Söders sportfiske, sportfiskeprylar.se - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söders sportfiske, sportfiskeprylar.se

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Söders sportfiske, sportfiskeprylar.se

    Ofta är man rätt snabb att gnälla när saker går fel eller hanteras på ett sätt man inte är nöjd med.
    Men idag måste jag faktiskt ge lite Ros också.

    Köpte nyligen div betesbyggarprylar från Söders webshop och när de kom hem upptäckte jag att en av färgerna bara innehöll mindre hälften av vad de andra gjorde. Jag hade redan öppnat förpackningen och tänkte att det här det kommer jag ingen stans med, för vad är det som säger att det inte är jag själv som hällt ut hälften när förpackningen är bruten ur Söders perspektiv.
    Jag retade upp mig lite och kom fram till att jag ska iaf ringa och tala om det för dom ifall det är så att fler råkar ut för samma grej. (är det fler så är det ju kanske lättare att tro på det och spåra vart problemet ligger).

    Döm om min förvåning när killen på postorden sa:
    -Amen det va fan! så ska det ju inte va, Får jag ditt ordernummer så skickar jag en ny på en gång.

    Det va inget tjafs, inget misstroende utan bara jävligt smidigt och klockrent hanterande och kompenserande där jag inte hade väntat mig mer än att bara få meddela vad som hänt.
    Så behåller man en kund och gör han ännu lite mer trogen butiken.
    Som grädde på moset (eller kompensation) fick jag dessutom behålla den halva färgburken som troligen är helt felfri förutom mängden.

    Nu kommer jag inte ihåg vad killen hette jag pratade med. Men, grymt bra hanterat av Söders sportfiske.

  • #2
    Det är sådär man värvar nya, men framförallt behåller bestående kunder, SNYGGT!

    Kommentera


    • #3
      Instämmer i kören! Senast var det förvisso ingen order jag la utan mer en förfrågan om min tankegång ansågs rätt eller om jag tänkt lite fel! Ville m.a.o ha en andra åsikt om grejerna jag var sugen på då jag inte har möjlighet att klämma och känna i nuläget

      Fick ett riktigt långt svar från Mattias där han nästan blev exalterad å mina vägnar! Trevlig ton rakt igenom och genuint svar! Påminner om killarna på gamla Berras i Gävle som nu jobbar på Najc (inget fel på nya grabbarna på Berras heller kan tilläggas om de läser här) men jag har en speciell plats för Najc killarna efter att de nästintill gav mig 50% rabatt på allt när jag köpte en 50års present till farsan..tror jag fick 10 jerkbaits och en digitalvåg å lite annat "on the house" för de tyckte jerkbait väskan såg lite tom ut efter att min budget spräckts!

      Det är samma feeling jag får av söder sportfiske, har man tänkt i en bana där prisbilden är låt oss säga 5000kr för spö och rulle! Känner de då att den combon inte är lika bra som en för 3000 så kommer dom säga det, det handlar inte om pengarna utan om kundbemötande och nöjda kunder i slutändan!

      Det vinner dom på och får trogna kunder, mig absolut inkluderad! 10 tummar upp!

      Kommentera


      • #4
        Söders är grymma! Fan va många dumma frågor jag fått svar på där

        Kommentera


        • #5
          Jag gjorde ett stopp på Söders förra måndagen (den 19e) då jag passerade den kungliga huvudstaden och jag kan inte annat än att hylla dem. Kollade efter 7,5gr 2/0 jigg skallar men det bad så mycket om ursäkt för att de inte hade några hemma då det var en av deras populäraste modeller och den sålde snabbt slut.

          Skulle egentligen inte köpa något annat men åkte därifrån med lite smått och gott iaf.

          Kommer besöka dem igen när jag passerar förbi nästa gång.

          Kommentera


          • #6
            Kan bara instämma, söders sportfiske har kunglig service.

