Få kontakt med Normark? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Få kontakt med Normark?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Ha, ha skoja lite men vore jag Normark så skulle jag vid det här laget sälja alla Shimanooljar som fanns (efterfrågades) och också veta hur många my anodiseringen är på nu och förr... och sälja fett därefter...
    Nu handlar inte tråden om detta (men ändå lite). Visst borde Normark försöka prångla ut sina egna smörjmedel till höger och vänster!
    I Japan finns en helt serie olika fett till fiskerullar, precis som till cykelkomponenter.
    Även i fabriken sägs just dessa fett användas.
    Om de litar på sina smörjmedel och uppmanar ägare att faktiskt sköta sina rullar borde väl Shimano, via Normark, naturligtvis göra sina smörjmedel tillgängliga för allmänheten?
    Jag hade varit storkund, tycker Shimanos egna fett är helt överlägset i haspelrullar men även riktigt bra i mindre multirullar. Det finns också varianter för de stora SW-rullarna samt andra för big game-rullar för det allra tyngsta fisket.
    Dessa borde utan problem passa utmärkt i våra gäddrullar.
    Viljan verkar dock inte finnas, ska säga att det är absolut inte första gången jag försöker komma ut smörjmedel från Shimano.
    Har importerat förr men eftersom det är ett sådant satans gnäll om att handla fiskesaker här hemma tänkte jag att jag då skulle följa den uppmaningen...

    Med lite tur kanske Buster trollar fram en hög fettburkar till vår marknad så kan jag i lugn och ro smörja Calcutta Conquest och Shimano Stella med fett från Daiwa.

    Kommentera


    • #12
      Så vitt jag vet har ju Normark förlorat rättigheterna till Shimano så snart kanske vi får se ett större utbud i norden på just den fronten

      Kommentera


      • #13
        Kan bara gå efter egen erfarenhet, Shimano ÄR bra grejor, men Normark suger något otroligt. Deras syn på kunder som ifrågasätter låter oftast: "Köp nå´t annat då!" Jag vet, har varit i kontakt med dom vid flertal tillfällen, dels för supportfrågor och dels för att ge input om vad som är mindre bra. Det är nog bara bra om Normark förlorar rättigheterna, för den buksvåger politik som försigår i den koncernen kan få vem som helst mörkrädd.... USCH !

        Kommentera


        • #14
          Jag har väl inte direkt haft ont av Normark per se men visst blir jag alltid rätt irriterad när företag tar väldigt god tid på sig att svara på kontakt.
          Tycker också det är ett litet lustigt sätt att ha så otroligt lite kontakt med slutkund. Visst, det är så generalagenter/grossister generellt fungerar men just när det gäller frågor om rullar, rullars funktion, underhåll, hållbarhet och liknande som i vissa fall kan bli ganska tekniska tycker jag en importör borde se till att svara.
          Detta främst för att all form av djupare kunskap saknas i princip varenda fiskebutik.
          En del anställda har koll på vissa ABU-rullar men jag har hittills inte mött en enda som faktiskt har god insyn i funktion hos och underhåll av rullar från alla de tre stora tillverkarna.

          Nu har jag dock fått svar från Normark, det gick tämligen fort när jag mailade till en annan adress.
          Därmed ska jag inte klaga den här gången men är fortfarande förvånad att jag inte fick svar efter mailet till"info"-mailen. När den står utskriven på hemsidan borde det åtminstone finnas ett automatsvar som bekräftar mottagandet.

          Kommentera


          • #15
            Någon som kan bekräfta att så är fallet - att Normarks förlorat agenturen. Stämmer det blir det kvalitetsvin till helgen. Älskar mina Shimanorullar men tycker att den kundvård som N lämnat har mycket att önska , vet handlare som varit riktigt trötta på deras von oben attityd.
            Har alltför många gånger fått ett märkligt och dåligt bemötande - knappast tillfällighet/engångsföreteelse. Shimanos rullar är värda en generalagent som ser till allas bästa .
            Hoppas alla ägare till S - produkter får en kickstart om infon ovan är korrekt.
            Peter b

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
              Någon som kan bekräfta att så är fallet - att Normarks förlorat agenturen. Stämmer det blir det kvalitetsvin till helgen. Älskar mina Shimanorullar men tycker att den kundvård som N lämnat har mycket att önska , vet handlare som varit riktigt trötta på deras von oben attityd.
              Har alltför många gånger fått ett märkligt och dåligt bemötande - knappast tillfällighet/engångsföreteelse. Shimanos rullar är värda en generalagent som ser till allas bästa .
              Hoppas alla ägare till S - produkter får en kickstart om infon ovan är korrekt.
              Peter b
              Ja, det är så det är.
              Helt klart värt att fira om det öppnar upp till en situation likt Daiwa där det blev väldigt bra.
              Ingen fisk är chans för fisk.
              https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

              Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
              https://www.youtube.com/user/jurgenjons

              Kommentera


              • #17
                Normark ägs av Rapala. Shimano och Rapala har sagt upp sitt gemensamma distributionsavtal.

                https://globenewswire.com/news-relea...EUROPE-BV.html

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                  Ha, ha skoja lite men vore jag Normark så skulle jag vid det här laget sälja alla Shimanooljar som fanns (efterfrågades) och också veta hur många my anodiseringen är på nu och förr... och sälja fett därefter...
                  Jag har tyvärr ett visst allvar i det jag skriver även om en glimt möjligen kan skönjas i ögat...

                  Det verkar som att de tre stora tillverkarnas representanter här i Sverige har en ravin mellan sina serviceavdelningar och resten av företagens personal.
                  Jag har i flera fall diskuterat framförallt rullars uppbyggnad, hållbarhet, servicekrav och dylikt med diverse säljare och andra affilierade med tillverkare/grossister. Även plockat isär rullar på plats och på det viset försökt framföra mina åsikter öga mot öga.
                  Intresset finns men det känns ofta som eventuella lärdomar passerar ganska långt över huvudet på personerna i fråga.

                  Serviceavdelningarna och deras personal tycker jag sköter sig ganska bra generellt även om skräckexempel finns (kanske kommer visas några sådana vad det lider).

                  I vilket fall har ju nu fått kontakt med servicepersonal på Normark, har fått adekvata svar på mina frågor och är faktiskt imponerad med tanke på tidigare erfarenheter!

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
                  99 svar
                  26 375 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Cosmoz 08  
                  Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                  112 svar
                  22 951 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Johaan
                  av Johaan
                   
                  Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
                  23 svar
                  3 560 visningar
                  2 gillar
                  Senaste inlägg BrainDisorder  
                  Startad av Young Waterfoot, 2023-04-27, 14:00
                  22 svar
                  1 374 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Sundström76  
                  Startad av kenwald, 2023-06-29, 10:00
                  13 svar
                  859 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Flex
                  av Flex
                   
                  Arbetar...
                  X