gillar du abborrfiske ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gillar du abborrfiske ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • ante912
    replied
    Jo jag vet, men ser så förbannat löjligt ut

    Lämna en kommentar:


  • Mabo
    replied
    Spyfärdig? Läs beskrivningen av klippet, "Savage Gear Manager Mads Grosell..." vore ju konstigt om han hade några andra grejer med sig...

    Lämna en kommentar:


  • ante912
    replied
    Helvete vilka borrar, blev dock lite spyfärdig när han visade de olika jiggskallarna, savagear mössa, jacka, tröja, betesbox, jiggskalle, jiggkropp

    Var ju dock kul att se att han har exakt samma teknik som jag fast jag aldrig sett en jiggfilm förut!

    Lämna en kommentar:


  • Matte Mawtew Liw
    replied
    tycker skitter pop 7 är absolut den bästa poppern som finns!

    Lämna en kommentar:


  • JerkSimon
    replied
    Jigg fiske helt klart + att jag tog mitt PB på 1,5kg i år på jigg så ja jiggfiske RULEZ!!

    Ska man fiska popper efter stora borrar så testa vid grynnor!

    Lämna en kommentar:


  • muttanbarko
    replied
    Ursprungligen postat av fotboll=) Visa inlägg
    hej igen glömde fråga vad för storlek man ska ha på ytbeten till borrar runt halvkilot?
    Jag har tagit mycket abborrar mellan 0,5 till 1 kilo på skitter pop 7 och 9 cm, och Heddon super spook jr, den är 9,2 cm.

    Lämna en kommentar:


  • muttanbarko
    replied
    Kanske värt att införskaffa en soft 4 play. Ytfiske är fantastiskt kul och väldigt effektivt, i alla fall i den sjön jag fiskar.
    Tidiga mornar och kvällar mellan 16-20 har funkat bäst för mig. Inte allt för blåsigt som föregående har skrivit, men det kan funka ändå.
    Får nästan bara abborrar, men jag håller mig gärna ifrån vassar och koncentrerar mig på grynnor och djupkanter där jag ser att det finns betesfisk på lodet.
    Det behöver inte vara så mycket ytaktivitet, rätt var det är så smäller det ändå.
    Däremot så kanske det är ett plus.
    Förra sommaren och hösten körde jag mest Heddon Spook Jr, men i år har det nästan uteslutande blivit skitter pop i storleken 7. Tror i och för sig inte att man behöver vara rädd att gå upp en storlek.
    Jag tycker att det är så kul att jag lägger alla andra beten åt sidan på sommaren.

    Lämna en kommentar:


  • fotboll=)
    replied
    hej igen glömde fråga vad för storlek man ska ha på ytbeten till borrar runt halvkilot?

    Lämna en kommentar:


  • Matte Mawtew Liw
    replied
    Ursprungligen postat av mcfoevva Visa inlägg
    Inga dåliga borrar han tar, alla med... SOFT 4 PLAY!! ;D
    haha jäkligt bra bete med andra ord!

    Lämna en kommentar:


  • Matte Mawtew Liw
    replied
    Ursprungligen postat av fotboll=) Visa inlägg
    tack ja tror att jag ska gå ner i kväll... har nog en skitter pop nogånstans.
    gör det! skitfiske på dig!

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
11 svar
13 328 visningar
0 gillar
Senaste inlägg jimmy85
av jimmy85
 
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
13 svar
3 179 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uditsen
av uditsen
 
Startad av Kulfisk, 2021-10-03, 21:21
15 svar
1 153 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Kulfisk
av Kulfisk
 
Startad av Xerup, 2022-07-26, 12:01
104 svar
6 887 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av Classe69, 2023-04-12, 20:23
68 svar
3 735 visningar
1 gilla
Senaste inlägg engqvist  
Arbetar...
X