Reklamation Olssons fiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Reklamation Olssons fiske

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Jag kan förstå att de vill se något som visar att du faktiskt köpt betet hos dem, det finns otroligt fräcka konsumenter. Har bara bra erfarenheter av köp därifrån. Däremot har jag köpt säkert 20-30 st Westins Jätte som tagit in vatten. Under flera år var vartenda ex var otät kring öglorna. Borra två hål och dränera, låt torka, epoxylimma borrhål, alla kroköglor och nosöglan så håller den sen.

    Kommentera


    • #22
      Olssons är bra på mycket men inte på reklamationer enligt min erfarenhet.
      För några år sedan beställde jag bla en Buster II som enligt Olssons beskrivning skulle vara suspending. Fick hem ett bete märkt sinking. Mailade och påpekade vad som hänt. Fick svaret att de var sinking, ville man ha suspending fick man beställa floating och vikta med powerdots. Jag blev rätt paff över attityden i svaret iom att det uttryckligen stod suspending på hemsidan. Det hör till saken att jag vid den här tidpunkten var jävligt trött på beten märkta suspending som visade sig vara sjunkande. Kan ha bidragit till att jag blev en smula triggad i ärendet... Well. Jag svarade med länk till deras sida och förklarade att jag inte beställt sinking och frågade vad de tänkte göra åt det. Fick svaret att jag naturligtvis fick posta betet i retur och få pengarna tillbaka. Jag svarade att jag tyckte det var märkligt att de tyckte att jag skulle lägga ner jobb när de gjort fel. Förklarade att jag trodde att de flesta bara hade betalat tillbaka pengarna för att vårda kundrelationen.
      Nästa sak som hände var att Albin Shargi som då jobbade på cwc kontaktade mig i ärendet. Fick förklaringen att det bete som Olssons flaggade som suspending i själva verket var floating trots att förpackningen är märkt sinking.

      Jag jobbar efter devisen att den bästa reklamen är en väl hanterad reklamation och blir provocerad när ett företag börjar tjafsa om en beställning för 150kr där det är uppenbart att kunden inte fått det han beställt. I mina ögon hade en bra hantering varit att antingen bara sätta tillbaka pengarna, eller, om man nu hade vetat att sinking betydde floating, förklarat detta. Därefter kunde man bett om ursäkt för att både man själv och cwc märkt varan felaktigt och skickat över några powerdots kostnadsfritt.
      Jag har handlat av Olssons efter detta men de är inte direkt mitt förstahandsalternativ.

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

        Minns tyvärr inte vilken tjänst jag använde mig av, men klarna, banköverföring eller kort kör jag alltid med, så säkert finns det en transaktion jag kan kolla upp. Men det enda Olssons fiske sa var att dom behövde Ordernummer eller faktura nummer så tror knappast dom nöjer sig med ett kontoutdrag från mig.
        När det gäller kvitton så sparar jag alltid för dyrare saker, men för några fiskedrag har det nog aldrig hänt. Har aldrig tidigare varit med om ett läckande bete heller, men nästa sändning westin lär kontrolleras.
        Om du handlat med Klarna som betalsätt så är det fakturan som gäller som kvitto då det är den som är beviset på köpet. Klarna sparar samtliga transaktioner, logga in på klarna.se för att se din historik. Om du gjort en banköverföring så måste en betalningsreferens ha angetts (?), denna borde motsvara ordernummer eller liknande. Ett bevis på en korttransaktion har gjorts kan hjälpa dig att bevisa att ett köp har gjorts genom att beloppet matchar ordern i deras system, skulle orderstatusen vara fel i deras system kan du alltid hänvisa till att pengar har dragits (om så är fallet) och på så vis styrka att köpet faktiskt gick igenom.

        Det är konsumentens ansvar att spara kvittot (el. fakturan) på köpet, rekommendationen är att man sparar det i minst 3 år (reklamationstiden i konsumentköplagen) eller längre i det fall garantin är längre. Får man inget kvitto/faktura på sitt köp så kontakta alltid säljaren och kräv det, det har du rätt till enligt lag. Jag vill undvika att vara partisk här men tänk dig in i butikens situation, hur vet dom att produkten är köpt hos dom om deras system inte visar att ordern gått igenom? Din säkerhet är alltså då kvittot/fakturan som bevis, kan man inte uppvisa det så är det i min mening inte rimligt att svartmåla butiken oavsett produktvärde.

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av JoelP Visa inlägg

          Man kan ju inte påstå att du inte utvecklar dina svar..dock känns det lite onödigt att skriva en lång uppsats när den första meningen du skriver räcker för att förmedla din åsikt.

          On't stå på dig,ARN är duktiga..!


          Tack JoelP;n 2507421, du har som vanligt helt rätt...
          Korta svar som Ja, Nej och Tack är kanske allra bäst...

          Old Firehand
          Leif Engström

          http://www.trumman.com/fisketips.htm
          Senast ändrad av Old Firehand; 2020-01-31, 17:04.

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

            Bäste herr Old Firehand, detta var inte på något vis något gnäll utan jag delar bara med mig av min upplevelse. Klarar du inte av att man ger ris eller ros till säljare bör du avstå från att läsa.
            Men du fick iallafall skriva av dig om forna fiskeupplevelser. Jag har själv alltid haft en positiv syn på Olsson fiske, och har även alltid fått ett positivt bemötande från dom.
            Hej Reekie;

            Ursäkta mig för att jag överreagerade! Jag har tidsmässigt både lång och mycket god erfarenhet av Bernt Olsson hos Olssons Fiske i Tibro...

            När jag genom LEF Sport & Marinprodukter AB under 40 års tid sålde marinelektronik och fiskeprylar till agenter och butiker i Finland, Norge och Sverige var Olssons Fiske i Tibro en stor kund och en otroligt bra betalare...

            Med vänlig fiskehälsning,
            Old Firehand
            Leif Engström

            http://www.trumman.com/fisketips.htm

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

              Hej Reekie;

              Ursäkta mig för att jag överreagerade! Jag har tidsmässigt både lång och mycket god erfarenhet av Bernt Olsson hos Olssons Fiske i Tibro...

              När jag genom LEF Sport & Marinprodukter AB under 40 års tid sålde marinelektronik och fiskeprylar till agenter och butiker i Finland, Norge och Sverige var Olssons Fiske i Tibro en stor kund och en otroligt bra betalare...

              Med vänlig fiskehälsning,
              Old Firehand
              Leif Engström

              http://www.trumman.com/fisketips.htm
              Hej Leif
              Det är ingen fara, och det gör vi alla ibland.

              Jag kan även berätta så här i efterhand att det till slut löste sig och jag som nöjd och glad kund fortsätter handla på Olssons fiske.

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg

                Hej Leif
                Det är ingen fara, och det gör vi alla ibland.
                Tack!

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
                99 svar
                26 375 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Cosmoz 08  
                Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
                112 svar
                22 951 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Johaan
                av Johaan
                 
                Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
                23 svar
                3 561 visningar
                2 gillar
                Senaste inlägg BrainDisorder  
                Startad av Young Waterfoot, 2023-04-27, 14:00
                22 svar
                1 374 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Sundström76  
                Startad av kenwald, 2023-06-29, 10:00
                13 svar
                859 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Flex
                av Flex
                 
                Arbetar...
                X