Fiskesnacks Abborrefemma 2022 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskesnacks Abborrefemma 2022

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #71
    Igår var jag t.om jag ut och körde ett kvälls/nattpass från typ 17 till 01 ute på en större sjö jag aldrig fiskat i. Eftersom vännen hade båt så blev det riktigt lyxfiske för en som mig.

    Sjön har väldigt gott bestånd med abborre och dugligt med gädda och gös och vi försökte med dom allihopa men abborrarna var extremt försiktiga och bara nafsade utav vad jag kunde se vid båtkanten. Jag lyckades dock fånga 3 gäddor utav mindre modell och båtkompisen fick ingenting så jag var ändå extremt nöjd, att bara få känna på den friska vinden och tystnaden. Att få titta på alla träd man sakta puttrar förbi med elmotorn, likt en lömsk trollskog.

    Det är alltid lika intressant med nya vatten, framförallt lite större än vad man är van vid, är att förväntningarna är stora men det är brukar alltid bevisa att fiske inte är särskilt lätt. Många timmar och många kast men tjusningen består. Helvete vad skönt det var att vara ute för första gången på över två månader.
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
    8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
    2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

    Kommentera


    • #72
      Blir det några abborrar för er?
      Här har ni en på 50 cm som min son fångat :-)
      Click image for larger version  Name:	C84969EB-3C48-4EAA-9096-301462FCC537.jpeg Views:	0 Size:	957,9 KB ID:	2604024
      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
      &

      Fiskesnacks AbborrFemma 2020
      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

      -Okänd

      Kommentera


      • #73
        Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
        Blir det några abborrar för er?
        Här har ni en på 50 cm som min son fångat :-)
        Click image for larger version Name:	C84969EB-3C48-4EAA-9096-301462FCC537.jpeg Views:	0 Size:	957,9 KB ID:	2604024
        Vilken jävla best.

        För mig blir det typ inget fiske alls, och om jag väl skulle ta mig ut så vettefan vad jag skulle fiska. Samlar godhetspoäng till hösten för gäddmete, etc.

        En 50 cm borre måste vara en extrem gigant, jag tänker bara på dom jag själv fångat strax under/över kilot och som inte ens varit i närheten utav den längden.
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
        8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
        2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

        Kommentera


        • #74
          Ursprungligen postat av BrainDisorder Visa inlägg

          Vilken jävla best.

          För mig blir det typ inget fiske alls, och om jag väl skulle ta mig ut så vettefan vad jag skulle fiska. Samlar godhetspoäng till hösten för gäddmete, etc.

          En 50 cm borre måste vara en extrem gigant, jag tänker bara på dom jag själv fångat strax under/över kilot och som inte ens varit i närheten utav den längden.
          Ja det är en rejäl en helt klart, dom är ofta långa i denna sjön, men inte så feta. Denna vägde bara 1,2kg typ.
          Nej det är inte lätt att prioritera fisket, detta var första fisket för mig i år, och då var det för grabbens skull.
          Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
          &

          Fiskesnacks AbborrFemma 2020
          ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
          Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

          -Okänd

          Kommentera


          • #75
            Jag tog en 49cm som vägde typ 1,1 så lite trist med vikt men väldigt kul fight.

            Jo, i smålandssjö då om nån undrar

            Kommentera


            • #76
              Har inte blivit något fiske i sommar pga orsaker, men härom dagen kom jag äntligen ut igen. Hade inte så stora förhoppningar om att bättra på min plats i tävlingen eftersom hemmasjön levererar som bäst på senhösten, men ibland kan ju det oväntade hända....och det gjorde det denna dag också...

              Efter en hel dags fiske med bara småabborrar så sög det i rejält på min lilla SG Vib Blade och jag kände direkt att det var en större gädda. Efter en segsliten kamp på abborrgrejjerna kunde jag ta ett gälgrepp på en stadig gädda på 7,8 kg (jag fattar inte vad en gädda i den storleken ser i ett så litet bete...?).

              Fortsätter det så här, så kanske jag ska satsa på att vara med på Gäddfemman i stället :-)

              (Ursäkta den usla bildkvaliteten)

              Click image for larger version

Name:	Snip-it_1662486199399.jpg
Views:	176
Size:	44,7 KB
ID:	2607408

              Kommentera


              • #77
                Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
                Har inte blivit något fiske i sommar pga orsaker, men härom dagen kom jag äntligen ut igen. Hade inte så stora förhoppningar om att bättra på min plats i tävlingen eftersom hemmasjön levererar som bäst på senhösten, men ibland kan ju det oväntade hända....och det gjorde det denna dag också...

