Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ribatex = Problemet löst !

Collapse
X
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • AlexanderF
    started a topic Ribatex = Problemet löst !

    Ribatex = Problemet löst !

    Efter ha varit på plats på Ribatex efter kontakt med Sasko har allting löst sig. Vi har gemensamt prata igenom allt i lugn ton och skiljdes åt i glad ton.

    Alla våra äreenden blev lösta och vi behandlades seriöst och fick de förklaringar jag undrat över när jag gjorde tråden.(Även kompensation som plåster på såren)

    Till alla andra som överväger att skapa denna typen av tråd eller hamnar i samma sits har jag lärt mig: Kontakta först alltid ansvariga för en butik, både Nicolai och Sasko var toppen!
    Big up
    Ribatex

    Jag låter resterande inlägg vara kvar, främst för att någon annan kan dra nytta av de tips jag har fått om man hamnar i liknande sits.
    Senast ändrad av AlexanderF; 2015-11-06, 16:54. Anledning: Allting löst

  • daikai1
    replied
    Ursprungligen postat av Mikael.T Visa inlägg
    Har ett ärende jag skulle vilja få hjälp med, är det fortfarande Nikolai eller Sasko man ska försöka få tag på?
    https://www.ratsit.se/5590548516-Retaility_AB#ansvariga
    det är sålt och enbart e-shop. måste säga att det är dåligt att de enbart har en infomail. är ju inte så svårt att fixa en infomail och en kundservicemail.

    missat att sasko sålt företaget, men hade en misstanke då jag har han på FB och sett massa bilannonser och nu det senaste kommunpolitiker misstänker jag.

    Lämna en kommentar:


  • Cosmoz 08
    replied
    Ursprungligen postat av Mikael.T Visa inlägg
    Har ett ärende jag skulle vilja få hjälp med, är det fortfarande Nikolai eller Sasko man ska försöka få tag på?
    Tror dom sålde företaget, idag har dom inget med Ribatex att göra .

    Lämna en kommentar:


  • Mikael.T
    replied
    Har ett ärende jag skulle vilja få hjälp med, är det fortfarande Nikolai eller Sasko man ska försöka få tag på?

    Lämna en kommentar:


  • AlexanderF
    replied
    Ny uppdatering! Vi var på plats idag och det löste sig. Läs första inlägget som jag nu redigerat med uppdaterad info.

    Har bett moderator att ändra trådnamnet och ta bort taggarna.

    Däremot som jag förklarar i första inlägget(numera) har jag valt att tråden får vara kvar, av lärdomsjäl.

    Lämna en kommentar:


  • joens
    replied
    Härlig läsning!!

    Skönt att höra att det går åt rätt håll.

    Hoppas alla inblandade blir nöjda

    Lämna en kommentar:


  • joda
    replied
    Från missnöjd kund som aldrig skulle sätta foten i butiken igen till att komma in på en kopp kaffe krävdes egentligen bara att rätt person/personer fick reda på klagomålet. Det är så det ska fungera... Synd bara på omvägen

    Lämna en kommentar:


  • AlexanderF
    replied
    Hej! Kan meddela tråden att det löser sig. Jag har ringt och prata med Sasko och jag och tjejen ska komma in på en kaffe och prata igenom.

    Lovar en vidare uppdatering.

    Vill tillägga att jag vill tacka Joda, Joens och ResLodrek för att ha gett mig lite annat perspektiv på saken redan innan Ribatex hörde av sig idag, ibland är man så inspårad på sitt perspektiv och när känslorna lägger sig kanske man inser att man inte fattat det rationellaste besluten.
    Senast ändrad av AlexanderF; 2015-11-06, 16:54.

    Lämna en kommentar:


  • Ribatex.se
    replied
    Hej Alexander!

    Vi brukar inte försvara oss på forum generellt sett då det i vårt tycke mest kan verka desperat, vi håller med föregående talare och hoppas att våra kunder ska slippa hamna i en liknande situation men om det nu blir såhär så kan vi som leder företaget ta hand om situationen bättre om redogörelsen kommer oss tillkänna direkt istället för omvägen via ett populärt forum. Men du har lagt ner så mycket möda på ditt inlägg så jag tycker det verkligen är värt ett svar från oss

    Jag vill börja med att be om ursäkt från hela vår lilla organisation till er som kunder, det finns ingen ursäkt att behandla reklamationer på detta sätt och jag vill understryka att det inte är ngn process vi förhåller oss till, utan detta är frukten av en säljares dåliga hantering i ert fall. Vi värnar om våra kunder, vilket är viktigt, och om du med din datavana googlar runt en timme till så tror och hoppas jag att du inte hittar ngt liknande inlägg/omdöme om oss - vare sig som näthandlare eller fysisk butik.

    Med det sagt - vi vill inte krångla och vi har aldrig innan krävt våra kunder på kvitton när vi vet att de handlat hos oss, så jag förstår inte varför säljaren i detta fall just valt att streta emot, men det får vi ta en dialog om internt. Vi vill gärna att ni båda kommer in till butiken så vi kan makulera och återbetala dem utförda köpen, så att det blir utagerat på ett korrekt sätt. Förutom det så vill vi kostnadsfritt, med glädje, erbjuda er nya produkter motsvarande dem som inte fungerade och på så vis ge relevant kompensation för behandlingen som inte var bra helt enkelt. Vi hoppas och tror att ni vill vara storsinta nog att ta denna ursäkt och kompensation, det skulle verkligen kännas bra för oss. Även om ni väljer att inte återkomma efter det så att säga. Har ni några frågor rörande detta i övrigt så ring oss på 08-385400 och fråga efter Nikolai eller Saso.

    PS: Den "rosa" rullen kostar 300kr att köpa in, och spöet ungefär samma. Rullen var inköpt i år, det vet jag eftersom jag själv gjorde inköpet. Med normal butikskalkyl så ska man ta 700kr i ordinarie pris för att räkna hem verksamheten och även kunna ha utrymme att sänka en aning på kampanj. Spöet var daterat men inte dåligt, tråkigt att spöfodralet var dammigt, det känns inte fräscht från vår sida och jag håller med om att det borde vi sänkt priset på betänkligt. Men det går ändå inte att säga att ni betalat 100% överpris, det är inte korrekt - det beror på att vissa andra säljer detta spöset till kraftigt rabatterat pris. Att de kan sälja dessa till så rabatterade priser beror på bättre inköpsrabatter/volymer - vilket i denna bransch (och många andra) ofta kan ge en snedvriden uppfattning om vad det ordinarie priset egentligen är. Med tanke på årsmodellen på spöet så borde vi sålt denna kombination för 1199kr inklusive lina. Att andra kan dräpa priset på den är tyvärr inget vi kan råda över.

    Mvh // Nikolai & Ribatex Crew

    Lämna en kommentar:


  • joda
    replied
    Det är dock lätt att tycka till om andras problem då man slipper den känslomässiga biten av att känna sig lurad/besviken

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2011-09-08, 22:27
95 svar
23 965 visningar
0 gillar
Senaste inlägg millee
av millee
 
Startad av Detanvändarnamnetanvändsredan, 2015-01-28, 13:39
99 svar
21 337 visningar
18 gillar
Senaste inlägg Bowen
av Bowen
 
Startad av AlexanderF, 2015-10-31, 15:34
30 svar
4 658 visningar
0 gillar
Senaste inlägg daikai1
av daikai1
 
Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
47 svar
7 034 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Karl-Johan  
Startad av joens, 2017-03-02, 09:59
55 svar
13 579 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Angan
av Angan
 
Arbetar...
X