Fiske för nybörjare i Mälaren (kring Västerås) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske för nybörjare i Mälaren (kring Västerås)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske för nybörjare i Mälaren (kring Västerås)

    Tjabba,
    Tänkte kolla om det finns någon här som har vertikalfiskat kring i Mälaren kring Västerås?
    Jag har funderat på att skaffa mig en båt och lägga den ute vid Frösåker.
    Att fråga om några "hotspots" är väl antagligen lönlöst

    Hur är fisket i Mälaren?
    En del säger att det är dåligt, andra man pratar med säger att de drar upp gädda och gös regelbundet?

    Alla tips kring vertikalfiske och fiske i allmänhet i Västerås är väldigt uppskattade.
    Man kan nog säga att jag är nybörjare eftersom jag inte har fiskat mer än kanske 5 gånger sen jag flyttade hit 94.
    Men förra sommaren upptäckte jag återigen hur fantastiskt kul det är att fiska.. så..

    Tråden är öppen, inga tips är för dumma..

    /Tomas

  • #2
    Läs lite i tråden som heter nåt i stil med gösrapporter Mälaren 2011. Finns några som skriver där som har Västerås som hemmavatten. Har för mig att det dras en hel del smågös och att det är lite glesare mellan de större.

    Kommentera


    • #3
      Sv: Fiske för nybörjare i Mälaren (kring Västerås)

      Utgår du med båt från Frösåker och håller till höger när du kommer ut mot fjärden. Åker förbi gimpelstenarna ut på en lite mindre fjärd så finner du 3st grundtoppar på sjö kortet. De är formade som en treangel med djup toppar på 9.9m, 9,9m och 10m om jag inte minns fel. Djupet runtom är mellan 16-20m. Doppa ner jiggarna runt dessa toppar så kommer du få gös. Storleken är allt från för smått till några kilo. En hotspot i alla fall. Kolla in liknande toppar på sjö kortet runtom i det området och du kommer sällan åka hem tomhänt. Är lite av mitt "hemma vatten"
      http://uniquerods.se/
      Besök gärna min Facebook