Katastrof på Vänern!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Katastrof på Vänern!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Öser hellre eller pumpar elektriskt men inga självlänsar eller hål i skrovet av något slag en mm under relingen..........(på min båt iaf !! )
    Ante mej att nåt annat var fel en sådan båt kan inte dras ner i den sjön av ett nät helt enkelt flytkraften är för stor dessutom märker man om man sitter fast.
    Senast ändrad av TAMTAM; 2008-04-21, 16:42.
    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

    Kommentera


    • http://www.nlt.se/artikel.php?id=140...&avdelning_2=5

      Kommentera


      • Lite konstigt om motorn är upphissad om han inte har fastnat i något var det första jag tänkte när jag såg bilderna.
        http://teamjoj.blogspot.com/

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
          Lite konstigt om motorn är upphissad om han inte har fastnat i något var det första jag tänkte när jag såg bilderna.
          Observant av Dig och helt rätt tänkt, ser ingen trollingsnurra som motiverar att stora motorn är uppe och spöna står i transporthållarna!!

          Motorn kan näpperligen ha trimmats upp efter lyftet då batteriet har varit dränkt och inte lär funka, ska bli intressant att se vad den pågående undersökningen visar, lät ju inte så bra i artikeln om ev charter utan tillstånd eller om det styrks dåligt sjömansskap oavsett vilket så lär F-bolaget dra öronen åt sig.

          Kommentera


          • Hmm...om båten låg lågt i vattnet och de trodde att de satt i ett nät, så har de säkerligen tiltat upp motorn för att komma loss el se vad som vart fel. Något som varit förödande om båten tog in vatten genom självlänsarna el på annat sätt akterifrån. Full gas hade nog varit enda rätta handlingen här, men istället sänkte en annan handling dem...

            Snillen spekulerar!

            Kommentera


            • Ärendet kommer att bli invecklat.
              http://www.nlt.se/artikel.php?id=140...&avdelning_2=5

              Förstår Röde Baronens ursäkt till yrkesfiskarna.

              Kommentera


              • Kommer att dyka upp lite info på www.nlt.se idag. Men båten sjönk p g a att den saknade länspump. Vid tillfället då båten sjönk befann sig den på service/lagning. Så nu behövs det inga fler spekulationer. Trevlig helg på er alla...
                ...mad world...


                http://www.birkan.se

                http://birkanlures.blogspot.com

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av birkan Visa inlägg
                  Kommer att dyka upp lite info på www.nlt.se idag. Men båten sjönk p g a att den saknade länspump. Vid tillfället då båten sjönk befann sig den på service/lagning. Så nu behövs det inga fler spekulationer. Trevlig helg på er alla...
                  En båt sjunker inte pga att den saknar länspump. Den sjunker pga att den tar in vatten. Frågan är fortfarande varför den tog in vatten.
                  -----------

                  <"))))><

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av birkan Visa inlägg
                    Kommer att dyka upp lite info på www.nlt.se idag. Men båten sjönk p g a att den saknade länspump. Vid tillfället då båten sjönk befann sig den på service/lagning. Så nu behövs det inga fler spekulationer. Trevlig helg på er alla...
                    Det kan väl inte vara den primära orsaken..
                    Den borde ju inte tagit in vatten till att börja med som sen orsakar behovet av länspump...
                    (Finns ju öskar)

                    Edit: Peter Larsson, du postade ditt medan jag skrev, vi hade samma fundering... :-)

                    Kommentera


                    • Har inte följt Vänern historien i detalj men är det inte djuppriggarna som har kört fast i något typ nät, wirer m.m. En riktigt krafrig avbitare typ stor skulle klarat att kapa wirern till båda riggarna. Har för mig att dom trollade i medvind sen tar det tvärnit då blir det en kraft framåt och en rejäl kraft bakåt då borde båten sätta sig i aktern och ta in vatten den vägen. Det kan ju inte finnas en länspump hela världen som klarar av detta...... Jag kanske har fel......... men full gas framåt kanske skulle göra att skiten hade släpp men det är ju lätt att sitta här framför pc å säga.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Henke E, 2023-05-06, 23:50
                      3 svar
                      470 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Henke E, 2023-05-13, 17:08
                      0 svar
                      85 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av Henke E, 2023-05-29, 22:23
                      5 svar
                      686 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke E
                      av Henke E
                       
                      Startad av abe, 2023-07-13, 11:58
                      5 svar
                      190 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Henke203  
                      Startad av Havsöringsfiskareösterlen, 2023-08-07, 17:29
                      2 svar
                      246 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Havsöringsfiskareösterlen  
                      Arbetar...
                      X