Lundgrens fiske - snabba som tusan! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lundgrens fiske - snabba som tusan!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kan inte annat än instämma helt jag oxå! Beställde lite småplock för några hundringar i tisdags, torsdag e.m., när man kommer hem efter jobbet står grejerna vid dörren å väntar! Helt klart suveränt! Och bor man som jag i nyköping, där det inte finns någon direkt fiskebutik värd att nämnas är denna typ av service ovärderlig!

Och sortimentet sen... Mumma!!!

/Pandion

Kommentera

Snåla!!

Shore, jag beställde jerkgrejor förra sommaren ifrån lundgrens, och det tog ca 2 dagar, däremot så tycker jag att attitudebaits är den bästa nätbutiken, otroligt snabba på leverans, 9 gånger av 10 så tar det 1 dag att få grejorna från attitudebaits!
      En annan grej om lundgrens, som sagt så beställde jag ju jerkgrejor förra sommaren ifrån lundgrens, och jag hade kommit överens om att jag skulle få rabatt på priset, grejorna kostade ca 3500 kr, dom skulle dessutom bjuda på frakten, gissa vilken rabatt jag fick? jo 100 kr i rabatt när jag handlat för ca 3500!!! det lilla rabatt beloppet fanns liksom inte ens i mina värsta mardrömmar, tycker det var otrooooligt snålt av lundgrens!!! jag hade iaf räknat med minst 250 kr i rabatt, och hade vi kommit upp i 350 kr i rabatt, så hade ju det varit bara 10% avdraget på 3500 kr!
      Nä, jag tycker det är synd att vara snåla, det är bla. på det viset som en handlare förlorar kunder, visst har dom ett jävligt fett å bra utbud på det mesta, men det spelar liksom ingen roll för mig när man vart snål, jag kommer inte att handla ifrån lundgrens i första taget iaf.

Kommentera

Nja, dom driver väl en firma med syfte att tjäna pengar, brukar få billig frakt
        utan att be om det.
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Mitt fall kanske var sällsynt, eller så trodde dom att dom hade att göra med en dum norrlänning...
          alla andra fiskebutiker som ger lite rabatt, driver ju också firma i syfte att tjäna pengar, det jag menar är att, det var oerhört snålt att ge mindre än 5% i rabatt, när jag handlade för 3500 kr, det är inte så att varje kund som handlar på lundgrens köper för så mycket!
          fast lundgrens kanske driver firma i syfte att få missnöjda kunder, för dom ville då absolut inte ha kvar mig som kund iaf.

Jag har fått billigare frakt och en och annan fiskepryl från andra butiker utan att be om det!
          Det hör till sunt förnuft att ge iaf 10% rabatt när någon människa handlar upp en tredjedel av sin lön, det hör till vanligheterna när man handlar hos dom flesta butiker, fast det är ju som sagt, OM dom är intresserade av att behålla kunderna.
          Kändes bara surt när jag kommit överens med lundgrens via telefon, att jag skulle få rabatt, och sedan när paketet kommer, så ligger rabatten på mindre än 5% det tycker jag är ynkligt.

Ursprungligen postat av Alessandro
          Nja, dom driver väl en firma med syfte att tjäna pengar, brukar få billig frakt
          utan att be om det.

Kommentera

Ursprungligen postat av Flygfisken
            Mitt fall kanske var sällsynt, eller så trodde dom att dom hade att göra med en dum norrlänning...
            alla andra fiskebutiker som ger lite rabatt, driver ju också firma i syfte att tjäna pengar, det jag menar är att, det var oerhört snålt att ge mindre än 5% i rabatt, när jag handlade för 3500 kr, det är inte så att varje kund som handlar på lundgrens köper för så mycket!
            fast lundgrens kanske driver firma i syfte att få missnöjda kunder, för dom ville då absolut inte ha kvar mig som kund iaf.

