Inför kommande val - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Inför kommande val

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Inför kommande val

    Jag har funderat lite igen... det här med valet i höst. Ska jag använda hårda beten eller mjuka...

    Eller vilket parti har i nuläget den bästa politiken gällande sportfisket?

    Som jag ser det så måste kärnkraften byggas ut snarast. Visst är kärnkraft obra den dagen en olycka inträffar men att förlita sig på vind och vattenkraft gör ju att stora delar av Europa blir beroende av Putin och hans gaser... det är ju givetvis någonting som passar V, S och MP som hand i handske. Att rösta på ett parti som gynnar Putin går fetbort i min värld!

    L har jag räknat bort helt sen januariöverenskommelsen.

    Kvarstående alternativ då... pest eller kolera... jag brukar rösta på det jag tror är bäst för Sverige på lång sikt men numera verkar det ha mindre betydelse så jag tänkte ge min röst till det parti som gör det bästa för mig, fria vandringsvägar för fisken, rena vatten och för alla fiskar och fiskare det allra bästa.




  • #2
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

    Kvarstående alternativ då... pest eller kolera... jag brukar rösta på det jag tror är bäst för Sverige på lång sikt men numera verkar det ha mindre betydelse så jag tänkte ge min röst till det parti som gör det bästa för mig, fria vandringsvägar för fisken, rena vatten och för alla fiskar och fiskare det allra bästa.


    Det blir svårt att hitta ett parti som uppfyller dessa kriterier..

    Kommentera


    • #3
      Det kan vara bra att veta att M och ulf kristersson gick häromdagen ut med att de vill pausa all miljöprövning av vattenkraftverk, inklusive de 1900 småskaliga. M kräver pausad miljöprövning av vattenkraft | SvD Troligtvis kommer SD och KD då hänga på M:S förslag

      Sen kan du alltid läsa fiskejournalens frågor de ställde till partierna vid förra valet. Del 1: Arbetar ditt parti för sportfiskets bästa? (fiskejournalen.se)

      Kommentera


      • #4
        Tråden är rapporterad och rensad på olämpliga inlägg och står nu under övervakning och därför vore det önskvärt att alla som skriver i tråden framöver sköter sig och håller en saklig och trevlig ton och skippar pajkastning, personangrepp och ren partireklam oavsett parti.

        Så snacka gärna politik och fiske men håll det på en bra och faktabaserad nivå!

        Ni som fått Era inlägg raderade kan se det som en officiell varning, upprepade varningar leder till konsekvenser!

        Moderatorgruppen

        Kommentera


        • #5
          OK var tydligen inte tydlig nog, snacka gärna fiskepolitik INTE partipolitik och deras åsikter i annat än fiskerelaterade frågor så är det OK!

          Självklart får man tillhöra vilket parti man vill men håll det för Er själv, vill Ni basunera ut det så finns det andra forum för sånt men FS är inte ett av dem!

          Classe 69 Du har nu 2 varningar efter rapporteringar nästa leder till tidsbegränsad avstängning!

          Kommentera


          • #6
            Tack rospigg.

            En annan sak som är väldigt viktigt att tänka på inför valet är också hur partier ställer sig inför lättnader i strandskyddet. Ett lättat strandskydd innebär förlust av viktiga uppväxt- och fortplatningsområden för fisk. För att inte glömma att tillgängligheten till vattnet också blir sämre vid ett svagare strandskydd.

            Kommentera


            • #7
              En länk ang strandskyddet.

              https://www.regeringen.se/pressmedde...t-strandskydd/

              Jag har läst men inte riktigt satt mig in i hur det kommer påverka mig och mitt fiske vilket jag kanske borde även om det nu redan är för sent.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                OK var tydligen inte tydlig nog, snacka gärna fiskepolitik INTE partipolitik och deras åsikter i annat än fiskerelaterade frågor så är det OK!

                Självklart får man tillhöra vilket parti man vill men håll det för Er själv, vill Ni basunera ut det så finns det andra forum för sånt men FS är inte ett av dem!

                Classe 69 Du har nu 2 varningar efter rapporteringar nästa leder till tidsbegränsad avstängning!
                Jag tackar för mig istället, finns alltid personer som gömmer sig bakom en rapportering istället för att skriva ett enkelt PM.....

                Tack för mig och Adjö, varit roliga snart 12 år här.....

                Classe
                Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                Flugfiske är en Livs-stil
                2016 har jag blivit Multifrälst

                Kommentera


                • #9
                  Fler strandnära hus/byggnader påverkar otroligt mycket. För egen del tycker jag att en del av Sveriges kulturarv med sin rika natur går förlorad när man exploaterar orörda marker vid vattendrag. Även om vi har otroligt mycket vattendrag så är vi redan nu dåliga på att förvalta dem redan med ett hyfsat starkt strandskydd. Vänsterpartiet ställde sig som mest kritisk till förslaget i länken. Moderaterna ville göra den ännu mer hard core.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ja inte helt lätt att välja, att värna bl a stränder, vattendrag och älvar av alla slag är bra, sedan finns det naturligvis andra aspekter att ta hänsyn till.

                    Att i klartext torgföra sitt parti står ju alla fritt, jag klarar mig gärna utan det och jag tror inte det bidrar till något positivt alls i ett fiskeforum vilket vi såg här tidigare i tråden och i en annan.

                    Jag har aldrig rapporterat så vitt jag minns men kan nog ha blivit det ngn gång fast det handlade inte om partipolitik som jag minns det, utan om fiskeetik och/eller att någon hade en snäv definition på vilka som borde få kalla sig sportfiskare...

                    Så det städades, varnades där och här men det hjälpte inte fullt ut varken då eller nu vilket är tråkigt i det stora hela.

                    Att skylla på en ev rapportering och lämna istället för att lyssna på moderatorer är ju också ett val... Fast det är klart, även jag har blivit lite irriterad på svepande raderingar.
                    Senast ändrad av anteman; 2022-02-06, 02:39.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Henke E, 2023-05-06, 23:50
                    3 svar
                    454 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Henke E, 2023-05-13, 17:08
                    0 svar
                    85 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av Henke E, 2023-05-29, 22:23
                    5 svar
                    686 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke E
                    av Henke E
                     
                    Startad av abe, 2023-07-13, 11:58
                    5 svar
                    190 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Henke203  
                    Startad av Havsöringsfiskareösterlen, 2023-08-07, 17:29
                    2 svar
                    246 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Havsöringsfiskareösterlen  
                    Arbetar...
                    X