Bra och prisvärd filékniv - hjälp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra och prisvärd filékniv - hjälp!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Bra och prisvärd filékniv - hjälp!

    Halloj!

    Filékniven jag har hemma är riktigt dålig. Det börjar bli tröttsamt att stå och slita med fisken och dessutom tar det ju lång tid när kniven är dålig. Att vässa den har inte fungerat, trots att det är en Tupperware-kniv med tillhörande knivslip. Fisk- och fågelsaxen älskar jag däremot då den fungerar bra för abborre.

    Men till frågan nu då...

    Har ni något tips på en bra och prisvärd filékniv?

    Den får gärna gå att köpa i butik, men online fungerar också. Enda kruxet är väl att den inte får vara för dur, då jag är en fattig student som spenderat alldeles för mycket pengar på fiskesaker den senaste tiden

    Tacksam för alla svar!
    Läs gärna min blogg och stötta en ung tjejs fiskeintresse! - www.fiskelina.webblogg.se

  • #2
    Har alltid kört med Normark eller Rapala fileknivar och varit nöjd, nuvarande är denna http://www.olssonsfiske.se/knivar-lu...-grip-fil-19cm och den klarar iaf allt jag behöver filea från abborre, gös till lax finns både kortare och längre blad men det är mest en smaksak, det mjuka halkfria greppet gillar jag och lätt att vässa på igen.

    My 2 Cent

    PS Välkommen till Fiskesnack DS

    Kommentera


    • #3
      http://www.oqvist.se/knivar-tillbeho...85-200-mm.html
      Denna kniven är riktigt bra o otroligt prisvärd. Bladet är lagom flexibelt o inte så sladdrigt som på många andra fileknivar. Den sidan har flera fileknivar att välja mellan.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

      Kommentera


      • #4
        Rapalas filerna, mycket prisvärd!
        Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

        Kommentera


        • #5