Söders sportfiske, sportfiskeprylar.se - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söders sportfiske, sportfiskeprylar.se

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Xerup
    replied
    Vad är problemet med fri lönesättning och att förhandla fram sin egna lön? :-)

    Lämna en kommentar:


  • Grobian
    replied
    Att Söders som en av Sveriges största inom sportfiske inte har kollektivavtal för sina anställda gör mig faktiskt lite besviken. Jag ser det som en självklarhet, med tanke på hur profilerade de är. Det ger oseriösa signaler, och jag kommer inte handla hos dem innan kollektivavtal finns på plats

    Lämna en kommentar:


  • stefan1
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg

    Söder Sportfiske är ju börsnoterade enligt annan länk på DN
    Tur att man inte klev på det tåget, -65% senaste året.

    Lämna en kommentar:


  • gabbu
    replied
    Jag gillar Söders. Det är skönt drag i butiken, ofta rätt mycket folk. Tycker alltid att man får bra hjälp där, kölapp är ett måste om man har lite frågor. Personalen är hjälpsam men framför allt lösningsorienterad och dessutom väldigt fiskeintresserade. Man bör vara medveten om att bara för att produkten finns online att köpa så är det såklart inte så att varan alltid finns i den fysiska butiken. Alltid snabba och rätt packade leveranser när jag köpt online.

    Lämna en kommentar:


  • Cudan
    replied
    https://handelsnytt.se/2022/11/08/ha...iske%ef%bf%bc/

    Verkar dock enligt artikeln ovan råda stor enighet kring behovet av ett kollektivavtal bland de anställda

    Lämna en kommentar:


  • anteman
    replied
    Ja man kan vara emot kollektivavtal principiellt men ändå erbjuda vettiga villkor. Dock gäller det knappast majoriteten av företag som saknar kollektivavtal, man vill nog spara en hacka.

    Söder Sportfiske är ju börsnoterade enligt annan länk på DN så de borde kunna erbjuda goda, åtminstone kollektivavtalsmässiga villkor... annars kan man köpa hos andra som förhoppningsvis gör det.

    Lämna en kommentar:


  • Geronimo
    replied
    https://www.di.se/live/strejkvarsel-...ke-for-aktien/

    Låter inte så farligt.

    Lämna en kommentar:


  • Henke E
    replied
    Synd det var en låst artikel se om fisheco skriver en artikel om det.

    Lämna en kommentar:


  • Jema
    replied
    Ursprungligen postat av NappenBott Visa inlägg

    Hoppla! Det där hade jag aldrig trott om dem ärligt talat, hoppas de ger med sig och ger lagerarbetarna schyssta villkor.
    Efter att ha jobbat fackligt flera år så får jag nog inflika att bara för att det inte finns kollektivavtal behöver det inte betyda att det är dåliga villkor.
    Man kan se samma princip som att Sverige inte vill ha minimilön. För fastslagen minimum skulle sänka lönerna.
    Dom kanske har något hängavtal eller annat. Facket vill alltid ha kollektivavtal vare sig det blir bättre eller sämre för då är det facket som får förhandla avtalen vid ett senare skede och det ger facket mer makt vid avtalsförhandling.

    Lämna en kommentar:


  • NappenBott
    replied
    Hoppla! Det där hade jag aldrig trott om dem ärligt talat, hoppas de ger med sig och ger lagerarbetarna schyssta villkor.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
99 svar
26 375 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Cosmoz 08  
Startad av Detanvändarnamnetanvändsredan, 2015-01-28, 13:39
134 svar
29 659 visningar
18 gillar
Senaste inlägg JontaK
av JontaK
 
Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
112 svar
22 936 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Johaan
av Johaan
 
Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
23 svar
3 553 visningar
2 gillar
Senaste inlägg BrainDisorder  
Startad av Young Waterfoot, 2023-04-27, 14:00
22 svar
1 373 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Sundström76  
Arbetar...
X