Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söders sportfiske, sportfiskeprylar.se

Collapse
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Söders sportfiske, sportfiskeprylar.se

    Ofta är man rätt snabb att gnälla när saker går fel eller hanteras på ett sätt man inte är nöjd med.
    Men idag måste jag faktiskt ge lite Ros också.

    Köpte nyligen div betesbyggarprylar från Söders webshop och när de kom hem upptäckte jag att en av färgerna bara innehöll mindre hälften av vad de andra gjorde. Jag hade redan öppnat förpackningen och tänkte att det här det kommer jag ingen stans med, för vad är det som säger att det inte är jag själv som hällt ut hälften när förpackningen är bruten ur Söders perspektiv.
    Jag retade upp mig lite och kom fram till att jag ska iaf ringa och tala om det för dom ifall det är så att fler råkar ut för samma grej. (är det fler så är det ju kanske lättare att tro på det och spåra vart problemet ligger).

    Döm om min förvåning när killen på postorden sa:
    -Amen det va fan! så ska det ju inte va, Får jag ditt ordernummer så skickar jag en ny på en gång.

    Det va inget tjafs, inget misstroende utan bara jävligt smidigt och klockrent hanterande och kompenserande där jag inte hade väntat mig mer än att bara få meddela vad som hänt.
    Så behåller man en kund och gör han ännu lite mer trogen butiken.
    Som grädde på moset (eller kompensation) fick jag dessutom behålla den halva färgburken som troligen är helt felfri förutom mängden.

    Nu kommer jag inte ihåg vad killen hette jag pratade med. Men, grymt bra hanterat av Söders sportfiske.

  • Bowen
    replied
    Det är en del stök. Några är dryga ibland.
    Men för diskussionens skull. Dom har växt så det knakar på ganska kort tid, dom har pressat priser för hela branschen, posten har under samma period börjat gå på knäna osv. Och det strulet hamnar på dom.
    I slutändan tycker jag dom gör ett bra jobb.
    Ibland har det tagit lite tid, ibland har nåt strulat och ibland har nån vart riktigt dryg, men dom har alltid i slutändan levererat kundnöjdhet och bra utbud.

    Kämpa på söder!

    Lämna en kommentar:


  • Laxen2
    replied
    Jag mailade Söder sportfiske förra veckan för att fråga om när ett spö skulle vara tillgänglig i lager. Tror ni att jag fått något svar? Jag tror inte att jag någonsin kommer att få ett svar.

    Lämna en kommentar:


  • Luthman
    replied
    Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg

    Varför inte börja med att kontakta säljaren, kan vara så enkelt att ordern har missats
    Jag har pratat med dem i flera omgångar. Senast ringde de mig i veckan för att diskutera min beställning. Problemet var att den inte kommit med den beställning de lagt från USA (vilken de trodde att den skulle komma med) och nu har den blivit försenad av olika skäl. Jag kontaktade dem efter två veckor tror jag att det var, problemet var att jag inte fick några svar förrän jag började kontakta dem via facebook, och svarsfrekvensen har väl kanske inte varit på topp hela tiden. Menmen.....

    Lämna en kommentar:


  • Coffe81
    replied
    Det transportföretaget jag vickar på nu i 14 veckor har vi beställning till 22 med säker leverans innan kl 10 dagen efter.

    men det är klart, man får vad man betalar för.

    Dock vet jag inte vilket frakbolag söder använder. Men förmodligen inte oss.

    Lämna en kommentar:


  • Me_pps
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
    Måste få ge lite kritik nu oxå till Söders
    La en order i Tisdags typ mellan 15-16 i hopp om att det skulle komma till mig idag eller senast imorgon.

