Blekinge Gäddfestival 2010 (9-10 oktober) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blekinge Gäddfestival 2010 (9-10 oktober)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    ups! såg nu att man hade hamnat på 23 plats om jag reggat min på 90cm
    sigpic
    http://jerkskadad.blogspot.com

    Kommentera


    • #32
      Vi hade hyffsat fiske första dagen med en topp på 97cm, vilket räckte till en 12:e plats efter Olof.... Vi tog ca 25-30 fiskar ganska tidigt på lördagen med något segare fiske framåt eftermiddagen. Fisken tog på Hechtkiller mamma i tånglakefärg. All fisk togs på vatten som kantrades av spaggetis sjögräs och var inte djupare än 50cm. Dag två testade vi ännu längre ut men fisket var ganska segt 14-15 gäddor. Fisken på djupare vatten mellan 1.5-3m var inte större än 50cm ... vi testade lite längre in igen och landade fisk med topp på 80cm.... inga monster så långt ögat kunde nå....
      www.rixman.se
      http://monarch-dok.sehttp://monarch-dok.com
      http://www.miekofishing.se

      Kommentera


      • #33
        Vi hade exakt samma fiske som ni rixman. lördagen började as bra men inga monster och bara på grunt vatten mellan 1,5-60cm så på söndagen begav vi oss ut på djupare och med facit i hand skulle vi stannat inne. 30 min innan vi skulle dra upp båten på söndagen så körde vi tillbaka in på grunt vatten och då kom den på 90 upp.
        sigpic
        http://jerkskadad.blogspot.com

        Kommentera


        • #34
          Hej!

          Tog en fisk på lördagen på 102cm som med hjälp av lite tur gav mig en 3:plats, fisken tog på ett hemmagjort tailbete, som för övrigt gav oss alla andra fiskar också... Fisket var trögt förutom under 1,5 h under lördag förmiddag då allt verkade stämma, då drog vi 7 fiskar med topp på 102, 85 samt 79... Söndagen var helt värdelös, eller vi var helt värdelösa då! vi hade mellan 10-20 kontakter och endast en fisk landades!

          Vi fiskade konstant grunt, inte djupare än 1,5 meter, tailbeten var överlägsna!

          Mycket trevlig och kul tävling, andra gången jag medverkade och jag kommer garanterat vara med fler gånger!

          Tycker för övrigt att tävlingsledningen skötte sig väl även om det var en lite blunder vid prisutdelningen, ett stort tack till dem!
          Senast ändrad av Grävlingen; 2010-10-11, 20:43.
          Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

          Kommentera


          • #35
            Som dom flesta andra var fisket under all kritik även för oss, endast 8 gäddor i båten på lördag med en topp på 87. Många missade och följare gjorde att vi på söndagen valde att gå långt ut och fiska sydsidan på dom större öarna vilket resulterade i väldigt väldigt många kontakter men dåligt med krokad fisk. Tappade 2 större varav den ena var en meter gädda som kastade sig upp på en stenhåll och lyckades på detta sätt inte bara förstöra betet utan också få ut det ur munnen..

            Åkte den sista timmen in i väldigt grunda vikar som veckorna innan varit fantastiska och en topp på 117cm tagits av undertecknad. Det var fortfarande stora mängder sutare kvar inne i vikarna och gott om smågäddor, lite av ett sniprace blev det och vi fiskade 1timme extra efter tävlingens slut då vi inte hade något att visa upp.
            Såhär i efterhand vet jag faktiskt inte riktigt vad man skulle gjort istället för att få ett bättre resultat, vi missade båda dagarna stora fiskar som gett ett klart besked, men vi slarvade bort dessa och på sådant sätt kan man inte vinna tävlingar.
            Skam den som ger sig, nu är man taggad som satan inför andra tävlingar så det är ju positivt!
            Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

            Kommentera


            • #36
              Det känns skönt att det var trögt för fler än mig, dock hade jag inte ett hugg på hela helgen. Även om man var "överallt". Inne i de grundaste vikarna och ända ut till de stora öarna och de djupa vattnen med de friliggande grynnorna och allt där i mellan. Det enda jag fick på hela helgen var ett dopp på söndagen. Vi låg ankrade på sydsidan Sjö-ö, men efter ett tag så upptäckte jag att ankaret låg kvar på botten och att tampen slackade. Schacklett hade gängat ur sig och upp kom endast tampen med schacklett. Efter över en timmes försök att få upp ankaret med båtshake, försök att trassla in det i tampen osv så brast det för undertecknad, som helt sonika strippade till bara mässingen. Att jag graciöst dök i kan jag inte kalla det. Mer ett vansinnessprång rätt ut för att sedan simma ner till 2½ -3 meters djup och hämta ankaret. Sen snabbt upp i båten igen. Ett friskt dopp! Uppe i båten fick jag torka mig med båtkompisens T-shirt, sen var det bara att kränga på flytoverallen, så var man fit for fight igen. Efter det tyckte jag faktiskt att jag var värd en liten snipa i alla fall, men icke!

              Tack för en fin tävling, nu tar vi nya tag!
              En sportfiskares tankar om livet i allmänhet och fiske i synnerhet!
              http://mothugget.blogspot.com/

              Kommentera


              • #37
                Om man dyker i det kalla vattnet för att hämta ett ankare då är man fanken värd en 10+!!
                Själv tappade jag mobilen på söndagen dock inte mer en 30 cm djupt så jag slapp dyka...
                Efter att ha fönat den hemma så funkade som vanligt!!! Det trodde jag ju inte riktigt att den skulle göra för den pep och tuta konstigt med vatten i så jag fick ta ut batteriet sista stunden jag fiska.

                http://mickes-fiske.blogspot.com/

                Kommentera


                • #38
                  Rapport från BGF 2010

                  Liten rapport från BFG 2010
                  Jakten på dundergurkan

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av BrainDisorder, 2022-01-10, 20:48
                  109 svar
                  6 181 visningar
                  4 gillar
                  Senaste inlägg Fiskefuralles  
                  Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:42
                  38 svar
                  3 012 visningar
                  5 gillar
                  Senaste inlägg Najad
                  av Najad
                   
                  Startad av BrainDisorder, 2023-01-06, 20:45
                  48 svar
                  3 100 visningar
                  5 gillar
                  Senaste inlägg TiSo
                  av TiSo
                   
                  Startad av mrfisker, 2023-09-06, 11:42
                  0 svar
                  107 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg mrfisker  
                  Startad av hnkm, 2024-01-13, 08:15
                  12 svar
                  832 visningar
                  5 gillar
                  Senaste inlägg Najad
                  av Najad
                   
                  Arbetar...
                  X