                Efter en hel dags fiske med bara småabborrar så sög det i rejält på min lilla SG Vib Blade och jag kände direkt att det var en större gädda. Efter en segsliten kamp på abborrgrejjerna kunde jag ta ett gälgrepp på en stadig gädda på 7,8 kg (jag fattar inte vad en gädda i den storleken ser i ett så litet bete...?).

                Fortsätter det så här, så kanske jag ska satsa på att vara med på Gäddfemman i stället :-)

                (Ursäkta den usla bildkvaliteten)

                Click image for larger version

Name:	Snip-it_1662486199399.jpg
Views:	176
Size:	44,7 KB
ID:	2607408
                Hehe grattis , är jävligt häftigt att drilla lite större gäddor på abborre utrustning.

                Fick en 5kg+ på mitt lilla finese spö för några år sen , bogserade runt mej i kajaken en bra stund innan jag fick upp den hehe.

                Kommentera


                • #78
                  Ursprungligen postat av Zagrag Visa inlägg

                  Hehe grattis , är jävligt häftigt att drilla lite större gäddor på abborre utrustning.

                  Fick en 5kg+ på mitt lilla finese spö för några år sen , bogserade runt mej i kajaken en bra stund innan jag fick upp den hehe.
                  Tack!

                  Ja, det är med hjärtat i halsgropen man drillar såna gäddor på abborrgrejjer och från kajak. Jag var i valet och kvalet att släppa loss kajaken från ankaret, men valde att låta bli eftersom jag låg rätt nära en vasskant. Givetvis så snärjde gäddan in sig i ankarlinan mot slutet, men då var den så trött att jag snabbt kunde ta ett gälgrepp innan den hann fatta att den var en rusning från att bli fri...

                  Kommentera


                  • #79
                    En härlig höstdag idag med sol, svaga vindar och 17-18 grader i luften. Eftersom hemmasjön ändå sällan levererar när det fortfarande är varmt i vattnet, så beslöt jag att prova ett helt nytt vatten, Tullingesjön utanför Stockolm.
                    Sjön sägs vara svårfiskad, men hittar man rätt så kan man få stora abborrar påstås det. Jag hittade uppenbarligen inte rätt idag, fick bara en pekfingerlång abborre.

                    Men en fin dag var det i alla fall...
                    Click image for larger version

Name:	20220912_100703.jpg
Views:	279
Size:	1,13 MB
ID:	2607559

                    Kommentera


                    • #80
                      Ursprungligen postat av TiSo Visa inlägg
                      En härlig höstdag idag med sol, svaga vindar och 17-18 grader i luften. Eftersom hemmasjön ändå sällan levererar när det fortfarande är varmt i vattnet, så beslöt jag att prova ett helt nytt vatten, Tullingesjön utanför Stockolm.
                      Sjön sägs vara svårfiskad, men hittar man rätt så kan man få stora abborrar påstås det. Jag hittade uppenbarligen inte rätt idag, fick bara en pekfingerlång abborre.

                      Men en fin dag var det i alla fall...
                      Click image for larger version  Name:	20220912_100703.jpg Views:	3 Size:	1,13 MB ID:	2607559
                      Underbart det ser ut! Ja jäklar vad trögt det går för mig i år. Endast 2 över kilot. I helgen som kommer måste det hända något. Likt dig fick jag dock en skaplig gädda på 6.6 kilo, 105 cm på borre spöt, från kajaken. Click image for larger version  Name:	F64072A5-02F7-4314-A98B-4285C08A65A5.jpeg Views:	0 Size:	2,57 MB ID:	2607561

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                      109 svar
                      6 173 visningar
                      4 gillar
                      Senaste inlägg Fiskefuralles  
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                      38 svar
                      2 973 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg Najad
                      av Najad
                       
                      Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                      46 svar
                      2 966 visningar
                      5 gillar
                      Senaste inlägg TiSo
                      av TiSo
                       
                      Startad av Henke E, 2023-03-31, 13:14
                      3 svar
                      325 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                      0 svar
                      104 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg mrfisker  
                      Arbetar...
                      X