattnet och drygt 20 i luften. En sådan dag man kommer drömma sig tillbaka till i vinter när snön ligger djup och ishavsvinden viner runt stugknuten.

        Rent fiskemässigt hade jag inte särskilt stora förhoppningar, eftersom abborrarna sommartid brukar lysa med sin frånvaro i denna sjö. Men bara för att verkligen visa sin nyckfullhet så fick jag redan den första timmen fem-sex hyggliga fiskar med en 34:a i topp. Några smågäddor och en kilosgös blev det också.

        Restan av dagen så löpte småborrarna amok, på nästan varje ställe så högg några små abborrar och ofta följde ett helt koppel efter den krokade abborren jag vevade in. Vid ett tillfälle fick jag t o m två borrar på samma kast. Kunde idag säkert fått 100 småabborrar om jag velat, men jag försökte undvika dem så gott det gick.

        Click image for larger version  Name:	0_20220615_092218.jpg Views:	0 Size:	223,3 KB ID:	2601946

        Kommentera


        • #64
          Men Sebastian din nörd... sluta fiska... ät sill och drick brännvin som alla andra och ha en bra midsommar!!!

          :-)

          Fina fiskar!!!

          Kommentera


          • #65
            Det är faktiskt från igår Men klockan var efter tolv innan vi var hemma så jag la upp dem idag istället. Vi hade en lyckoträff där, relativt okänt vatten men snubblade över några bättre fiskar.

            Hade jag fått bestämma så hade jag varit på sjön idag med. (Nog bra att jag inte får bestämma allt själv).
            Glad midsommar!

            Kommentera


            • #66
              Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
              Men Sebastian din nörd... sluta fiska... ät sill och drick brännvin som alla andra och ha en bra midsommar!!!

              :-)

              Fina fiskar!!!
              Nyfiken vilket inlägg ditt här ovan var en respons på?

              Sill uppäten, whisky återstår - glad midsommarkväll till de som råkar kunna läsa FS så här dags !

              Kommentera


              • #67
                Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

                Nyfiken vilket inlägg ditt här ovan var en respons på?

                Sill uppäten, whisky återstår - glad midsommarkväll till de som råkar kunna läsa FS så här dags !
                Inget alls... jag såg bara att han la upp en massa fina borrar i appen när jag själv inte kunde fiska :-)

                Kommentera


                • #68
                  Ok, fattar, midsommarfirande är trevligt men vete sjutton om det slår en lyckad fisketur i gott väder och sällskap!

                  Kommentera


                  • #69
                    Alltså vad är det som händer??! Plötsligt så får jag i hemmasjön fina abborrar i värsta högsommarvärmen - stekande sol, 28 grader i luften och 23-24 grader i vattnet - och så får jag direkt på förmiddagen en abborre på 1 kg prick och senare på eftermiddagen en på 720 g. Däremellan högg ytterligare några anständiga borrar på 200 - 300 g och en trött 2-kilos gädda.

                    Jag förstår ingenting, jag har ju tidigare aldrig fått någon vettig borre i någon Stockholmssjö under sommaren.... jag fiskar ju på ungefär samma sätt som tidigare, den enda skillnad jag kommer på är att jag möjligen fiskar något snäpp djupare än tidigare, ner mot 6-7 meter mot 4-5 meter tidigare. Och så fiskar jag sedan i höstas förra året i princip bara med olika bladebeten och spinnerbaits istället för jigg som jag tidigare använt till nästan 100 procent. Har dock svårt att tro att det kan göra så stor skillnad, får väl se om trenden håller i sig eller om det varit rena slumpen.
                    Senast ändrad av TiSo; 2022-06-27, 19:51.

                    Kommentera


                    • #70
                      Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
                      Alltså vad är det som händer??! Plötsligt så får jag i hemmasjön fina abborrar i värsta högsommarvärmen - stekande sol, 28 grader i luften och 23-24 grader i vattnet - och så får jag direkt på förmiddagen en abborre på 1 kg prick och senare på eftermiddagen en på 720 g. Däremellan högg ytterligare några anständiga borrar på 200 - 300 g och en trött 2-kilos gädda.

                      Jag förstår ingenting, jag har ju tidigare aldrig fått någon vettig borre i någon Stockholmssjö under sommaren.... jag fiskar ju på ungefär samma sätt som tidigare, den enda skillnad jag kommer på är att jag möjligen fiskar något snäpp djupare än tidigare, ner mot 6-7 meter mot 4-5 meter tidigare. Och så fiskar jag sedan i höstas förra året i princip bara med olika bladebeten och spinnerbaits istället för jigg som jag tidigare använt till nästan 100 procent. Har dock svårt att tro att det kan göra så stor skillnad, får väl se om trenden håller i sig eller om det varit rena slumpen.
                      Kul och grattis! ☺️


                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 972 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 966 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X