Friskvårdsbidrag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Friskvårdsbidrag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Friskvårdsbidrag

    Hej,
    Förra året kom skatteverket på att även fiske är friskvård vilket innebär att man kan söka bidrag från AG när man köper fiskekort.

    Sjön jag fiskar i måste man vara med i en fiske Sportfiskeklubb, Snackat med kassören & går inte urskilja fiskekkort & medlemsavgift.

    Frågan jag ställer är ingår avgiften till Sportfiskeklubb under friskvårdsbidrag?
    Läser man första stycket,, får jag JA,, läser man andra stycket så Nej,, så lutar åt NJA


    Vilka kostnader är skattefria?


    Tänk på att det bara är kostnaden för själva aktiviteten som är skattefri. Exempelvis är inträdesavgiften till en godkänd aktivitet och kostnaden för godkända behandlingar sådant som kan vara skattefritt. Om det ingår utrustning i priset för själva aktiviteten, exempelvis bowlingklot i priset för att spela bowling, kan friskvårdsbidraget användas för att bekosta aktiviteten inklusive utrustning. Vid hyra av utrustning separat kan friskvårdsbidraget bara användas för att bekosta aktiviteten, inte för att betala hyra av utrustning.

    Friskvårdsbidraget kan inte heller användas för att köpa utrustning eller betala personliga medlemsavgifter i föreningar eller andra sammanslutningar.

    Skatteverket kan anse att aktiviteten är godkänd som skattefri friskvård, men arbetsgivaren kan välja att inte erbjuda den aktiviteten

  • #2
    Jag fick igenom det. Inga konstigheter.

    Vår fiskeklubb betalar man en medlemsavgift per år som är detsamma som årsfiskekort.

    Kommentera


    • #3
      Jag använder mitt friskvårdsbidrag till allt inom fiske förutom utrustning. Tävlingsavgifter, fiskekort, medlemskap osv. Du kan även nyttja via guidefiske om man vill det.

      Kommentera


      • #4
        Va ?! ööööh friskvård My Ass ! då har ni Aldrig metat Karp ! kontra havsfiskat . friskvård .

        ​​

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Henke E, 2023-05-06, 23:50
        3 svar
        460 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Henke E
        av Henke E
         
        Startad av Henke E, 2023-05-13, 17:08
        0 svar
        85 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Henke E
        av Henke E
         
        Startad av Henke E, 2023-05-29, 22:23
        5 svar
        686 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Henke E
        av Henke E
         
        Startad av abe, 2023-07-13, 11:58
        5 svar
        190 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Henke203  
        Startad av Havsöringsfiskareösterlen, 2023-08-07, 17:29
        2 svar
        246 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Havsöringsfiskareösterlen  
        Arbetar...
        X