Gammal båtmotor säljes som ny - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gammal båtmotor säljes som ny

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Tror inte bara där du blev lurad. Kolla cylindervolymen jämför med 5-6 hk så är det ungefär samma.
    Hyrde sånna motorer för många år sen dom var inte större än min 5 hk.

    Kommentera


    • #12
      Vilket Marin och fritid?
      köpte en beg motor för lite över 20 000 som enl dem funkade hur bra som helst. det gjorde den inte. Den står hos en lokal mekaniker nu, så man funderar ju på om man ska ringa och bråka eller bara konstatera att det är sådant man får räkna med när man köper begagnat.
      Funkar gör den, men förgasar inställningarna är helt galna då ena cylindern flödar över och den inte har någon tomgång.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Waxin Visa inlägg
        Vilket Marin och fritid?
        köpte en beg motor för lite över 20 000 som enl dem funkade hur bra som helst. det gjorde den inte. Den står hos en lokal mekaniker nu, så man funderar ju på om man ska ringa och bråka eller bara konstatera att det är sådant man får räkna med när man köper begagnat.
        Funkar gör den, men förgasar inställningarna är helt galna då ena cylindern flödar över och den inte har någon tomgång.
        Du kan ju inte låta någon annan serva den efter köpet och sen komma till säljaren efteråt som inte fick en ärlig chans att avhjälpa felet.

        Vet de ens om att den krånglat efter köp?
        Alumacraft så klart!

        Kommentera


        • #14
          Jag bor för långt bort för att åka tillbaka med motorn, så att lokala killen skulle meka lite var ganska självklart.
          Är inte alls i branchen men trodde att man prövade och kollade läget på inbytesgrejer innan man sålde vidare.
          Missförstå mig rätt, det är en bra motor som säkert kommer funka fantastiskt bara vi får ordning på justeringarna och tomgången, och grabbarna var kanon trevliga i butiken.
          Men lite snopet är det över att den inte funkar som den ska.
          När jag skriver bråka, menar jag mer ringa och ifrågasätta om de verkligen prövat den innan vidareförsäljning så de har chans att se över rutinerna innan någon annan kund tar illa upp eller känner sig missnöjd.
          I min branch uppskattar man konstruktiv kritik.

          Kommentera


          • #15
            Det avgjørende her er ikke om motoren er produsert i 2014 eller 2018, men om modellen er endret i mellomtiden.

            I dag produseres det meste i batcher, dvs man produserer en serie av feks 4-6 hestere og så bruker man 4-10 år på å selge den serien. I mellomtiden utvikles neste modell, som typisk går i produksjon når lageret av forrige batch går mot slutten. Jeg kjenner ikke Tohatsus motorer i denne størrelsen, men deres 4-6HK har vært uendret siden 2010 eller enda lengre og det kan være tilfellet også for den du har kjøpt. Hvis det er tilfellet for din motor, dvs modellen er kurant men produksjonen gammel, så har du ingenting å komme med mot selger. Men hvis det i mellomtiden har kommet endringer eller en ny modell, da har du i praksis blitt lurt hvis du ble fortalt at du kjøper en kurant modell. Svindel er sikkert straffbart i Sverige også, og det kan man selvfølgelig minne selgeren om dersom han er uenig i at du skal heve kjøpet....
            Team Colibri

            Kommentera


            • #16
              Tråkigt. :/

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
              99 svar
              26 357 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Cosmoz 08  
              Startad av Detanvändarnamnetanvändsredan, 2015-01-28, 13:39
              134 svar
              29 614 visningar
              18 gillar
              Senaste inlägg JontaK
              av JontaK
               
              Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
              112 svar
              22 854 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Johaan
              av Johaan
               
              Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
              23 svar
              3 531 visningar
              2 gillar
              Senaste inlägg BrainDisorder  
              Startad av Flex, 2023-03-20, 20:44
              2 svar
              546 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Robbansfiske  
              Arbetar...
              X