Hej,
Jag har en Ryds 568 gt (http://www.teammegafisk.se/wp-conten...4/P4152667.jpg) med en 90hk tvåtaktare. Jag har tänkt börja med laxtrolling i mindre skala och behöver utrusta den med en del saker. Det svåraste verkar vara hur man ska få på en liten trollingmotor (en fyrtaktare i 10-20 hk klassen). Det finns inte plats på akterspegeln utan jag antar att jag måste bygga på någon form utav ställning. Är det någon som har erfarenhet av liknande byggen?
Finns det någon som vet var man kan få tag på en ställning med hydralik som gör att motorn går att höja och sänka?
Tacksam för tips.
/Webbe
Jag har en Ryds 568 gt (http://www.teammegafisk.se/wp-conten...4/P4152667.jpg) med en 90hk tvåtaktare. Jag har tänkt börja med laxtrolling i mindre skala och behöver utrusta den med en del saker. Det svåraste verkar vara hur man ska få på en liten trollingmotor (en fyrtaktare i 10-20 hk klassen). Det finns inte plats på akterspegeln utan jag antar att jag måste bygga på någon form utav ställning. Är det någon som har erfarenhet av liknande byggen?
Finns det någon som vet var man kan få tag på en ställning med hydralik som gör att motorn går att höja och sänka?
Tacksam för tips.
/Webbe