            Ringde i början av sommaren och skulle ha mej en bra jiggrulle till ett speciellt spö. Var inne på en rulle för runt 1200:- men det slutade med en rulle för 1999... anledningen var att jag som novis jiggfiskare inte tänkte på hur linan läggs upp på spolen, hur slirbromsen jobbar osv... Minns jag inte helt fel så pratade vi näst intill en hel timme. Han tog sig tid att berätta hur han fiskar på tävlingar, hur han tänker, precis vad han använde för grejor... vad för jiggar i vilka vatten, jamen precis allt grundläggande för en tävlingsfiskare som inte en amatör tänker på... Notan slutade inte på 1999 kronor kan jag säga utan några tusingar till blev det. Men det var de helt klart värt så här i efterhand... att jag fick rätt grejor att jobba med från början är värt mycket!!!

            Så mitt förtroende har ni alla dagar i veckan!

            Kommentera


            • #7
              Nu var det ett bra tag sedan jag beställde något av söder sportfiske (2-3 år) men jag kan bara stämma in med kören ovan. Beställde en haspelrulle av dom första gången kom jag ihåg, dom ringde upp och pratade med mig om vad jag skulle använda rullen till osv. Vi kom fram att jag skulle ha en annan spolstorlek och dom slängde med en rulle med firewire på köpet.

              Jag är inte så kunnig själv när det kommer till det materiella inom fiske, men de gånger jag har haft med dom att göra så har jag fått bra hjälp och bra förklaringar. Dom känns genuina och som att dom verkligen brinner för fiske och att hjälpa andra.

              Ser fram emot att besöka butiken nu i April när jag flyttat ner till Stockholm!

              Kommentera


              • #8
                Tack för allt beröm! Det värmer och alla i personalen blir superglada. Med vänlig hälsning, /Söder crew
                Sportfiskeprylar.se - Söder Sportfiske AB
                För Sportfiskare, av Sportfiskare - Vi har inte råd att sälja skräp!

                Kommentera


                • #9
                  Har handlat en del på sportfiskeprylar både online och i fysiska butiken. spön, rullar, kläder plus div annat och alltid fått ett mkt gott mottagande och bemötande. Riktigt trevligt.
                  Tog ett beslut förra helgen att jag skall införskaffa en ny rulle och hade bestämt mig för att det skulle bli en Shimano Curado 301E.
                  Kollade på nätet och hittade två butiker som sålde dessa till mkt bra pris(samma pris), Sportfiskeprylar och Sportfiskegiganten med skillnaden att sportfiskegiganten levererade rullen med påspolad Sufix832 0.33 påspolad.
                  Ringde till sportfiskeprylar på måndag fm och frågade om de kunde matcha sportfiskegiganten med att spola på samma lina så skulle jag beställa rullen av dom. Fick till svar "nej det kan vi inte göra" så jag tackade för mig och la en beställning på rullen med på spolad lina hos sportfiskegiganten.
                  Kommer att fortsätta att handla hos sportfiskeprylar många fler gånger men efter detta då det rör sig om lite större köp så kommer jag att kolla hos andra handlare också.

                  Glad Påsk!
                  I näst kast så .....

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag handlar ofta av min lokala butik men då jag beställer över internet så har jag svårt att inte hamna och handla hos söders sportfiske/Sportfiskeprylar.
                    Aldrig varit med om så bra service och sånt engagemang som dom har, dessutom vettiga priser på det mesta, om inte allt!
                    För mig är inte priset heller det viktigaste, service, bemötande osv väger också ganska tungt i frågan!

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
                    99 svar
                    26 375 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av Detanvändarnamnetanvändsredan, 2015-01-28, 13:39
                    134 svar
                    29 658 visningar
                    18 gillar
                    Senaste inlägg JontaK
                    av JontaK
                     
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    112 svar
                    22 935 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Johaan
                    av Johaan
                     
                    Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
                    23 svar
                    3 553 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg BrainDisorder  
                    Startad av Young Waterfoot, 2023-04-27, 14:00
                    22 svar
                    1 373 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Arbetar...
                    X