Nu vet jag vart jag inte ska handla mer! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nu vet jag vart jag inte ska handla mer!

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Som farsan brukar säga: Det finns ingen bättre reklam än en väl hanterad reklamation.

Jag reklamerade ett par skor på Löplabbet i Helsingborg för ett antal år sedan, en ögla i snörningen hade gått rakt av efter ca 10 mil. Gick in i butiken laddad för diskussion, säljaren kollade på skon och frågade bara om jag ville ha samma färg på det nya paret. Så skall det skötas.

Kommentera

bedrövligt att de inte tog emot reklamationen de borde ersätta dig med ett nytt mot uppvisat kvitto, en wobbler bör ju hålla för att fiska med, att drag blir repade i färgen får man ju räkna med men att de går hål eller går sönder på annat vis är inte acceptabelt tycker jag.
      Väntar på en försändelse med Ambassadeur mörrum 3601 som de rear ut hoppas att den fungerar som den skall nu ångrar man sig att man handlade hos dem.

Förra året köpte jag en titantafs ca 40kg i en välkänd butik här i Göteborg, första fiskepasset med den tafsen fick jag en +100cm gädda garanterat nytt PB, fick upp gäddan på land och tafsen gick av i öglan vid beteslåset sketmörten flög sin kos och gäddan tittade på mig och sa hej då och hoppade några skutt ned i nodre älv, åkte direkt till butiken och reklamerade tafsen och berättade vad som hände, butikspersonalen var mer ledsen än vad jag var för jag hade ju fått mitt livs största gädda, jag fick ny tafs och köpa ny håv för halva priset.
      Samma butik i Göteborg köpte jag i går nytt spö satte ihop spöet hemma såg att spötoppen mellan toppöglan och närmaste nästa ögla är inte centrerat ser att spötoppen är sned, ringer samma dag till butiken inga problem de beställde nytt spö för att byta ut det och de sa inga problem du får fiska med spöet så länge, de vet hur man skall behålla kunderna och vad service är

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
        Är det inte återförsäljare som ska ombesörja reklamationer?
        Absolut, det ska vara en service.

Vissa prylar som är självklara rek kan man med fördel ta med leverantör om det inte finns utbyte i butiken och då med anledning att det blir rätt direkt så inte butiken ska bli krediterad och dels går det ofta snabbare.
        Vill kunden ändå ta genom butiken så självklart.

Denna rek är ju så idiotsäker, rätt bemötande så är det förtroendebyggande för stor kundkrets.
        Även om det inte reklameras av åf till leverantör mer än en upplysning så bemöter man kunden rätt.
        Wobbler utbytt på plats, visa att man tar det på allvar, lite allmännt trevligt snack i butiken och sen komma med en kompensation på 1-2 wobbler till eller presentkort på 300:- till nästa köp för ersättning av tiden kunden tar sig och ev omkostnader.

Minns så väl en reklamation vi hade på ett trägolv som egentligen inte var en rek men beloppet jämfört med vad det handlar om var så lite. Tog ett extra paket med efter lördagsskiftet och åkte upp till kunden på obetald tid och hade förberett ett presentkort.

Kostade mig 30 min fritid och butiken några hundralappar i svinn på goodwill men utåt sett kanske en tusenlapp till kund.
        Några dagar senare kom de och köpte material till nästa rum, och nästa och nästa. Toknöjda stamkunder som vi troligen tappat till konkurrenter annars.
        Rätt kul att träffa nya kunder som börjar med att säga att de vill handla då vi har bra rykte om det händer nåt.

Skulle vara kul att veta hur mycket de tappar pga detta med wobblern som kostar några tior i inköp jämfört med ett bra bemötande.
        Man går ju knappast dit och köper något man kan tänkas reklamera. Om alls.
        Alumacraft så klart!

Kommentera

Ursprungligen postat av Team T Visa inlägg
          Absolut, det ska vara en service.

