Stulen fiskeutrustning (Stockholm, Sätra) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stulen fiskeutrustning (Stockholm, Sätra)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • ABergstrom
    replied
    Pratade med Länsförsäkringar idag, hemförsäkringen täcker upp till 3000:- om man har saker i bil.
    Tur då att jag har allrisk försäkring då jag räknat ut att allt e värt typ 15000:- nypris.

    Nu blir det att leta kvitton, fiskebilder, manualer osv för att styrka att jag hade det jag hade i bilen...

    Lämna en kommentar:


  • ABergstrom
    replied
    Har ju en sedan så dom har ju inte sett utrustningen utifrån. Hade packat in bilen för att dra ut tidigt o fiska.

    Lämna en kommentar:


  • Snipjägarn
    replied
    Ursprungligen postat av mojoman Visa inlägg
    riktigt surt, sen kommer inte försäkringsbolaget göra det lättare heller. Eftersom fiskeutrustning inte är biltilbehör så kommer du nog inte få nån hjälp av dom heller :-(
    Kolla om du får nått på hemförsäkringen.

    Lämna en kommentar:


  • mojoman
    replied
    riktigt surt, sen kommer inte försäkringsbolaget göra det lättare heller. Eftersom fiskeutrustning inte är biltilbehör så kommer du nog inte få nån hjälp av dom heller :-(

    Lämna en kommentar:


  • DAAnne_90
    replied
    Förjävligt, för 2 dagar sen gjorde någon inbrott och snodde flugfiskeutrustning för 150 000kr hos oss. Vet hur det känns!

    Lämna en kommentar:


  • ABergstrom
    started a topic Stulen fiskeutrustning (Stockholm, Sätra)

    Stulen fiskeutrustning (Stockholm, Sätra)

    Hej

    Upptäckte idag till min stora förtvivlan att någon gjort inbrott i bagaget på min bil och tagit 2 av mina fiskerullar samt det mesta av mina drag, de har även tagit verktyg och friluftskläder.

    Det som är stulet är:
    Penn Battle 4000 med fireline crystal 0.25-0.32mm
    Abu Cardinal 600U med fireline smoke 0.18mm
    Digitalkamera Canon Ixus 85IS

    Dragen förvarades i varsin rejäl sortimentslåda från biltema.
    En låda med wobblers, spinnare och skeddrag. Bomber 15A, Strike Pro, Manns stretch, Zalt, Termantor, Hi-los, Droppen, Reflex, Atom, mörrum spinnare, bluefox, mepps. m.m.
    En låda med jiggar. ca 100st fullt riggade med huvuden många med stinger krok. Nya Orka shadjiggar, kopyto m.m.
    Sista lådan innehåller flöten, krok, wire, wirelås, beteslås, lekande osv..
    Saknar även rapala kniv, solglasögon, savagear sax, tång m.m.
    Allt detta låg i en äldre tyg kylväska i vinrödfärg

    Har ingen tanke på att få tillbaka något och får se vad försäkringsbolaget säger imorgon.
    Hoppas det aldrig händer igen, och hoppas ingen annan råkar ut för det.

    Ser ni någon annons på blocket, tradera så hör gärna av er.
    Senast ändrad av ABergstrom; 2013-07-21, 22:45.

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
11 svar
13 318 visningar
0 gillar
Senaste inlägg jimmy85
av jimmy85
 
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
13 svar
3 176 visningar
0 gillar
Senaste inlägg uditsen
av uditsen
 
Startad av Kulfisk, 2021-10-03, 21:21
15 svar
1 151 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Kulfisk
av Kulfisk
 
Startad av Xerup, 2022-07-26, 12:01
104 svar
6 882 visningar
2 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av Classe69, 2023-04-12, 20:23
68 svar
3 730 visningar
1 gilla
Senaste inlägg engqvist  
Arbetar...
X