Olika delbetalning hos handlare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Olika delbetalning hos handlare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Olika delbetalning hos handlare

    Jag tror det är få av oss som har råd att hosta upp en månadslön för ett nytt ekolod eller elmotor. Kan ju vara spö eller vad som helst egentligen.

    Jag köpte t.ex en soffa på mio förra hösten. 16 000kr och jag betalar 1600kr i månaden i 10 månader.
    Vill man inte ha ett rejält ras i sparkontot så är ju sånt guld värt.
    Så tänkte det kunde finnas en tråd som ger folk lite råd.
    Man vill ju veta exakt vad man måste betala extra. Eller om handlare erbjuder en egen variant.

    Jag tycker hjertmans.se ger klara besked.

    Eller vet ni nån bättre? Eller annan lösning.

  • #2
    Vill jag ha något så sparar jag och cashar jag undviker avbetalningar in i det sista
    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
    Flugfiske är en Livs-stil
    2016 har jag blivit Multifrälst

    Kommentera


    • #3
      Inte många handlare som kan erbjuda räntefria delbetalningar tyvärr!

      Annars brukar de ju vara olika uppläggnings avgifter, faktura avgifter och annat bök när man läser det finstilta..

      Är det räntefritt utan extra avgifter så delar jag gärna upp betalningen, brukar ex göra så på bilbarnstolarna till bilarna som byts ut i parti o minut känns de som.

      Kommentera


      • #4
        Klarna som betalmedel är guld, deras app är väldigt lätt att navigera i och dom ger alltid notiser i god tid före ett förfallodatum.

        Där kan man välja att skjuta upp betalningen i olika steg utan några stora kostnader. Brukar vara en summa på 29kr för att förlänga 3månader tex.

        Det kan vara bra om det är något man verkligen vill ha som kommer ut på pangpris i februari, men man inte har pengarna då men vet att man får tillbaka 10k på skatten tex.

        Har i regel att allt under 10 000kr betalar jag kontakt, sparar hellre en månad eller två.

        Men hus, bil, och för många här båt så är nog en avbetalning att räkna med.

        Kommentera


        • #5
          Hus och bil är ju i en egen kategori. Även för en del båt såklart.
          Men säg ska man köpa nåt för 15-30 000kr så kan det ju vara skönt att dela upp den smällen på några månader.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
            Vill jag ha något så sparar jag och cashar jag undviker avbetalningar in i det sista
            Så har jag tänkt också. Är uppväxt med tankegången att sparkontot ska öka varje månad.
            Men stor del av livet kan ju passera medans man sparar till nåt. Och under tiden man försöker spara så dyker det upp andra små projekt man gör som äter upp inkomsterna. En ny hönshage t.ex.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg
              Jag tror det är få av oss som har råd att hosta upp en månadslön för ett nytt ekolod eller elmotor. Kan ju vara spö eller vad som helst egentligen.

              Jag köpte t.ex en soffa på mio förra hösten. 16 000kr och jag betalar 1600kr i månaden i 10 månader.
              Vill man inte ha ett rejält ras i sparkontot så är ju sånt guld värt.
              Så tänkte det kunde finnas en tråd som ger folk lite råd.
              Man vill ju veta exakt vad man måste betala extra. Eller om handlare erbjuder en egen variant.

              Jag tycker hjertmans.se ger klara besked.

              Eller vet ni nån bättre? Eller annan lösning.
              Hej Husbehovsfiskarn....

              Spara först och köp sedan ...

              Old Firehand
              Leif Engström



              Senast ändrad av Old Firehand; 2019-05-13, 06:03.

              Kommentera


              • #8
                Den här diskussionen har vi haft förr i annan tråd. Finns några få som låter sina kontanter jobba aktivt och lyckosamt på börsen och i de fallen är faktiskt lån en smartare affär. Det gäller dock att avkastningen på det ena är högre än räntan på det andra, en del aktiva klarar av det... jag har inte prövat än...

                Kommentera


                • #9
                  Säg dogger erbjuder t.ex räntefri avbetalning med klarna upp till 12 månader. Visst avi avgift och en uppläggningsavgift tillkommer. Men det är klart bättre än klarna konto som äter 20%
                  Och det måste vara fler fiskebutiker som erbjuder likartat.
                  Att betala säg en 500 eller 1000 kr i månaden för den där elmotorn eller ekolodet betyder ju A och O för säg en student. Även småbarns föräldern som behöver pengar till blöjor eller nya kläder till en växande vilde varje månad.
                  En annan har ju den dummaste ursäkten. Jag vill helt enkelt inte se mitt sparkonto hoppa ner 15 000 kr. Hellre det ökar med 2000 kr. Så det är ju bara för psykets skull.

                  En bra avbetalning kan vara mer värd än en saftig rea. Iaf enligt mig.

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
                  99 svar
                  26 357 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Cosmoz 08  
                  Startad av Detanvändarnamnetanvändsredan, 2015-01-28, 13:39
                  134 svar
                  29 614 visningar
                  18 gillar
                  Senaste inlägg JontaK
                  av JontaK
                   
                  Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                  112 svar
                  22 855 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Johaan
                  av Johaan
                   
                  Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
                  23 svar
                  3 531 visningar
                  2 gillar
                  Senaste inlägg BrainDisorder  
                  Startad av Flex, 2023-03-20, 20:44
                  2 svar
                  546 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg Robbansfiske  
                  Arbetar...
                  X