Vissa prylar som är självklara rek kan man med fördel ta med leverantör om det inte finns utbyte i butiken och då med anledning att det blir rätt direkt så inte butiken ska bli krediterad och dels går det ofta snabbare.
          Vill kunden ändå ta genom butiken så självklart.

Denna rek är ju så idiotsäker, rätt bemötande så är det förtroendebyggande för stor kundkrets.
          Även om det inte reklameras av åf till leverantör mer än en upplysning så bemöter man kunden rätt.
          Wobbler utbytt på plats, visa att man tar det på allvar, lite allmännt trevligt snack i butiken och sen komma med en kompensation på 1-2 wobbler till eller presentkort på 300:- till nästa köp för ersättning av tiden kunden tar sig och ev omkostnader.

Minns så väl en reklamation vi hade på ett trägolv som egentligen inte var en rek men beloppet jämfört med vad det handlar om var så lite. Tog ett extra paket med efter lördagsskiftet och åkte upp till kunden på obetald tid och hade förberett ett presentkort.

Kostade mig 30 min fritid och butiken några hundralappar i svinn på goodwill men utåt sett kanske en tusenlapp till kund.
          Några dagar senare kom de och köpte material till nästa rum, och nästa och nästa. Toknöjda stamkunder som vi troligen tappat till konkurrenter annars.
          Rätt kul att träffa nya kunder som börjar med att säga att de vill handla då vi har bra rykte om det händer nåt.

Skulle vara kul att veta hur mycket de tappar pga detta med wobblern som kostar några tior i inköp jämfört med ett bra bemötande.
          Man går ju knappast dit och köper något man kan tänkas reklamera. Om alls.
          Hade jag handlat från er och ert företag löst en sådan sak på det sättet som du beskriver skulle jag vara en lojal kund som dessutom skickat dit massa kunder.
          Men inte på Södersportfiske! Att ta det beslut som "chefen" tog på 3m avstånd utan att ens kikat på skeden som var kvar och attityden som jag vart bemött med hängde jag snabbt tillbaks det jag hade i handen och lämnade butiken med min vän som också var påväg att köpa nya beten.

Det roliga är att jag vet att de uppmärksammat tråden men inte ens bemödar sig att skriva här eller ta kontakt med mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av Henkelort Visa inlägg
            Att en wobbler läcker in vatten är fabrikationsfel, att en sked på en wobbler går av på enstaka beten är inte fabrikationsfel utan troligtvis att betet har fått sig en smäll. Som jag ser det så är det enbart på goodwill som du då får ett nytt bete, antingen av åf eller tillverkare.
            Hur kan man landa i den slutsatsen utan att veta vidare omständigheter? För mig är det lika logiskt som att säga "ja om växellådan ryker på en bil så är det fabrikationsfel men om motorn rasar så har man gjort fel" Är det inte möjligt att skeden var slarvigt monterad från fabrik eller görs det alltid korrekt per automatik?

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
              Hur kan man landa i den slutsatsen utan att veta vidare omständigheter? För mig är det lika logiskt som att säga "ja om växellådan ryker på en bil så är det fabrikationsfel men om motorn rasar så har man gjort fel" Är det inte möjligt att skeden var slarvigt monterad från fabrik eller görs det alltid korrekt per automatik?
              Klart att skeden skulle kunna vara felmonterad från fabrik, klart att skeden skulle kunna ha fått sig en smäll på väg till åf, klart att skeden kan ha fått sig en smäll i butiken osv osv. Man kan inte säga vad som har hänt när man kommer in med en trasig sked och säger "jag har inte gjort något fel". Hade gös_Hasse kommit in med betet innan skeden gått av och påvisat en luftbubbla i skeden så hade han garanterat fått en ny.

