Är det någon som har en sådan och kan lämna någon info? Är i köpartagen! Måste ha något bättre att fiska från. Eller förslag på någon annan båt med samma egenskaper som en Quintrex. Måste kunna fiska 2 pers utan att kliva på varandra. Vill framför allt ha tips från dem som brukar någon bra båt. Max 150,000 kr. Har idag en Linder 400 Sportsman samt en Ockelbo B15.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Quintrex Explorer 390 Puhakka Som Vertikalbåt.
Collapse
X
-
Även första båten klarar att ta dig ut även om det går lite sjö.
Jag träffade ett par fiskare i en Quintrex Explorer 390 en gång förra året och dom talade om för mig att det blåste för mycket på förmiddagen så dom kunde inte åka ut. När vi åkte ut samma förmiddag så tänkte aldrig vi att det var besvärlig vind eller vågar.
Den andra båten jag länkade till är kanske den bästa båten som finns till salu nytt, i Sverige, till vertikalfiske.
-
Kör vidare på Linder, har sjävl en 445 Catch och e sjukt nöjd!!!
Perfekt att fiska 2 från men har även varit 3st en vecka nere i blåsigt Blekinge och det gick fint det med!
Kan nog "komma undan" med 130.000 loppor inklusive frontmonterat minn kota i-pilot mm mm och en ny eu-trailer.
Som sagt, ruggigt nöjd med min fiskebalja
Kommentera
-
Jag trodde den var kanon i lite sjögång? Var jävligt sugen på att köpa en. Men det är klart att man behöver ju inte vara ute om det blåser orkan.Ursprungligen postat av jompastompa Visa inlägghttp://www.blocket.se/orebro/Starcra...2.htm?ca=8&w=1
Även första båten klarar att ta dig ut även om det går lite sjö.
Jag träffade ett par fiskare i en Quintrex Explorer 390 en gång förra året och dom talade om för mig att det blåste för mycket på förmiddagen så dom kunde inte åka ut. När vi åkte ut samma förmiddag så tänkte aldrig vi att det var besvärlig vind eller vågar.
Den andra båten jag länkade till är kanske den bästa båten som finns till salu nytt, i Sverige, till vertikalfiske.
Kommentera
-
Den ska jag absolut titta närmare på. Linder är ju kanonbåtar!Ursprungligen postat av Mangemann Visa inläggKör vidare på Linder, har sjävl en 445 Catch och e sjukt nöjd!!!
Perfekt att fiska 2 från men har även varit 3st en vecka nere i blåsigt Blekinge och det gick fint det med!
Kan nog "komma undan" med 130.000 loppor inklusive frontmonterat minn kota i-pilot mm mm och en ny eu-trailer.
Som sagt, ruggigt nöjd med min fiskebalja
Kommentera
-
Både Fisherman & Lunker 2 verkar vara kanonbåtar i olika storlekar. ett klart allternativ till tidigare nämda.
kolla länken
Kommentera
-
Quintrex 390 beter sig mkt stabilt och säkert i hård sjö. Kört min i kraftig sjögång. Visst hoppar det och studsar i hård sjögång och full sula men det går inte att undvika med en båt som är 3,85 lång och 1,79 bred samt med väldigt flat botten. Båtens övriga egenskaper väger dock upp. Du har större arbetsyta i en 390 än i Linders Catch som nämndes här och ska du ha en vertikalbåt går pulpet tvärt bort om du ska fiska pelagiskt och kunna använda bensinmotorn. Dessutom så är catchen inte i närheten när det gäller stabilitet trots båten är större.
Kolla min blogg på facebook nedan, många bilder på båten och även nån filmsnutt då den brukas i kraftig sjögång.
När det gäller starcraft och starweld har jag ingen erfarenhet, säkert bra båtar det också. Som ni säkert vet säljer jag Quintrex och ni ser mig säkerligen som färgad men jag citerar en gammal tv-reklam med en känd kock som i reklamsnutten stekte abborre om jag inte minns fel... "Det här har jag betalt för att säga, men det spelar ingen roll, jag hade valt Quintrex båtar ändå"
Kommentera
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 498 visningar