Söders sportfiske, sportfiskeprylar.se - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söders sportfiske, sportfiskeprylar.se

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #51
    Ursprungligen postat av jockegbg Visa inlägg
    Har köpt prylar från söders flera gånger. Hittar det mesta i lager som jag ser migsjälv behöva. Synd att inte sportex finns i sortimentet då jag tycker deras spön håller riktigt bra kvalitet jämfört med konkurrenterna. Bästa webbutiken i Sverige.
    Ja de e synd. Sportex gör riktigt trevliga spön. Bara el-ge som säljer dom o dom har ju nästan aldrig några hemma :/
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

    Kommentera


    • #52
      Mycket trevlig affär
      Kommer nog bli en tripp till framöver fast det tar emot lite att det ligger i 08-land
      Har hunnit med att gå lite vilse, hoppat på fel tunnelbana. Haha
      Personalen får 5 flöte av 5 möjliga
      Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
      Flugfiske är en Livs-stil
      2016 har jag blivit Multifrälst

      Kommentera


      • #53
        Har en liten fråga om någon vet eller om Söders svarar själv
        Jag har varit sååå sugen på att köpa en 5501 Beast och kollat både här och där. Jag köper ju 95% av mina saker från Söders så vill ju handla där, men
        Söders = 3990:- tror jag det va
        Och
        Jiggar.nu = 2790:-

        ???

        Hur kan det skilja så mycket?
        Tar Söders överpris eller gör jiggar.nu brakförlust?
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

        Kommentera


        • #54
          Ser ut att vara en utförsäljning. De flesta butiker brukar köra någon kampanj på hösten för att få in likvida medel och klara vintersäsongen som generellt är tuffare för dem.

          Kommentera


          • #55
            Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
            Har en liten fråga om någon vet eller om Söders svarar själv
            Jag har varit sååå sugen på att köpa en 5501 Beast och kollat både här och där. Jag köper ju 95% av mina saker från Söders så vill ju handla där, men
            Söders = 3990:- tror jag det va
            Och
            Jiggar.nu = 2790:-

            ???

            Hur kan det skilja så mycket?
            Tar Söders överpris eller gör jiggar.nu brakförlust?
            Jag kan varmt rekommendera ett besök på Jiggar! Trevlig ock kunnig personal.

            Kommentera


            • #56
              Ursprungligen postat av wex Visa inlägg
              Jag kan varmt rekommendera ett besök på Jiggar! Trevlig ock kunnig personal.
              Det tror jag säkert och Vet att Söders har det, men inte riktigt så jag mena
              Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
              Flugfiske är en Livs-stil
              2016 har jag blivit Multifrälst

              Kommentera


              • #57
                Pruta... Det gör vi generellt här i Sverige alldeles för lite.. Du har ju goda argument

                Kommentera


                • #58
                  Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
                  Ja de e synd. Sportex gör riktigt trevliga spön. Bara el-ge som säljer dom o dom har ju nästan aldrig några hemma :/
                  Jag har typ köpt dom flesta :P har ett av vardera i högprissegmentet iaf. T800 materialet och tekniken dom använder tycker jag ger den aktion jag är ute exter. ST. Croix håller inte alls samma standard inte heller westin som är två exempel på spöserier jag gjort mig av med till förmån för sportex absolut och airspin.

                  Så jag köper allt utom spön och rullar via söders. Finns ingen anledning då man får tag på billigare rullar i utlandet för tusenlappar och hundralappar billigare. Sällan en rulle går sönder och om den skulle göra det så är jag uppe i samma pengar. Bra webbutik vet dock inget om personalen förutom dom sammanhang man ser delar av den på youtube. Stockholmstugg. Brukar hitta bra priser där med.
                  Senast ändrad av jockegbg; 2017-11-04, 12:29.

                  Kommentera


                  • #59
                    Det finns grymt många intressanta spömärken utomlands som man verkligen skulle vilja se i Sverige. Nuförtiden får man knappt se några udda märken utan det är mest spön från de stora distributörerna där de satt sitt klistermärke på något spö från de stora spöfabrikerna i Asien och sedan marknadsför dem med någon halvkändis som officiellt får vara designer och det utan att personen ens har basala kunskaper i tillverkningsteknik. Tyvärr är butikerna mer eller mindre fast i samma affärsmodell där de får hjälp med billig finansiering och då väljer att ta in dessa grejor. Sedan blir det någon märklig massymbios när konsumenterna översköljs med reklam av prylarna i fisketidningar och andra media och då mot bättre vetande efterfrågar dem. Jag tycker ändå att det är positivt att Söder verkar satsa på St Croix. Det är ändå ett genuint märke med egen utveckling och produktion. Att man inte ens får se ett spö från klassiska märken som Gary Loomis, Sportex, RST och liknade nuförtiden i butikerna är tragiskt. Det finns så många grymt intressanta grejor där ute och folk har numera betydligt större köpkraft än bara för 10-20 år sedan.

                    Kommentera


                    • #60
                      Jag kan instämma när det gäller rullar med Norrlandsfiskaren. Brukar köpa mina antingen på ebay eller athletestore och sparar pengar. Överlag verkar Norrlandsfiskaren ha bra koll på hur branschen fungerar.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
                      99 svar
                      26 357 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cosmoz 08  
                      Startad av Detanvändarnamnetanvändsredan, 2015-01-28, 13:39
                      134 svar
                      29 614 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      112 svar
                      22 860 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Johaan
                      av Johaan
                       
                      Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
                      23 svar
                      3 531 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Startad av Flex, 2023-03-20, 20:44
                      2 svar
                      546 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Robbansfiske  
                      Arbetar...
                      X