Jag har fått billigare frakt och en och annan fiskepryl från andra butiker utan att be om det!
            Det hör till sunt förnuft att ge iaf 10% rabatt när någon människa handlar upp en tredjedel av sin lön, det hör till vanligheterna när man handlar hos dom flesta butiker, fast det är ju som sagt, OM dom är intresserade av att behålla kunderna.
            Kändes bara surt när jag kommit överens med lundgrens via telefon, att jag skulle få rabatt, och sedan när paketet kommer, så ligger rabatten på mindre än 5% det tycker jag är ynkligt.

du måste vara undantaget som bekräftar regeln! jag (och alla jag pratat med) är otroligt nöjd med lundgrens. PA (som jobbar där) är kunnig, serviceinriktad och lång. jag har alltid fått mer än jag betalt för (ja, ja, ja, jag vet vad ni snuskpellar tänker!!!), ibland mer och ibald mindre men, alltid mer. om det är så att ni kommit överrens om ngn rabatt så är det en sak, men att kräva rabatt bara för att man handlar för 3500:- tycker jag är lite märkligt. jag har t ex handlat för betydligt mer hos fiskarnas redskapshandel och inte fått en enda krona i rabatt. jag tycker nog att rabatter bör ges till kunder som byggt upp en personlig relation med butiken och personalen. bara för sakens skull kan jag nämna att det är inte ovanligt med folk som spenderar betydligt mer än 3500/köptillfälle, så bara det får nog inte en butik som lundgrens eller fiskarnas att höja på ögonbrynen. om jag skulle haft en butik och ngn KRÄVER rabatt första gången dom handlar (även om det råkar vara för 3500:-) så skulle nog jag börja fundera på vad den kunden kommer att KRÄVA nästa gång osv. men du har all rätt i världen att vara arg, besviken, ledsen eller vad du vill. men antalet positiva utlåtanden om lundgrens talar för att det förmodligen skett ett missförstånd eller att det finns en sida till om vad som hänt. att det skulle ha att göra med att du kom norrifrån och att du då skulle vara lättlurad, är nog bland det barnsligaste utlåtandet man kan göra och säger mer om dina fördomar än om deras affärsetik. sedan kan jag inte låta bli att undra vad dom sa när du ringde tillbaks och påpekade detta om att du blivit blåst på rabatten, för det gjorde du väl INNAN du hängde ut dom i ett publikt forum?
            achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
            \m/

Kommentera

hehe

hahaha "snuskpellar"

Kommentera

Visst fattar väl jag också att det finns en del folk som handlar för betydligt mer än 3500kr, det jag menade var att, långt ifrån alla handlar för så mycket varje gång de beställer!
                Vi hade inte kommit överens om 20% rabatt eller nåt, men han sa att jag skulle få rabatt, och att sedan få mindre än 5% i rabatt, var långt under gränsen för vad jag nånsin kunnat drömma om!
                Jag har ofta fått rabatt på grejor som kostat mycket på andra ställen, men inte på lundgrens!
                Jag krävde ingen rabatt!! vi kom överens om att jag skulle få rabatt, men inte hur mycket, att sedan rabatten var pinsamt låg, det är det jag tycker är dåligt, sen är säkert PA väldigt serviceinriktad och duktig på alla vis!
                Sen handlar det inte om vad jag skulle kräva nästa gång och nästa gång, det handlar om att lundgrens var otroligt snål, när vi kommit överens om att jag skulle få rabatt! Jag har fått medhåll från flera håll om detta dessutom, så jag är inte ensam att tycka på detta viset!

Sen vill jag be om ursäkt för det där om att jag skulle vara lättlurad norrlänning!

Nej, jag ringde inte till butiken om detta, jag var så uppretad vid det tillfället, att jag kände att det förmodligen inte skulle blivit något trevligt samtal, varken för mig eller personen som svarat på lundgrens, var liksom ingen mening att ringa dit, vad skulle dom göra åt det? inte ett skvatt förmodligen!
                Jag skriver här i efterhand, för att jag har rätt att berätta min version, också vill jag att andra ska veta att det kan hända sådana saker även på lundgrens, men eftersom att alla andra verkar vara helnöjda med lundgrens här, så är det väl ingen fara på taket? ni kan ju i värsta fall låtsas som om jag snackar skit!

