Naturen har sin gång. Havsörnar dödar skarvar i kvarken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Naturen har sin gång. Havsörnar dödar skarvar i kvarken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

    Vadå? Äter skarv? Kyckling funkar ju men jag har inte pippi på viltfågel...
    Riktigt roligt inlägg!!!

    Kommentera


    • #22
      @Laxen2: Dumhet och "sköna skrivningar" bör, nästan måste beivras varän de förekommer och ett skämt här och där är enligt min mening inte fel... Tvärtom kan det i bästa fall få oss (alla?) att ibland skratta, reflektera kring och åt våra nörderier. I nån mening är vi alla ganska nördiga (enligt mig får jag väl tilllägga) och så blir det väl med flertalet som har trevliga hobbies...

      Ps. Inlägg måste enligt mig inte nödvändigtvis vara positiva, de ska väl huvudsakligen bidra i en sak som inte är given på förhand, få en att reflektera eller rent av dra på mungipan om inte annat?
      Senast ändrad av anteman; 2019-12-01, 11:17.

      Kommentera


      • #23
        1 Dec idag och julen står för dörren. En tid när man skall vara glad och positiv.
        För det är bara ca 20 dagar kvar tills vi går mot ljusare tider och planeringar inför kommande Vårfiske sätts igång.

        Kände bara för att göra ett inlägg så här lite random för att bryta den Negativa trenden som just nu verkar krypa in på FS. Skriv en önskelista till Tomten ( läs, Sportfiskebutik ) istället.

        Att hoppa på varandra löser inga problem, jag har skrivit mpnga inlägg här på FS och visst, jag har säkert retat upp någon, någon gång. Men detta är ju ett forum där vi skall diskuttera fiske och allt runt omkring. Vill man bråka, vara översittare, kränka folk, vara rent ut sagt elak. Då finns det T.ex Fjollbook som är skapat för allt detta skit.

        Nä, sluta bråka och snacka mer fiske. För mig är suget på fiske Vintertid STORT, så sitter mycket här och läser för att stilla detta.

        Så ta ett djupt andetag, tänk positivt och håll er till ämnena i trådarna så kommer säkert allt att lösa sig, till det bättre.

        Nu skall jag äta lite frukost med familjen, tända första ljuset och be en stilla bön till fiskegudarna om många PB nästa år.

        Skitfiske på er alla och ha en nice 1 Advent.

        Classe
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

        Kommentera


        • #24
          Ja nu vänder vi blad som kungen sa, lite tråkigt dock att vissa var dumma mot mig på själva Andersdagen men sånt får man väl ta såsom jag skriver, ha ha!

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
            Ja nu vänder vi blad som kungen sa, lite tråkigt dock att vissa var dumma mot mig på själva Andersdagen men sånt får man väl ta såsom jag skriver, ha ha!
            Även jag firar Anders dagen då det är mitt andra namn.
            Jag fick kaffe och macka på sängen när jag vaknade igår.

            Gillar verkligen när folk bara kan vända på bladet, Smiley ( pik till SF för att detta inte funkar längre med smiley ).

            För att återgå till Skarven, kan ingen betesbyggare göra ett skarvbarn som gäddbete så vi kan lära Gäddan att äta Skarvens avkomma och även lite större skarv. På så sett blir det ju naturens gång hahahaha.
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

            Kommentera


            • #26
              Ha ha, vi borde ringa Svartzonker så kanske vi snart har "Storskarven XL 145g"... i beteshinken.
              Här på Ekoln, norra Mälaren är vi relativt förskonade från skarv vilket jag är väldigt tacksam för. Lider med er som måste dela era fisketurer med talrika numerärer av dessa duktiga, hungriga fiskjägare...

              Kommentera


              • #27
                Ni har ju ingen skarv där för det finns ingen fisk i Ekoln=) I allafall när jag varit där;=)
                Senast ändrad av Matte77; 2019-12-01, 13:57.

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                  Ni har ju ingen skarv där för det finns ingen fisk i Ekoln=) I allafall när jag varit där;=)
                  He, he ligger tyvärr något i det du säger...

                  Kommentera


                  • #29
                    Ursprungligen postat av Matte77 Visa inlägg
                    Ni har ju ingen skarv där för det finns ingen fisk i Ekoln=) I allafall när jag varit där;=)
                    2004-08-25 (186252) Göstrolling
                    "Folke Johansson. på f.d. Husbergs i Uppsala och jag var ute på Ekoln och trollade Gös igår kväll. Sol med lätta moln, 3-4 m/s sydostlig vind, ytvattentemp. +19 C. Det nappade mellan 19.10 och 21.05. Fångst: 9 Gösar på Cordell Wiggle "O" blå/silver, 3 Gösar på Wiggle "O" gul/orange, 2 Gösar på 9 cm Turus Ukko gul/silver, 3 Gösar på Cordell CD9 Deep Red Fin blå/silver/gul buk, 1 Gös på Bomber 15A grön/vit, 2 Gösar och en 4,8 kilos Asp på Bomber 24A-PLO. En ljum och skön augustikväll!"
                    - Leif Engström 09:28:15
                    Memories...

                    Old Firehand
                    Leif Engström

                    Kommentera


                    • #30
                      Vad gäller gösen så har Firehand fortfarande rätt, gös finns det gott om fast jag föredrar att fiska borre å gädda...

                      Folke ja, honom minns jag som ung grabb på Husbergs... hans grabb som e stor nu, jobbar för övrigt ca 10 meter från mig i samma firma...
                      Senast ändrad av anteman; 2019-12-01, 18:55.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Henke E, 2023-04-21, 14:39
                      3 svar
                      447 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Henke E, 2023-05-06, 23:50
                      3 svar
                      449 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Henke E, 2023-05-13, 17:08
                      0 svar
                      85 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Henke E, 2023-05-29, 22:23
                      5 svar
                      684 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av abe, 2023-07-13, 11:58
                      5 svar
                      189 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke203  
                      Arbetar...
                      X