Reklamation Olssons fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Reklamation Olssons fiske

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Jag har inte kvar några mail så långt bak, tömmer inkorgen regelbundet och papperskorgen töms sen automatiskt efter en tid. Tycker det borde räcka med Ordernummer som jag redan fått fram på mitt konto där. Min misstanke är ju att deras system felar då något ströks från ordern och dom säger den är makulerad.
    Hade jag själv drivit en butik hade jag aldrig tvekat utan skickat en ny vara oavsett, när det gäller endast ett ynka fiskedrag.
    Att gå vidare med detta något mer för 139 kr kommer jag inte att göra, lägger hellre denna tiden på fiske istället.
    Ett knippe nya westin och lite annat godis är redan beställt hos en annan butik

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
      Vill egentligen inte svärta ner Olssons fiske då jag tidigare varit väldigt nöjd med både service och priser.
      Har inte varit någon aktiv sportfiskare på några år på grund av småbarn och annat, men i höstas väcktes mitt intresse igen. Så hela vintern gick åt till att handla på sig utrustning.

      ​​Blev två beställningar från bla Olssons, där en av dom innehöll bla en westin jätte som jag testfiskade första gången nu i helgen. Tråkigt nog visar det sig ganska snart att den tar in vatten.
      Skickar mail till Olssons på kvällen med bild och film på Wobblern och får till svar att det inte finns någon order på någon westin jätte i mitt kundnr.

      Jag loggar in och hittar alla mina tidigare ordrar, på alla ordrar står det status behandlas.
      Och däribland den ordern där min westin jätte var med.

      Jag svara Olssons fiske med att jag hittade ordern och skickar Ordernummer.
      Olssons fiske svarar att den ordern är makulerad och någon faktura finns ej för den ordern, om jag nu minns rätt var det en westin platypus som inte fans inne och inte kom med i beställningen. Men fick däremot hem två stycken mctail v2 och en westin jätte som senare visar sig läcka på första fisketuren.

      Olssons fiske svarar bara att dom inte kan hjälpa mig då dom inte har någon faktura på beställningen.

      Mycket dåligt av Olssons fiske, det handlar om 139:- vilket jag nu skiter fullständigt i. Men hur man som butik väljer att svärta ner sitt namn för en struntsumma är ofattbart.
      Jag kommer aldrig mer lägga en krona på deras butik.
      ​​
      Mr Reekie;

      Sluta gnäll på Olssons Fiske...
      Både Bernt Olsson, som startade butiken år 1972 och hans son Niklas Lundh är otroligt seriösa och bra att ha som både kunder och leverantörer...

      Westins Jätte köpte jag många av hos genomsympatiske Wollmar Nilsson, Wollmars Sportfiske i Borås samt Ingvar Westin i Skutskär åren 1974 - 1978......
      Alla mina Westins Jätte byggde jag om och försedde med genomgående tackel av rostfria cykelekrar i stället för de gamla gardinöglorna i Westinarnas nos, stjärt och under buken...

      Fråga mig inte hur många Gäddor över 10 kilos vikt vi i Team Saida fångade på Westins Jätte på 1970-talet innan vi började kasta med Bomber, Cisco Kid och Swim Whizz....

      Go for the Big Ones!

      Old Firehand
      Leif Engström

      http://www.trumman.com/fisketips.htm

      Ps. På bilden nedan ser du två godkända Gäddor en på 15,3 kilo och en på 12,7 kilo som min svåger Nick Hammari fångade en majdag i Mälaren på en Cisco Kid wobbler... Ds.
      [FONT=Arial]Nick Hammari, svågern med två Mälargäddor på 15,3 kilo och 12,7 kilo fångade i maj på en Cisco Kid Nr 618 (Blue Silver i Ormsundet utanför Brofjärden, Mälaren.[/FONT]
      Senast ändrad av Old Firehand; 2019-05-22, 14:54.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
        Jag har inte kvar några mail så långt bak, tömmer inkorgen regelbundet och papperskorgen töms sen automatiskt efter en tid. Tycker det borde räcka med Ordernummer som jag redan fått fram på mitt konto där. Min misstanke är ju att deras system felar då något ströks från ordern och dom säger den är makulerad.
        Hade jag själv drivit en butik hade jag aldrig tvekat utan skickat en ny vara oavsett, när det gäller endast ett ynka fiskedrag.
        Att gå vidare med detta något mer för 139 kr kommer jag inte att göra, lägger hellre denna tiden på fiske istället.
        Ett knippe nya westin och lite annat godis är redan beställt hos en annan butik
        Men vad har du använt för tjänst att betala med?
        klarna? direktbetalning?`visa/mastercard? det måste finnas någonstans att du har betalt. KOLLA BANKKONTOT. de kanske bara reserverade beloppet och när fakturan makulerades så drog de ej pengarna utan tog bara bort reservationen. hoppas du betalar resterande produkter du fick hem ifall det visar sig att du inte fått fakturan*, du kan ju inte bara tacka och ta emot gratissaker
        Hur länge sen la du ordern?
        är det inte dumt att radera hela inboxen? då slänger du ju kvitto och allt annat när du köper saker. DVS. du har INGEN garanti eller liknande om det händer något med dina produkter.
        Tycker du en full inbox är jobbig så skaffa en extra e-post-adress dit du får beställningar och andra viktiga e-post meddelanden i ALT. om din epost-klient har ett fungerande mappsystem där du sparar detta.
        Gissar att du slängt packlistan du fick i paketet också?