Att skriva att jag hängde ut dom är väl ändå att ta i, jag har bara berättat vad jag tycker om lundgrens, och det är inte bara dåliga saker jag skrivit heller, jag har tex. berömt deras sortiment, och leveranstiden är hyffsad!

Det här leder självklart ingen vart, och det var inte heller syftet från min sida, jag ville bara berätta om hur jag upplevt lundgrens, och att samarbetet mellan oss kunde fått en bättre start.

Ursprungligen postat av ALQ
                du måste vara undantaget som bekräftar regeln! jag (och alla jag pratat med) är otroligt nöjd med lundgrens. PA (som jobbar där) är kunnig, serviceinriktad och lång. jag har alltid fått mer än jag betalt för (ja, ja, ja, jag vet vad ni snuskpellar tänker!!!), ibland mer och ibald mindre men, alltid mer. om det är så att ni kommit överrens om ngn rabatt så är det en sak, men att kräva rabatt bara för att man handlar för 3500:- tycker jag är lite märkligt. jag har t ex handlat för betydligt mer hos fiskarnas redskapshandel och inte fått en enda krona i rabatt. jag tycker nog att rabatter bör ges till kunder som byggt upp en personlig relation med butiken och personalen. bara för sakens skull kan jag nämna att det är inte ovanligt med folk som spenderar betydligt mer än 3500/köptillfälle, så bara det får nog inte en butik som lundgrens eller fiskarnas att höja på ögonbrynen. om jag skulle haft en butik och ngn KRÄVER rabatt första gången dom handlar (även om det råkar vara för 3500:-) så skulle nog jag börja fundera på vad den kunden kommer att KRÄVA nästa gång osv. men du har all rätt i världen att vara arg, besviken, ledsen eller vad du vill. men antalet positiva utlåtanden om lundgrens talar för att det förmodligen skett ett missförstånd eller att det finns en sida till om vad som hänt. att det skulle ha att göra med att du kom norrifrån och att du då skulle vara lättlurad, är nog bland det barnsligaste utlåtandet man kan göra och säger mer om dina fördomar än om deras affärsetik. sedan kan jag inte låta bli att undra vad dom sa när du ringde tillbaks och påpekade detta om att du blivit blåst på rabatten, för det gjorde du väl INNAN du hängde ut dom i ett publikt forum?

Kommentera

Japp, riktig kanonserveice. Beställde en Hell Tail i färgen Orange Polka som var nedsatt på deras hemsida. Dagen ser jag att jag har fått ett mail om att färgen är slut och att jag ska ringa dem och ändra färgen (till samma pris). Sagt och gjort och redan dagen efter ligger paketet på den lokala livsmedelsbutiken för uthämtning.
                  Som autograf eller?

Kommentera

Haha, man kan inte bara kräva rabatt vid första köpet, även om du handlade för 3500 kr. Du ska vara glad att du fick någon rabatt alls. Som ALQ sa, rabatten börjar komma när man har byggt upp en personlig relation med säljaren. Det är nog hos dig felet sitter!

Kommentera

Hör du inte hur du låter? Du handlade för 3.500 och fick fri frakt + en hunka i rabatt. De har ingen aning om vem du är , men bjuppar dig ändå på frakten och en symbolisk hundring. Det får dig att bli så ilsken så att du inte ens pallar att ringa och klaga?

Jävlar i min lilla låda om man hade sånt temperament..."Ja storhandla på ICA Maxi för några tusenlappar, fick maten gratis hemkörd och en hundring i rabatt. Fan va lack jag blev! De borde veta hut de snåla nasarna på ICA!"
                      Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      130 svar
                      25 313 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
                      6 svar
                      1 228 visningar
                      0 gillar