Jag har inte varit med när diskussionen togs i butik och inte du heller men tydligen så måste butiken ha tolkat det som att Hasse själv har skadat wobblern. Det är iaf så jag ser det. Som jag skrev, jag tycker att du borde ha fått en ny och när chefen säger att man ska simma efter draget så skulle jag frågat rakt ut om han menar att jag själv har haft sönder det. Säger han ja så frågar man hur han kan veta det. För mig är det väldigt märkligt att söders som är så stora säger, helt utan anledning, att du själv har haft sönder betet och att du inte ska få en ny. Vore intressant att höra hur butikens uppfattning om detta är

Kommentera

Det är väl klart att det är fabrikationsfel!

Pappas gamla wobblers har garanterat fått sig smällar efter att ha blivit tappade i båten, sånt händer när dom varit med i 30-50 år. Men någon sked har aldrig gått av ......
                Har 35år gamla Rapala djupgående med sked nästan lika lång som kroppen, köptes billigt från en kursad/nerlagd fiskebutik av en kompis. Tappade, slarvade med när man var grabb, men aldrig att en sked har gått av.....

Peter

Kommentera

Svar från Södersportfiske AB

Hej!
                  Tråkigt att höra att du inte är nöjd med din köpupplevelse hos oss. Gällande reklamationer av beten samt dylikt så har vi en policy att följa från våra leverantörer. Vi beslutar inte själva om en reklamation blir godkänd eller inte det är leverantören som tar beslut om det. Då varan skall returneras till dem.
                  I detta fall så har det brustit i våran reklamationshantering. Detta ber vi om ursäkt för! Om du vill/kan komma förbi butiken är du välkommen och om du inte har möjlighet att komma förbi till oss för att få en personlig ursäkt samt ny vobbler så kan du mejla din adress till info@sportfiskeprylar.se så skickar vi en ny i valfri färg till dig!

Vi ber åter igen om ursäkt och hoppas att du skulle vilja återkomma till oss som kund!
                  Vi jobbar på att förbättra våra rutiner när det kommer till reklamationshanteringen.

Mvh // Martin Dahlin "Postorderansvarig" & Robert Martinsson "Butiksansvarig Södersportfiske AB"

Kommentera

Ursprungligen postat av M-Dahlin Visa inlägg
                    Hej!
                    Tråkigt att höra att du inte är nöjd med din köpupplevelse hos oss. Gällande reklamationer av beten samt dylikt så har vi en policy att följa från våra leverantörer. Vi beslutar inte själva om en reklamation blir godkänd eller inte det är leverantören som tar beslut om det. Då varan skall returneras till dem.
                    I detta fall så har det brustit i våran reklamationshantering. Detta ber vi om ursäkt för! Om du vill/kan komma förbi butiken är du välkommen och om du inte har möjlighet att komma förbi till oss för att få en personlig ursäkt samt ny vobbler så kan du mejla din adress till info@sportfiskeprylar.se så skickar vi en ny i valfri färg till dig!

Vi ber åter igen om ursäkt och hoppas att du skulle vilja återkomma till oss som kund!
                    Vi jobbar på att förbättra våra rutiner när det kommer till reklamationshanteringen.

Mvh // Martin Dahlin "Postorderansvarig" & Robert Martinsson "Butiksansvarig Södersportfiske AB"
                    Hej Martin!

Absolut, och jag hoppas verkligen att det är som ni säger. Har en dialog med Henrik S genom PM och känner att jag kan dra ett streck över detta och ge er en chans till. En person/engångsföreteelse ska inte få förstöra allt annat bra som ert företag erbjuder.
                    Hoppas att era rutiner sitter i era medarbetares ryggmärg nu så att ni kan fortsätta ha fler nöjda kunder och bli ännu vassare på det ni gör.

Skitfiske!
                    /AH

Kommentera

Ursprungligen postat av M-Dahlin Visa inlägg
                      Hej!

Och se där kom den lilla vita lockiga hunden tassande

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      130 svar
                      25 373 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Benjamin S, 2023-10-08, 18:58
                      6 svar
                      1 238 visningar
                      0 gillar