Pratade med Länsförsäkringar idag, hemförsäkringen täcker upp till 3000:- om man har saker i bil.
Tur då att jag har allrisk försäkring då jag räknat ut att allt e värt typ 15000:- nypris.
Nu blir det att leta kvitton, fiskebilder, manualer osv för att styrka att jag hade det jag hade i bilen...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Stulen fiskeutrustning (Stockholm, Sätra)
Collapse
X
-
Har ju en sedan så dom har ju inte sett utrustningen utifrån. Hade packat in bilen för att dra ut tidigt o fiska.
Lämna en kommentar:
-
Kolla om du får nått på hemförsäkringen.Ursprungligen postat av mojoman Visa inläggriktigt surt, sen kommer inte försäkringsbolaget göra det lättare heller. Eftersom fiskeutrustning inte är biltilbehör så kommer du nog inte få nån hjälp av dom heller :-(
Lämna en kommentar:
-
riktigt surt, sen kommer inte försäkringsbolaget göra det lättare heller. Eftersom fiskeutrustning inte är biltilbehör så kommer du nog inte få nån hjälp av dom heller :-(
Lämna en kommentar:
-
Förjävligt, för 2 dagar sen gjorde någon inbrott och snodde flugfiskeutrustning för 150 000kr hos oss. Vet hur det känns!
Lämna en kommentar:
-
Stulen fiskeutrustning (Stockholm, Sätra)
Hej
Upptäckte idag till min stora förtvivlan att någon gjort inbrott i bagaget på min bil och tagit 2 av mina fiskerullar samt det mesta av mina drag, de har även tagit verktyg och friluftskläder.
Det som är stulet är:
Penn Battle 4000 med fireline crystal 0.25-0.32mm
Abu Cardinal 600U med fireline smoke 0.18mm
Digitalkamera Canon Ixus 85IS
Dragen förvarades i varsin rejäl sortimentslåda från biltema.
En låda med wobblers, spinnare och skeddrag. Bomber 15A, Strike Pro, Manns stretch, Zalt, Termantor, Hi-los, Droppen, Reflex, Atom, mörrum spinnare, bluefox, mepps. m.m.
En låda med jiggar. ca 100st fullt riggade med huvuden många med stinger krok. Nya Orka shadjiggar, kopyto m.m.
Sista lådan innehåller flöten, krok, wire, wirelås, beteslås, lekande osv..
Saknar även rapala kniv, solglasögon, savagear sax, tång m.m.
Allt detta låg i en äldre tyg kylväska i vinrödfärg
Har ingen tanke på att få tillbaka något och får se vad försäkringsbolaget säger imorgon.
Hoppas det aldrig händer igen, och hoppas ingen annan råkar ut för det.
Ser ni någon annons på blocket, tradera så hör gärna av er.Senast ändrad av ABergstrom; 2013-07-21, 22:45.Taggar: Ingen
Foton
Collapse
-
av megabuzzVäcker liv i tråden. Där jag fiskade i våras så lekte gäddorna från början av mars hela vägen in i juni...1 Foto
-
Kanal: Ljugarbänken
2025-09-15, 16:18 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av mikee, 2005-05-17, 22:24
|
11 svar
13 318 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av jimmy85
2026-04-27, 16:56
|
||
|
Startad av Blekingefiskaren, 2013-06-01, 21:35
|
13 svar
3 176 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av uditsen
2025-07-29, 09:05
|
||
|
Startad av Kulfisk, 2021-10-03, 21:21
|
15 svar
1 151 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Kulfisk
2025-08-24, 13:59
|
||
|
Startad av Xerup, 2022-07-26, 12:01
|
104 svar
6 882 visningar
2 gillar
|
Senaste inlägg
av Xerup
2025-10-19, 20:04
|
||
|
Startad av Classe69, 2023-04-12, 20:23
|
68 svar
3 730 visningar
1 gilla
|
Senaste inlägg
av engqvist
2025-12-28, 22:06
|
Lämna en kommentar: