Få kontakt med Normark? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Få kontakt med Normark?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Få kontakt med Normark?

    Först och främst, placerar tråden i "Handlare" då jag tycker den kan passa i kategorin men moderatorer får naturligtvis flytta till mer passande forumdel om så önskas.

    Jag har mailat till Normark på adressen som nämns på deras hemsida, alltså info@normark.se.
    Mailet skickades den fjärde februari och jag har inte fått någon form av varken bekräftelse på att mailet tagits emot eller svar på det.

    Är det någon som vet om det är vanligt att det tar flera veckor för Normark att svara?
    Något telefonnummer kan jag inte hitta, vill dessutom helst uttrycka mina frågor i text, och skicka brev gör man naturligtvis inte 2019.

    Det är frågor angående produktteknik/produkttillgänglighet/servicebehov som inte fiskebutiksanställda eller fiskebutiksägare kan svara på, jag har redan försökt den vägen.
    (Som kuriosa kan nämnas att jag ställde en liknande fråga på ett amerikanskt forum där en Shimano USA-anställd huserar i officiell roll, fick svar på ett dygn ungefär.)

  • #2
    https://www.google.se/search?source=...C3%A5%20Google

    0280/125 65
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


    /Stefan

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av lsjonsson Visa inlägg
      Kanske ringa och informera om att det kommit ett par email med frågor då.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg

        Kanske ringa och informera om att det kommit ett par email med frågor då.
        Kan ju vara idé!
        Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


        /Stefan

        Kommentera


        • #5
          Svarat på både mail och tele snabbt alla gånger jag har kontaktat dom. Antar att det fallit mellan stolarna på något vis

          Kommentera


          • #6
            ... eller så är det för svåra frågor

            Kommentera


            • #7
              Kan mailet ha hamnat i mappen "jobbiga frågor"...? Du kan väl skicka på nytt efter ditt samtal där du flaggar för nytt mejl och klipp gärna in det amerikanska svaren för att visa hur det går till "over there"...

              Kan tänka mig att frågor om galvanisk korrosion, anodiseringstjocklek, originalfett, olja, serviceintervaller, avsköljning och infettning (sånt som instruktioner å butiker sällan lyfter, ha ha) är besvärliga. Fråga om de säljer insexnyckel 0,9 mm, en sån bör varje "Shimanoman" (eller kvinna) ha för att kunna hålla saltet stången och rullen vid längre liv...

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av JontaK Visa inlägg
                Först och främst, placerar tråden i "Handlare" då jag tycker den kan passa i kategorin men moderatorer får naturligtvis flytta till mer passande forumdel om så önskas.

                Jag har mailat till Normark på adressen som nämns på deras hemsida, alltså info@normark.se.
                Mailet skickades den fjärde februari och jag har inte fått någon form av varken bekräftelse på att mailet tagits emot eller svar på det.

                Är det någon som vet om det är vanligt att det tar flera veckor för Normark att svara?
                Något telefonnummer kan jag inte hitta, vill dessutom helst uttrycka mina frågor i text, och skicka brev gör man naturligtvis inte 2019.

                Det är frågor angående produktteknik/produkttillgänglighet/servicebehov som inte fiskebutiksanställda eller fiskebutiksägare kan svara på, jag har redan försökt den vägen.
                (Som kuriosa kan nämnas att jag ställde en liknande fråga på ett amerikanskt forum där en Shimano USA-anställd huserar i officiell roll, fick svar på ett dygn ungefär.)
                Hej Jonta K;

                Både Rolf Baum och Per Westerlund har varit och hälsat på mig hemma flera gånger genom åren. Rolf Baum flugfiskade Lax med mig i Orkla då vi hade laxsträckor bredvid varandra...

                Numera är det Matts Baum som är Normarks boss och har han Rolfs gener bör han vara bra att göra affärer med...

                Ring till Normark 0280/125 65 och framför dina önskemål...



                Old Firehand
                Leif Engström

                http://www.trumman.com/fisketips.htm

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av stahre87
                  Svarat på både mail och tele snabbt alla gånger jag har kontaktat dom. Antar att det fallit mellan stolarna på något vis
                  Hoppas på det också.
                  Har mailat både till adressen jag nämnde tidigare samt direkt till Jan Eriksson (där även andra som jobbar med service svarar).
                  Ursprungligen postat av Kulfisk
                  ... eller så är det för svåra frågor
                  Ursprungligen postat av anteman
                  Kan mailet ha hamnat i mappen "jobbiga frågor"...? Du kan väl skicka på nytt efter ditt samtal där du flaggar för nytt mejl och klipp gärna in det amerikanska svaren för att visa hur det går till "over there"...
                  Alltså, nu är jag ju lite konspiratoriskt lagd och ni häller bensin på elden.
                  Nej, jag tror inte Normark undviker att svara av den anledningen men att få en enkel bekräftelse vore inte för mycket begärt tycker jag.
                  Om svaret väl kommer ska jag föreslå en liknande roll som den amerikanska Shimano-representanten har.
                  Vem vet, någon Normark-affilierad person kanske läser det jag skriver här?

                  Ursprungligen postat av anteman
                  Kan tänka mig att frågor om galvanisk korrosion, anodiseringstjocklek, originalfett, olja, serviceintervaller, avsköljning och infettning (sånt som instruktioner å butiker sällan lyfter, ha ha) är besvärliga. Fråga om de säljer insexnyckel 0,9 mm, en sån bör varje "Shimanoman" (eller kvinna) ha för att kunna hålla saltet stången och rullen vid längre liv...
                  Kanske är det faktiskt så att frågornas blotta art inte gör dem särskilt lockande att svara fort på. Det är nämligen ett resonemang inte alltför olikt det du drar som exempel, jag har vissa smörj/smörjmedelsfrågor som jag hemskt gärna skulle vilja ha svar på från officiellt håll.
                  Som kuriosa kan jag nämna att jag ställde frågor om Daiwas smörjmedel till Buster för några veckor sedan här på forumet och fick intressanta svar samma dag. För mig är den typen av kundvårdande obetalbar, kan utan problem få mig att välja det ena märket framför det andra.

                  0.9mm har jag ett rum fyllt av så jag kan bada i dem!

                  Kommentera


                  • #10
                    Ha, ha skoja lite men vore jag Normark så skulle jag vid det här laget sälja alla Shimanooljar som fanns (efterfrågades) och också veta hur många my anodiseringen är på nu och förr... och sälja fett därefter...

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
                    99 svar
                    26 375 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Cosmoz 08  
                    Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                    112 svar
                    22 951 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Johaan
                    av Johaan
                     
                    Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
                    23 svar
                    3 560 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg BrainDisorder  
                    Startad av Young Waterfoot, 2023-04-27, 14:00
                    22 svar
                    1 374 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av kenwald, 2023-06-29, 10:00
                    13 svar
                    859 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Flex
                    av Flex
                     
                    Arbetar...
                    X