        De kan mycket väl ha makulerat fakturan och sedan gjort en ny order med annat fakturanummer. men det bör komma fram när de söker efter dig i systemet.
        Senast ändrad av daikai1; 2019-05-22, 17:56. Anledning: massa syftningsfel och slarv

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

          Mr Reekie;

          Sluta gnäll på Olssons Fiske...
          Både Bernt Olsson, som startade butiken år 1972 och hans son Niklas Lundh är otroligt seriösa och bra att ha som både kunder och leverantörer...

          Westins Jätte köpte jag många av hos genomsympatiske Wollmar Nilsson, Wollmars Sportfiske i Borås samt Ingvar Westin i Skutskär åren 1974 - 1978......
          Alla mina Westins Jätte byggde jag om och försedde med genomgående tackel av rostfria cykelekrar i stället för de gamla gardinöglorna i Westinarnas nos, stjärt och under buken...

          Fråga mig inte hur många Gäddor över 10 kilos vikt vi i Team Saida fångade på Westins Jätte på 1970-talet innan vi började kasta med Bomber, Cisco Kid och Swim Whizz....

          Go for the Big Ones!

          Old Firehand
          Leif Engström

          http://www.trumman.com/fisketips.htm

          Ps. På bilden nedan ser du två godkända Gäddor en på 15,3 kilo och en på 12,7 kilo som min svåger Nick Hammari fångade en majdag i Mälaren på en Cisco Kid wobbler... Ds.
          [FONT=Arial]Nick Hammari, svågern med två Mälargäddor på 15,3 kilo och 12,7 kilo fångade i maj på en Cisco Kid Nr 618 (Blue Silver i Ormsundet utanför Brofjärden, Mälaren.[/FONT]
          Man kan ju inte påstå att du inte utvecklar dina svar..dock känns det lite onödigt att skriva en lång uppsats när den första meningen du skriver räcker för att förmedla din åsikt.

          On't stå på dig,ARN är duktiga..!

          Kommentera


          • #15
            Jag beställde förra veckan ett ekolod och en givare från Olssons fiske. Blev uppringd samma dag och fick förklarat för mig att de kunde sälja lodet och min givare som paket, vilket blev billigare för mig. Hoppas det reder ut sig på ett bra sätt för dig också.
            Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg

              Men vad har du använt för tjänst att betala med?
              klarna? direktbetalning?`visa/mastercard? det måste finnas någonstans att du har betalt. KOLLA BANKKONTOT. de kanske bara reserverade beloppet och när fakturan makulerades så drog de ej pengarna utan tog bara bort reservationen. hoppas du betalar resterande produkter du fick hem ifall det visar sig att du inte fått produkten, du kan ju inte bara tacka och ta emot gratissaker
              Hur länge sen la du ordern?
              är det inte dumt att radera hela inboxen? då slänger du ju kvitto och allt annat när du köper saker. DVS. du har INGEN garanti eller liknande om det händer något med dina produkter.
              Tycker du en full inbox så skaffa en extra e-post där du lägger orderbekräftelser och kvitton i ALT. om din epost-klient har ett fungerande mappsystem där du sparar detta.
              Gissar att du slängt packlistan du fick i paketet också?

              De kan mycket väl ha makulerat fakturan och sedan gjort en ny order med annat fakturanummer. men det bör komma fram när de söker efter dig i systemet.
              Tycker detta visar hur viktigt det är att spara sådana saker.
              Kostar ju inget att ha mail sparade från 1998 så att säga...
              Ingen fisk är chans för fisk.
              https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

              Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
              https://www.youtube.com/user/jurgenjons

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

                Mr Reekie;

                Sluta gnäll på Olssons Fiske...
                Både Bernt Olsson, som startade butiken år 1972 och hans son Niklas Lundh är otroligt seriösa och bra att ha som både kunder och leverantörer...