    Hela Onsdagen gick och inga mail om leverans, kollat min order på Söders hemsida under hela dagen igår och även nu på morgonen. Står bara att min order plockas ! Men det har det stått sedan i Tisdags kväll

    Jag handlar bara på Söders och gillar inte att ge kritik men la min beställning i Tisdags för att jag behövde sakerna nu till helgen. Får hoppas att dom packat klart den idag och att post nord inte gör bort sig, annars står jag utan en massa jiggskallar till helgens fiske

    Mvh
    Annars en Supernöjd kund
    Classe
    Vi har alla olika preferenser vad gäller bra service.
    Men min personliga uppfattning om att en arbetsdag -> Tis mellan15-16 till Tors 09.00 <- är dålig service för att ordern inte packats och skickats, ställer väldigt höga krav på butikerna.
    Tror vi generellt har blivit lite bortskämda med att få hem beställda varor dagen efter.
    Ps jobbar inte på Söders eller är sponsrad på något vis...

    / C

    Lämna en kommentar:


  • Classe69
    replied
    Ursprungligen postat av Lejestrand Visa inlägg

    Är det inte bättre att ta kontakt med Söders direkt, istället för att "gnälla" här? Ingen av oss på FS kommer ju kunna hjälpa dig ändå...
    Jag ger mycket ros till Söders, man måste tåla lite ris oxå
    Dom kanske måste anställa fler som packar om det är mycket. Detta är ju ett forum där saker och ting snackas om. Om du ser det som "gnäll" är det upp till dig

    Jag tycker Alla handlare skall både ha Ros och Ris. På så sätt lär dom sig vad som funkar och inte funkar. Jag har fullt förtroende för Söders och vet att det missas lite här och där.

    Skitfiske på dig

    Lämna en kommentar:


  • Cosmoz 08
    replied
    Ursprungligen postat av Luthman Visa inlägg
    Inte för att vara en rövhatt, men jag vet inte om det är direkt befogad kritik. Visst brukar de vara snabba med plock och leverans. Men vill man vara säker på att få grejerna i god tid innan man ska använda dem får man nog ha lite mer framförhållning.

    Jag beställde en kajakvagn i slutet av mars som jag tänkte ha i början av juni, den har fortfarande inte kommit. Det känns som att jag kan börja klaga nu.
    (Den är inte beställd från söders dock.)
    Varför inte börja med att kontakta säljaren, kan vara så enkelt att ordern har missats

    Lämna en kommentar:


  • Luthman
    replied
    Inte för att vara en rövhatt, men jag vet inte om det är direkt befogad kritik. Visst brukar de vara snabba med plock och leverans. Men vill man vara säker på att få grejerna i god tid innan man ska använda dem får man nog ha lite mer framförhållning.

    Jag beställde en kajakvagn i slutet av mars som jag tänkte ha i början av juni, den har fortfarande inte kommit. Det känns som att jag kan börja klaga nu.
    (Den är inte beställd från söders dock.)

    Lämna en kommentar:


  • Lejestrand
    replied
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
    Måste få ge lite kritik nu oxå till Söders
    La en order i Tisdags typ mellan 15-16 i hopp om att det skulle komma till mig idag eller senast imorgon.

    Hela Onsdagen gick och inga mail om leverans, kollat min order på Söders hemsida under hela dagen igår och även nu på morgonen. Står bara att min order plockas ! Men det har det stått sedan i Tisdags kväll

    Jag handlar bara på Söders och gillar inte att ge kritik men la min beställning i Tisdags för att jag behövde sakerna nu till helgen. Får hoppas att dom packat klart den idag och att post nord inte gör bort sig, annars står jag utan en massa jiggskallar till helgens fiske

    Mvh
    Annars en Supernöjd kund
    Classe
    Är det inte bättre att ta kontakt med Söders direkt, istället för att "gnälla" här? Ingen av oss på FS kommer ju kunna hjälpa dig ändå...

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2011-09-08, 22:27
95 svar
23 966 visningar
0 gillar
Senaste inlägg millee
av millee
 
Startad av Detanvändarnamnetanvändsredan, 2015-01-28, 13:39
99 svar
21 337 visningar
18 gillar
Senaste inlägg Bowen
av Bowen
 
Startad av AlexanderF, 2015-10-31, 15:34
30 svar
4 659 visningar
0 gillar
Senaste inlägg daikai1
av daikai1
 
Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
47 svar
7 038 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Karl-Johan  
Startad av joens, 2017-03-02, 09:59
55 svar
13 579 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Angan
av Angan
 
Arbetar...
X