Fiske för nybörjare i Mälaren (kring Västerås) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske för nybörjare i Mälaren (kring Västerås)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Nozer
    replied
    Nu blir der här ett redigt trådlyft. Men det här föll mig i smaken .
    Har efter många år blivit med båt igen. Iofs "bara" en gummibåt. Men det är ett medvetet val för att vara mobil och slippa båtplats osv...

    Håller som bäst på att rusta upp mig inför våren och införskaffade nyligen en garmin plotter/ekolod kombo.
    Trött på att helt planlöst irra runt.

    hursomhelst så är jag hopplöst förvirrad och oerfaren vart man kan få upp ngt av storlek här i krokarna.
    Nämnts en del vettiga platser för gös här i tråden.
    så där har man en början iaf. Men skulle gärna få lite tips om vart man kan hitta bra ställen för abborre och gädda.

    hoppas ngn vill dela med sig!

    /Tobbe

    Lämna en kommentar:


  • MrJazze
    replied
    Nääe men du kan ju åka dit en annan gång! Ärligt så skulle jag inte bry mig så länge man får vara i fred när man själv är där.. Lägger du dig 100m bort så är det ok för mig!

    Lämna en kommentar:


  • tpettersson
    replied
    Ursprungligen postat av MrJazze Visa inlägg
    Känns som det finns minst 1000 spots utanför västerås så vad spelar det för roll? Är väl kul om man kan hjälpas åt. Kan ju vara kul även för en oförstående, girig eller solskensfiskare att komma hem med en fisk i bland! Dessutom är det ju bara att titta vart alla andra båtar ligger om man inte orkar leta fram en egen plats!
    hahaha.. tror ni det skulle vara uppskattat om man "skuggar" någon riktig veteranfiskare till deras "spots" och sen lägger sig sida vid sida..

    Lämna en kommentar:


  • GäddMartin
    replied
    Ursprungligen postat av Rev Visa inlägg
    Sen bör det tilläggas att trolling förbud råder på den aktuella platsen (det kanske det gör över hela mälaren)
    Är inte fjärden enskilt frivatten? Det råder fri trollning så vitt jag vet på Mälarens enskilda frivatten. På många håll på det enskilda vattnet får man också trolla men då krävs det TDA kort. Så mycket har iaf jag förstått nu inför våren när jag tänkt testa lite amatör-trolling i Mälaren emellanåt (fast mer på den östra sidan då). Rätta mig gärna om jag har fel, då jag såklart själv vill vara 100% på det här.

    Lämna en kommentar:


  • Rev
    replied
    Sv: Fiske för nybörjare i Mälaren (kring Västerås)

    Ursprungligen postat av MrJazze Visa inlägg
    Känns som det finns minst 1000 spots utanför västerås så vad spelar det för roll? Är väl kul om man kan hjälpas åt. Kan ju vara kul även för en oförstående, girig eller solskensfiskare att komma hem med en fisk i bland! Dessutom är det ju bara att titta vart alla andra båtar ligger om man inte orkar leta fram en egen plats!
    Jag håller med dig Mr Jazze. Sen bör det tilläggas att trolling förbud råder på den aktuella platsen (det kanske det gör över hela mälaren) och att fiskerättsägaren har bra koll och att han ger en fin fina utskällningar om man inte sköter sig och skulle han se någon med drivgarn så vet jag att han skulle bli helt galen då han har ganska hett temperament

    Lämna en kommentar:


  • MrJazze
    replied
    Känns som det finns minst 1000 spots utanför västerås så vad spelar det för roll? Är väl kul om man kan hjälpas åt. Kan ju vara kul även för en oförstående, girig eller solskensfiskare att komma hem med en fisk i bland! Dessutom är det ju bara att titta vart alla andra båtar ligger om man inte orkar leta fram en egen plats!

    Lämna en kommentar:


  • Ericslund
    replied
    Kul att någon för en gångs skull gärna delar med sig av hotspots! Men är det verkligen en jättebra idé att göra det publikt i en tråd på ett forum där vem som helst, utan krav på inloggning, kan läsa? Jag menar, vi har ingen aning om vilka typer det är som kan tänkas googla på "hotspot gös mälaren" och hitta tipsen i den här tråden.

    I all välmening. Skitfiske på er, vi kanske ses!

    Lämna en kommentar:


  • Rev
    replied
    Sv: Fiske för nybörjare i Mälaren (kring Västerås)

    Ja det bör nog lite jobbigt annars bara och hojta till om du vill ha några sports för gädda i området

    Lämna en kommentar:


  • tpettersson
    replied
    Ursprungligen postat av Rev Visa inlägg
    Det var så lite. Har för mig att det brukar gå bra tidigt på våren om du följer farleden mot Västerås till fyrarna till höger sida tills du kommer in mellan 2 öar där du har 2 bojar (röd och grön). Lägg dig vid den den vänstra bojjen. Mellan aggarön och Solbacken ligger bojarna. Där ska det finnas en fin fin djup brant som ska ge bra med gös. Har bara vart där en gång själv. Ett tips från en yrkesfiskare där vid hade båten. .
    Också ett bra tips.. Tackar!
    Gäller bara att skaffa en båt nu då

    Lämna en kommentar:


  • Rev
    replied
    Sv: Fiske för nybörjare i Mälaren (kring Västerås)

    Det var så lite. Har för mig att det brukar gå bra tidigt på våren om du följer farleden mot Västerås till fyrarna till höger sida tills du kommer in mellan 2 öar där du har 2 bojar (röd och grön). Lägg dig vid den den vänstra bojjen. Mellan aggarön och Solbacken ligger bojarna. Där ska det finnas en fin fin djup brant som ska ge bra med gös. Har bara vart där en gång själv. Ett tips från en yrkesfiskare där vid hade båten. .

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

  • Newborn
    Svar till Värde?
    av Newborn
    Är svårt att vara lite mer specifik då det bara står Penn Fierce 7000 på rullen... fast på spöt står...
    2024-01-13, 20:31
  • Knox88
    Värde på spön ?
    av Knox88
    Hej, har ärvt några vad jag förstått flugfiskespön och skulle uppskatta om någon har en hum vad dessa...
    2023-08-13, 11:49
  • Backslag
    Svar till Cisco Kid, mindre
    av Backslag
    Tyvärr är det en annan modell. Den på bilden är den enda jag har kvar. Det verkar som om tillverkningen...
    2023-09-03, 20:16

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Perchman, 2005-04-15, 07:13
15 svar
4 563 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Gäddhängke, 2006-11-14, 19:27
63 svar
13 312 visningar
0 gillar
Senaste inlägg RUSTY HOOK  
Startad av teamtoth, 2008-05-01, 08:38
16 svar
1 453 visningar
0 gillar
Senaste inlägg mrfisker  
Startad av tugge08, 2009-04-06, 17:17
19 svar
5 315 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av LillaFiskePojken, 2009-07-06, 14:33
20 svar
25 553 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Arbetar...
X