                Westins Jätte köpte jag många av hos genomsympatiske Wollmar Nilsson, Wollmars Sportfiske i Borås samt Ingvar Westin i Skutskär åren 1974 - 1978......
                Alla mina Westins Jätte byggde jag om och försedde med genomgående tackel av rostfria cykelekrar i stället för de gamla gardinöglorna i Westinarnas nos, stjärt och under buken...

                Fråga mig inte hur många Gäddor över 10 kilos vikt vi i Team Saida fångade på Westins Jätte på 1970-talet innan vi började kasta med Bomber, Cisco Kid och Swim Whizz....

                Go for the Big Ones!

                Old Firehand
                Leif Engström

                http://www.trumman.com/fisketips.htm

                Ps. På bilden nedan ser du två godkända Gäddor en på 15,3 kilo och en på 12,7 kilo som min svåger Nick Hammari fångade en majdag i Mälaren på en Cisco Kid wobbler... Ds.
                [FONT=Arial]Nick Hammari, svågern med två Mälargäddor på 15,3 kilo och 12,7 kilo fångade i maj på en Cisco Kid Nr 618 (Blue Silver i Ormsundet utanför Brofjärden, Mälaren.[/FONT]
                Bäste herr Old Firehand, detta var inte på något vis något gnäll utan jag delar bara med mig av min upplevelse. Klarar du inte av att man ger ris eller ros till säljare bör du avstå från att läsa.
                Men du fick iallafall skriva av dig om forna fiskeupplevelser. Jag har själv alltid haft en positiv syn på Olsson fiske, och har även alltid fått ett positivt bemötande från dom.

                Kommentera


                • #18
                  Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg

                  Men vad har du använt för tjänst att betala med?
                  klarna? direktbetalning?`visa/mastercard? det måste finnas någonstans att du har betalt. KOLLA BANKKONTOT. de kanske bara reserverade beloppet och när fakturan makulerades så drog de ej pengarna utan tog bara bort reservationen. hoppas du betalar resterande produkter du fick hem ifall det visar sig att du inte fått fakturan*, du kan ju inte bara tacka och ta emot gratissaker
                  Hur länge sen la du ordern?
                  är det inte dumt att radera hela inboxen? då slänger du ju kvitto och allt annat när du köper saker. DVS. du har INGEN garanti eller liknande om det händer något med dina produkter.
                  Tycker du en full inbox är jobbig så skaffa en extra e-post-adress dit du får beställningar och andra viktiga e-post meddelanden i ALT. om din epost-klient har ett fungerande mappsystem där du sparar detta.
                  Gissar att du slängt packlistan du fick i paketet också?

                  De kan mycket väl ha makulerat fakturan och sedan gjort en ny order med annat fakturanummer. men det bör komma fram när de söker efter dig i systemet.
                  Minns tyvärr inte vilken tjänst jag använde mig av, men klarna, banköverföring eller kort kör jag alltid med, så säkert finns det en transaktion jag kan kolla upp. Men det enda Olssons fiske sa var att dom behövde Ordernummer eller faktura nummer så tror knappast dom nöjer sig med ett kontoutdrag från mig.
                  När det gäller kvitton så sparar jag alltid för dyrare saker, men för några fiskedrag har det nog aldrig hänt. Har aldrig tidigare varit med om ett läckande bete heller, men nästa sändning westin lär kontrolleras.

                  Kommentera


                  • #19
                    Har du gått steget längre?
                    dvs hört av dig till Westin själva och få deras syn på det hela?

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

                      Minns tyvärr inte vilken tjänst jag använde mig av, men klarna, banköverföring eller kort kör jag alltid med, så säkert finns det en transaktion jag kan kolla upp. Men det enda Olssons fiske sa var att dom behövde Ordernummer eller faktura nummer så tror knappast dom nöjer sig med ett kontoutdrag från mig.
                      När det gäller kvitton så sparar jag alltid för dyrare saker, men för några fiskedrag har det nog aldrig hänt. Har aldrig tidigare varit med om ett läckande bete heller, men nästa sändning westin lär kontrolleras.
                      Är det klarna så kan du logga in på deras sida och se ditt konto där. Alla är ju som regel sparat. I dom frakturerna står även fakturanummer.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
                      99 svar
                      26 357 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Cosmoz 08  
                      Startad av Detanvändarnamnetanvändsredan, 2015-01-28, 13:39
                      134 svar
                      29 614 visningar
                      18 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                      112 svar
                      22 859 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Johaan
                      av Johaan
                       
                      Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
                      23 svar
                      3 531 visningar
                      2 gillar
                      Senaste inlägg BrainDisorder  
                      Startad av Flex, 2023-03-20, 20:44
                      2 svar
                      546 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg Robbansfiske  
                      Arbetar...
                      X