Naturen har sin gång. Havsörnar dödar skarvar i kvarken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Naturen har sin gång. Havsörnar dödar skarvar i kvarken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Vad gäller gösen så har Firehand fortfarande rätt, gös finns det gott om fast jag föredrar att fiska borre å gädda...

    Folke ja, honom minns jag som ung grabb på Husbergs... hans grabb som e stor nu, jobbar för övrigt ca 10 meter från mig i samma firma...
    Hej Anteman;

    Visst har jag fångat en och annan godkänd Gädda på Ekoln och massor av mindre Abborrar vid jigfiske runt grynnorna med Crappie Buster och Maribou Jigs...

    Gösfisket är ändå det som klart dominerat mitt eget fiske på Ekoln, eftersom jag under massor av år koncentrerat mitt Gäddfiske i skärgården runt Mörkö där min familj hade eget fritidshus och båtplats och där det fanns och finns gott om riktigt Stora Gäddor....

    Old Firehand
    Leif Engström

    http://www.trumman.com/fisketips.htm

    Ps. Ursäkta att vi glider ifrån ämnet "Havsörnar och Skarvar"... Ds.

    Senast ändrad av Old Firehand; 2019-12-01, 19:56.

    Kommentera


    • #32
      Som du säger, Ekoln är inte gäddebra men det finns några större (har jag hört...)

      Kommentera


      • #33
        Men lägg ner nu, och det gäller Alla........
        Smörj en rulle istället, eller vässa lite krokar. Det är ingen rolig läsning....
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

        Kommentera


        • #34
          Nu får Ni skärpa Er allihopa för nivån på denna tråd är så låg att det snart är läge att radera hela tråden, så inga mer personangrepp och andra taskiga attityder för då försvinner hela tråden OK?

          Kan nämna att jag för närvarande är ensam aktiv moderator för hela FS så ursäkta mig om jag råkar missa något ibland jag har faktiskt både 2 jobb och ett liv utanför FS och som moderator är jag oavlönad, så ha lite överseende om Ni kan!

          Hälsningar
          Bosse

          Kommentera


          • #35
            Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
            Nu får Ni skärpa Er allihopa för nivån på denna tråd är så låg att det snart är läge att radera hela tråden, så inga mer personangrepp och andra taskiga attityder för då försvinner hela tråden OK?

            Kan nämna att jag för närvarande är ensam aktiv moderator för hela FS så ursäkta mig om jag råkar missa något ibland jag har faktiskt både 2 jobb och ett liv utanför FS och som moderator är jag oavlönad, så ha lite överseende om Ni kan!

            Hälsningar
            Bosse
            Liten fråga.
            Vart har alla Moderatorer tagit vägen, har alla slutat ?

            Classe
            Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
            Flugfiske är en Livs-stil
            2016 har jag blivit Multifrälst

            Kommentera


            • #36
              Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

              Liten fråga.
              Vart har alla Moderatorer tagit vägen, har alla slutat ?

              Classe
              De flesta har slutat som mest var vi ca 10st och det finns ännu några som är listade som moderatorer men inte aktiva på senare tid så i praktiken är det bara jag som får sköta det, Sportfiskarnas kansli lovade när De tog över FS att hjälpa till men det har inte hänt än iaf så känner mig lite ensam faktiskt men bara bita ihop och knega på.

              Kommentera


              • #37
                Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg

                De flesta har slutat som mest var vi ca 10st och det finns ännu några som är listade som moderatorer men inte aktiva på senare tid så i praktiken är det bara jag som får sköta det, Sportfiskarnas kansli lovade när De tog över FS att hjälpa till men det har inte hänt än iaf så känner mig lite ensam faktiskt men bara bita ihop och knega på.
                Bra jobbat, vi andra får hjälpa till så gott det går.
                Bara hoppas att SF vaknar snart ur sin dvala.
                Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                Flugfiske är en Livs-stil
                2016 har jag blivit Multifrälst

                Kommentera


                • #38
                  Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg

                  De flesta har slutat som mest var vi ca 10st och det finns ännu några som är listade som moderatorer men inte aktiva på senare tid så i praktiken är det bara jag som får sköta det, Sportfiskarnas kansli lovade när De tog över FS att hjälpa till men det har inte hänt än iaf så känner mig lite ensam faktiskt men bara bita ihop och knega på.
                  Sportfiskarna har de två senaste åren prioriterat att fixa sökfunktionen så du får nog tåligt vänta på din tur. Efter att sökfunktionen är fixat kommer dom, om jag förståss rätt, prioritera fotoalbum vilket torde vara ett betydligt större jobb än att få å, ä och ö att funka i sökfunktionen.

                  Allvarligt talat så är det säkert flertalet användare här som skulle kunna tänka sig hjälpa till som moderatorer om frågan kom.

                  Kommentera


                  • #39
                    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                    Ha ha, vi borde ringa Svartzonker så kanske vi snart har "Storskarven XL 145g"... i beteshinken.
                    Här på Ekoln, norra Mälaren är vi relativt förskonade från skarv vilket jag är väldigt tacksam för. Lider med er som måste dela era fisketurer med talrika numerärer av dessa duktiga, hungriga fiskjägare...
                    Den borde väl heta McSkarv då...
                    Fast i Blekinge där jag kommer ifrån skulle den få heta McÅlakråka...

                    Hade en skarv i sjön vid stugan i Blekinge förra sommaren, då tyckte min far att jag skulle ta med hans hagelbössa när jag fiskade...
                    I år var skarven borta utan att hagelbrakaren behövde användas... ja den kom ju aldrig med ut nån gång...
                    Kanske det var en stor gädda som tog skarven

                    /svennis

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av ekasboyan, 2023-04-01, 17:48
                    0 svar
                    78 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg ekasboyan  
                    Startad av Henke E, 2023-04-21, 14:39
                    3 svar
                    444 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Henke E, 2023-05-06, 23:50
                    3 svar
                    439 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Henke E, 2023-05-13, 17:08
                    0 svar
                    83 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Henke E, 2023-05-29, 22:23
                    5 svar
                    683 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Arbetar...
                    X