EL-GE (fejkprodukter) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

EL-GE (fejkprodukter)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Brukar denna butik ha långa leveranstider?
    Beställde för 22 dagar sedan, med 17 arbetsdagar.

    Några prylar var beställningsvaror med leverans på 3-10 arbetsdagar. Fick bra och seriös respons förra veckan då jag frågade om grejerna är på gång, samt bad om att byta färg på bindtråd (till en som fanns i lager) vilket de tacksamt gjorde.

    Men 17 arbetsdagar? Har mejlat dem i förmiddags idag, men de flesta butiker har väl en gräns inom 24/48 timmar på svar från kundservice.
    Har flera haft samma bekymmer som mig? Eller har jag bara råkat ha väldig otur?

    Kommentera


    • #22
      Jag har bara bra erfarenheter av el-ge

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av Eviga Fiskeamatören Visa inlägg
        Brukar denna butik ha långa leveranstider?
        Beställde för 22 dagar sedan, med 17 arbetsdagar.

        Några prylar var beställningsvaror med leverans på 3-10 arbetsdagar. Fick bra och seriös respons förra veckan då jag frågade om grejerna är på gång, samt bad om att byta färg på bindtråd (till en som fanns i lager) vilket de tacksamt gjorde.

        Men 17 arbetsdagar? Har mejlat dem i förmiddags idag, men de flesta butiker har väl en gräns inom 24/48 timmar på svar från kundservice.
        Har flera haft samma bekymmer som mig? Eller har jag bara råkat ha väldig otur?
        Jag har samma problem just nu. Beställningsvara, 3-10 dagar och nu har det gått 15 arbetsdagar (21 dagar) utan återkoppling, mer än att jag ringde dem och frågade om status. De sa då att Abu hade mycket att göra under Black Friday, men nu måste man väl ändå kunna börja leverera? Inga andra företag jag har beställt från under BF har haft dessa logistikproblem.

        Hur gick det för dig? Löste det sig? Jag beställde en Ambassadeur.

        Kommentera


        • #24
          Nuförtiden köper jag inte från företag som inte kan specificera i vilket antal en typ utav produkt finns utav (t.ex som Söder som sorterar mellan om det finns i butik och på webshop, samt i vilket antal) och om det står att det endast finns 1 kvar utav något så skulle jag anta vid beställning att det möjligtvis är någon differens eller svinn och att det är felaktigt och således inte 100% förvänta mig att produkten kommer komma. Butiker som skriver "fåtal kvar" eller liknande, även om jag vet om att det är en seriös och stor butik (webshop, beställer jag sällan ifrån.

          Samma sak med "beställningsvaror", det finns aldrig någon garanti för att butiken kan få in det igen och vissa butiker verkar ha så dåligt uppdaterade hemsidor att prylarna inte ens säljs längre. Varken i Sverige eller utanför. Så det känns mest krångligt för butiken att ha kvar skiten på hemsidan eftersom kunden kommer klaga över att dom ej fått sina beställda saker och butiken kommer behöva returnera pengar osv. Men det går väl så dåligt för vissa att man inte har råd att uppdatera hemsidor etc heller.

          Har man en webshop samt en fysisk butik så bör man kunna koppla lagersaldo till sin hemsida.
          Minns Sportings gamla hemsida där det stod lite hursomhelst "finns 1 kvar, sista exet" etc, och när jag beställde 5 st helt skilda produkter och dom ringer 3 veckor senare och säger att allting är slut även om inget tekniskt sett var slut på hemsidan vid beställningsdatum så var det sista gången jag beställde där. Det kanske är bättre nu när även dom har saldostatus.
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
          8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av lethul, 2011-09-08, 21:27
          99 svar
          26 375 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Cosmoz 08  
          Startad av Snöhäst, 2016-03-10, 13:38
          112 svar
          22 951 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Johaan
          av Johaan
           
          Startad av engqvist, 2022-12-31, 11:17
          23 svar
          3 561 visningar
          2 gillar
          Senaste inlägg BrainDisorder  
          Startad av Young Waterfoot, 2023-04-27, 14:00
          22 svar
          1 374 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Sundström76  
          Startad av kenwald, 2023-06-29, 10:00
          13 svar
          859 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Flex
          av Flex
           
          Arbetar...
          X